Aktuality

Letošní jubilejní 30. ročník soutěže Obal roku vyvrcholil slavnostním galavečerem ve čtvrtek 19. října v Aquapalace Praha, kde si prestižní ocenění v podobě skleněných trofejí odnesly společnosti Van De Velde Unipap, Antalis, Logik, a na prvním místě THIMM za Boxy pro T-phone launch pro firmu T-mobile.

Ze 34 vybraných obalů vybrala předsedkyně poroty Jana Žižková čtyři nejlepší obalové exponáty, kterými se staly – o třetí místo se rozdělily společnosti Antalis s papírovou vázací páskou a společnost Logik s interaktivním boxem pro kočky Brit Care Cat, na druhém místě společnost Van De Velde Packaging Unipap s obalovým řešením ADAPT. Na prvním místě se umístila společnost THIMM s Boxy pro T-phone launch pro zadavatele T-mobile, která byla přihlášená do kategorie Marketing, jež byla letošní novinkou.

Na prvním místě se umístilo obalové řešení Boxy pro T-phone launch pro T-mobile, které byly určení ke slavnostnímu uvedení nových telefonů na trh. Byly to velké boxy pro prodejny a malé boxy pro ambasadory a influencery.

„Mám radost, že nová kategorie Marketing přinesla tolik skvělých obalů. Ukazuje se, že obaláři jsou opravdu kreativní, protože tradiční obalový materiál použijí nejenom na obal, ale i na produkty, které jsou součástí obalu. Také dokázali, že správně použitý obalový materiál může podpořit značku produktu nebo produkt samotný. Opět je vidět, že transportní balení je silnou stránkou našich výrobců a že krabice z vlnité lepenky dnes vůbec nemusí být běžným či dokonce nudným obalem,“ komentuje dění Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba, jež je organizátorem soutěže.

V soutěži byla také vyhlášena Cena udržitelnosti, kterou získala společnost Smurfit Kappa se svým obalem na Medovník – Lidl Mix a nově byla vyhlášena také cena Packaging Print Prize, za výjimečnou inovaci v tisku, kterou obdržela společnost Pebal za svůj obal na kávu Coffee Mountain Gorilla, kdy najednou lze vytisknout 6 barevných mutací obalu, což je opravdová novinka na trhu.

Zdroj: SYBA