Skladování
Společnost FIEGE má dlouholeté zkušenosti s logistikou oděvů, která mimo jiné zahrnuje služby s přidanou hodnotou. V České republice má pro tuto činnost k dispozici sklady v Úžicích a Lovosicích.

FIEGE v Lovosicích a Úžicích provozuje takzvané vratkové centrum oděvů. Co to přesně znamená? Pokud se zákazník rozhodne vrátit zboží, které koupil přes e-shop, a z různých důvodů mu nevyhovuje, odnese jej na sběrné místo určité balíkové služby. Balíková služba pak zboží doručí do vratkového centra společnosti FIEGE.

„Balík je na příjmu naskenován a informace o zboží jsou uloženy do našeho informačního systému. Na příjmu ještě nevíme, co konkrétně balík obsahuje a v jakém stavu se zboží nachází, zda je čisté nebo například poškozené zkoušením,“ uvádí Vladimír Jozífek, Site Manager pobočky FIEGE, a dodává, že balík následně míří k pracovnímu stolu, kde jej přebírá operátor, který provede zpracování vratky. Balík otevře a naskenuje čárové kódy všech položek, jež se v balíku nacházejí. Poté je provedena první vizuální kontrola a porovnání s údaji v systému. Operátor musí ověřit, jestli zákazník skutečně vrací zboží, které si koupil.

Oděvy je nutné důkladně zkontrolovat.

„Operátor zkontroluje, zda bylo zboží standardně vyzkoušeno a nedošlo k jeho poškození nebo znečištění,“ podotýká Vladimír Jozífek a dodává, že zboží je následně zabaleno a balík označen štítkem s čárovým kódem. Nově vzniklé balení se válečkovým dopravníkem přepraví na stanici „Sorting“, kde dochází k roztřídění balíků podle směrů do fulfillment center v Evropě.

„Naši operátoři jsou proškoleni, takže dokážou zboží takzvaně zakategorizovat. Přibližně 98 procenta veškerého zboží odpovídá požadovaným parametrům a zákazník vrací skutečně to, co si koupil, tedy oděvy nepoškozené a neznečištěné. Zbytek spadá do kategorie „B“. To znamená, že oděvy nejsou v požadovaném stavu a při jejich zkoušení se něco stalo. Toto zboží je rovněž odesláno do příslušného fulfillment centra v Evropě, které problém řeší,“ říká Vladimír Jozífek a na závěr upozorňuje: „Pokud se stane skutečně něco extrémního, kdy je například vrácen balík se zcela jiným zbožím, je příslušné balení předáno zákaznickému servisu mimo vratkové centrum společnosti FIEGE.

Text a foto: Václav Podstawka