Aktuality

Češi se postupně odvrací od České pošty, polovina objednávek se přepravuje přes Zásilkovnu nebo kurýrní služby. Hlavní roli při výběru přepravní služby hraje druh prodávaného zboží a cílová skupina.

Zatímco obchody, které cílí na starší skupiny zákazníků, evidují výrazně převažující zájem o doručení Českou poštou, mladší generace v drtivé většině využívá výdejní služby, jako je Zásilkovna či kurýrní společnosti. Kurýři se ovšem čím dál více využívají zejména pro firemní zásilky (B2B). Aktuální trendy v dopravě zboží z e-shopů pozoruje brněnské logistické centrum Authentica Fulfillment, které letos vyexpeduje přes jeden milion objednávek.

„Ve většině případů zákazníci preferují Zásilkovnu, a to díky její nízké ceně a flexibilitě vyzvednutí ve výdejních boxech nebo partnerských místech. Výjimky tvoří e-shopy, jejichž zákazníci jsou primárně starší ročníky. Ty se daleko častěji spoléhají na Českou poštu, jejíž služby dobře znají. Zásilkovna pro ně navíc představuje i technologickou bariéru, protože pro vyzvednutí balíku ze Z-boxu musíte mít aplikaci v chytrém mobilním telefonu, případně můžete o odemčení požádat zákaznickou linku, která má ale omezenou provozní dobu,“ vysvětlil aktuální trendy v doručování Petr Litavec, head of Authentica Fulfillment.

Zdroj: Authentica