Události

Od 4. do 7. června 2019 se v Mnichově konal další ročník veletrhu transport logistic, na němž se představili stálí i noví vystavovatelé. Nárůst zaznamenala zejména letecká a námořní oblast.

Hlavními tématy se staly obchodní válka mezi USA a Čínou a nedostatek řidičů. Velký zájem vyvolalo i téma nové Hedvábné stezky a také témata zaměřená na umělou inteligenci.

„Dopravní logistika potvrdila svou roli největšího intermodálního logistického centra na světě. Veletrhu se zúčastnilo 2 374 vystavovatelů, což představuje nárůst o 10 procent. Vzrostl i počet návštěvníků, který dosáhl čísla 64 000. Je to o 5 procent více než v roce 2017,“ uvedl Stefan Rummel, výkonný ředitel Messe München, a dodal, že se výstavní plocha rozšířila o jednu halu, takže jich bylo celkem deset. „Viděli jsme velký zájem vystavovatelů z Číny, jejichž počet se téměř zdvojnásobil na 64. Čínské společnosti stále častěji hledají partnery pro spolupráci v Evropě jako součást iniciativy Silk Road. (Hedvábná stezka).“

Na veletrhu se můžeme stále častěji setkávat s českými vystavovateli. Ne jinak tomu bylo i letos. Česká republika měla dosud největší společnou expozici o rozloze 160 m2. Celkově se veletrhu zúčastnilo více než 40 českých logistických a spedičních firem na rekordní ploše 1200 m2. Své produkty v Mnichově prezentovaly například firmy BOHEMIAKOMBI, OLTIS Group, EasyCargo, EGT či LEVEL Systems, která představila řešení Smart Wagon určené pro komplexní sledování a monitorování nákladních železničních vagónů. Toto řešení obsahuje centrální GPS monitorovací a GSM komunikační jednotku AxleRing, která je vybavena unikátním systémem energy-harvestingu, kdy je energie pro napájení baterií v jednotce získávána z kinetické rotační energie (jednotka je umístěna na ose dvoukolí vagónu). Není proto nutné baterie jednotky dobíjet. K této centrální jednotce jsou bezdrátově připojeny sensory schopné například snímat teplotu ložisek dvoukolí, teplotu nákladu, atmosferický tlak v nákladovém prostoru, monitorovat uzavření dveří a uzávěrů, snímat vibrace os a částí vagónu nebo nákladu.

Železniční cisterny na venkovní ploše

V Mnichově pochopitelně vystavují i významní hráči na světovém logistickém trhu. V tomto směru se konal velký návrat společnosti DHL, která se na výstavišti objevila poprvé od roku 2011. Pravidelným vystavovatelem je naopak společnost DACHSER, která se letos prezentovala na impozantním stánku s plochou 600 m2. Vzhledem k tématu „Optimal Fulfillment Through Integrated Connectivity“ představila vlastní optimalizovaná logistická řešení a integrované a digitalizované procesy. DACHSER letos představil novou koncepci expozice, která odrážela celou škálu jeho integrovaných služeb. V osobních rozhovorech, přes dotykové obrazovky nebo prostřednictvím interaktivních prezentací se návštěvníci mohli dozvědět vše o tématech integrace a propojování v rámci vlastních IT systémů a také o používaných inovativních a digitálních procesech.

Společnost TIMOCOM v Mnichově představila komplexní systém skládající se z nových aplikací, rozhraní a partnerů. Tento systém pomáhá pracovníkům v logistice s digitalizací na všech úrovních procesu přepravy.

„Chceme, aby inovace, které naše zákazníky posunou každý den o kousek dál, byly stejně dostupné jako elektřina ze zásuvky,“ poznamenal Gunnar Gburek, mluvčí společnosti TIMOCOM, a dodal, že firma naplňuje svou vizi, kterou je vytvoření logistiky bez výzev, a rozšiřuje svůj nový systém pro chytrou logistiku. Svou největší evropskou burzu nákladů a volných vozů, která je součástí systému, doplňuje o inovativní digitální aplikace, jako je například správa objednávek.

Text a foto: Václav Podstawka