Jedním z největších problémů, který trápí zákazníky e-shopů, není ani tak doručit zboží co nejrychleji, ale především včas (co nejpřesněji). Právě dominantní způsob doručování na další den čelí vysoké míře nezastižení adresáta.
Podle dat největšího českého e-shopu Alza.cz se úspěšnost doručení dopravců pohybuje kolem 70–80 % při prvním pokusu doručení. Téměř každá čtvrtá zásilka tak není úspěšně doručena. Z nuly na desítky tisíc zásilek měsíčně ale vyrostla doručovací metoda “sdílené logistiky” Liftaga, která zákazníkům e-commerce nabízí hromadné i expresní doručení na přesný čas s kapacitou desítek tisíc balíků denně a 96 % úspěšností doručení zásilky hned napoprvé. Již zavedení hráči jako Dodo, Zásilkovna a další také hlásí růsty počtu odbavených zásilek touto cestou.
Stále více obyvatel ČR své nákupy provádí v online prostředí a se stoupajícím objemem objednávek přes internet, ke kterému výrazně přispěl i koronavirus, kladou stále větší důraz na možnost přesného doručení. Většina dopravců nicméně neposkytuje volbu přesného času, ale pouze příliš široká doručovací okna – například i šestihodinová. Zákazníci se často uchylují k objednání zboží do výdejen jen proto, aby si sami mohli zorganizovat čas během dne a nemuseli čekat na příjezd kurýra, o němž nemají dostatečně přesné časové informace. Expresní doručení je něco, co Liftago nabízelo již nějaký čas, novinku na trhu však představuje schopnost okamžitého doručení hromadně rozvážených objednávek v přesný čas. Tím se Liftago dostává z role rychlého kurýra do role přepravce balíků s nejvyšší úspěšností na trhu. Přes 50 tisíc zásilek již takto Liftago doručilo například pro největší český e-shop Alza.cz.
Liftago se naučilo doplnit expresní závozy hromadnými, kde jeden řidič může odvézt až 10–15 balíků na jedné trase. Díky masivnímu pokrytí řidičů Liftaga, kteří jsou neustále online ve více než 10 městech, je možné prostřednictvím jejich sítě realizovat dnes už desítky tisíc závozů denně.
„Do logistiky vstupujeme, abychom spolupracovali se stávajícími hráči a doplnili jejich možnosti o softwarové řešení také o větší kapacitu doručování na takzvané poslední míli a s možností přesných doručovacích oken. Přinášíme navíc pohodlí zákazníkům díky včasným SMS zprávám o doručovaném nákupu s možností sledovat příjezd řidiče na mapě v mobilu,“ uvedl Ondřej Krátký, ředitel společnosti Liftago.
Zdroj: Liftago