DACHSER působí s vlastními pobočkami ve 44 zemích, a tak společnosti koronavirová krize přinesla enormní sociální a ekonomické výzvy v podstatě na celém světě. Každá země zareagovala na šíření nového koronaviru více či méně striktními opatřeními, se kterými museli být a do nynějška jsou zaměstnanci DACHSERU konfrontováni.
„Naším hlavním zájmem se stala prevence rozšíření onemocnění Covid-19 v našich pobočkách pomocí rozsáhlých hygienických a preventivních opatření. To proto, abychom ochránili zdraví našich zaměstnanců a zabezpečili fungování naší sítě a tím i dodávky zboží pro širokou veřejnost,“ říká Jan Pihar, generální ředitel DACHSER Czech Republic. „Jen u nás v České republice DACHSER do ochranných pomůcek a dezinfekčních prostředků doteď investoval více než půl milionu korun. Byznys společnosti v pozemních přepravách však mohl pokračovat, objemy v evropské logistické síti společnosti zůstaly dostatečné pro udržení provozu. Společnost samozřejmě zaznamenala prudký pokles v objemech národních přeprav ve Španělsku, Francii a Itálii, na který musela flexibilně zareagovat, ale v celoevropském měřítku propad některých průmyslových segmentů částečně kompenzoval nárůst v segmentu potravin, drogistického a medicínského zboží.“
Změny v důsledku pandemie nastaly také v oblasti leteckých nákladních přeprav – v důsledku rapidního poklesu osobních leteckých přeprav se snížily i kapacity pro letecké cargo. Na to DACHSER zareagoval zorganizováním charterových linek mezi Čínou a USA, Německem a Čínou a spojením z Šanghaje a Hong Kongu do Evropy. Od začátku koronavirové krize na konci února zorganizoval DACHSER již třicet takových charterových letů, kterými přepravil přes 60 milionů respirátorů a lékařského vybavení, jako jsou osobní ochranné pomůcky a ochranné rukavice.
„Koronavirová krize nás postavila před zcela nové výzvy, a to v mnoha směrech. Byli jsme nuceni konfrontovat naše obchodní cíle s několikatýdenním pozastavením průmyslu,“ popisuje dopady na činnost logistické společnosti Jan Pihar. „Pozitivní byla určitě velká vlna solidarity, která se zdvihla mezi našimi zaměstnanci.“
Podle Jana Pihara je vzhledem k dynamicky se vyvíjející situaci zatím těžké predikovat konečný vliv tohoto zcela nového typu globální krize na byznys společnosti. „Jsme však přesvědčeni, že DACHSER bude na základě svého dobře nastaveného obchodního modelu, díky flexibilní logistické síti a se svými skvělými lidmi schopen dobře se s následujícími měsíci vypořádat,“ dodává Jan Pihar.
Zdroj: DACHSER Czech Republic