Aktuality

Po „turbulentní“ covidové době a přerušení železniční přepravy v důsledku války na Ukrajině se cargo-partner znovu naplno vrátil „na koleje“. Železniční přeprava z Asie po Hedvábné stezce se opět těší přízni klientů, kteří potřebují svoje zboží doručit rychleji než po moři a zároveň nechtějí investovat do nákladnější letecké přepravy.

Společnost cargo-partner byla u počátků rozvoje Nové hedvábné stezky, aktivní je na ní od roku 2011. Po problémech s přetížením kapacit a rostoucími cenami se železniční cesta z Číny do Evropy opět stává lákavou a nákladově zajímavou alternativou nejen k námořní, ale díky konsolidaci zakázek i k letecké přepravě. „Železniční přeprava z Číny se vrátila do normálu a znovu nabízí veškeré benefity z předcovidové doby. V prvé řadě je to opět spolehlivost a rychlost, znovu dokážeme nabídnout přepravní dobu mezi terminály v rozmezí 14 až 18 dnů, což je zhruba polovina proti námořní přepravě,“ uvedl Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Došlo také k poklesu cen a je i dostatek volných kontejnerů. Důležitým benefitem železniční dopravy je také její ekologičnost.

Zdroj: cargo-partner