Aktuální opatření zahrnují:
- Vstup do přepravních uzlů GLS je omezen a podmíněn kontrolou zdravotního stavu.
- Pravidelně dochází ke kontrole tělesné teploty u pracovníků a opakované preventivní dezinfekci osob i prostor.
- U všech pracovníků jsou monitorovány možné rizikové faktory. V případě pozitivního zjištění jsou přijata individuálně odpovídající opatření.
- Zaměstnanci, dopravní partneři a jejich řidiči jsou podrobně proškoleni o nezbytných hygienických opatřeních včetně nošení ochranných masek, pravidelné dezinfekce a o distančním způsobu předání zásilek.
- Všechna místa jsou vybavena vhodnými dezinfekčními prostředky. Kurýrům jsou dle momentální dostupnosti poskytovány ochranné prostředky.
- Všichni pracovníci, kteří mohou využívat home office, byli převedeni na práci z domu.
Informace k doručování zásilek v ČR
U zásilek adresovaných do uzavřených firem a obchodů nebude po neúspěšném pokusu o doručení balík skladován na depu, ale obratem bude vrácen odesílateli. Při doručení zásilek na domácí adresy bude vzhledem k riziku nákazy postupováno distančním způsobem. Kurýr nebude vyžadovat podpis příjemce a omezí s ním fyzický kontakt na minimum. Doručení na dobírku je prozatím možné, společnost však prosí zákazníky o maximální využívání bezhotovostní platby již při objednávce přímo v e-shopu. V případě platby dobírky v hotovosti by si zákazníci měli připravit přesnou částku předem. Příjemce zboží by si před příjezdem kurýra důkladně umýt ruce a použít roušku nebo šátek přes obličej.
Informace k doručení do ParcelShopu
S ohledem na aktuální opatření vlády došlo aktuálně k uzavření přibližně 11 % výdejních míst GLS. Veškeré balíky zde uložené budou neprodleně vyzvednuty a zdarma přepraveny na adresu příjemce. Odesílání z PS je stále možné s adresním štítkem z C2C portálu e-Balík nebo zákaznického přepravního software GLS. Možnost přímého doručení do výdejních míst zůstává pro všechny otevřené GLS ParcelShopy, jejichž seznam je neustále aktualizován v systémech a na webových stránkách přepravce.
Desatero zodpovědného příjemce v mimořádné situaci:
- Objednávejte skutečně jen potřebné zboží a svoje objednávky kumulujte.
- Zboží plaťte předem.
- V případě karantény využijte možnost doručení na libovolnou alternativní adresu, např. členů rodiny, kteří vás zásobují.
- Výdejní místa fungují v omezeném provozu.
- Pokud jste v karanténě, informujte o tom kurýra ještě před příjezdem, aby mohl postupovat s maximální obezřetností.
- Připravte se na přijetí balíku distančním způsobem – rozmyslete se, kam vám může kurýr balíček položit. Kurýr poté odstoupí a nechá Vás zkontrolovat neporušenost obalu.
- Nevyžadujte svůj podpis ve skeneru kurýra – stačí nám příjmení přebírajícího.
- Pokud je vám zaslán balík na dobírku, použijte při částce do 500 Kč výhradně bezkontaktní kartu. Při vyšší částce mějte připravenu přesnou hotovost.
- Před příjezdem kurýra si umyjte ruce a vezměte si roušku.
- Balík ihned nerozbalujte a nechte jej na bezpečném místě „vyvětrat“. Vždy si na závěr umyjte ruce.
„GLS dělá maximum možných opatření k ochraně zdraví pracovníků zapojených do provozu přepravní sítě, a tím i k ochraně zdraví svých zákazníků. Specialisté GLS preventivně pracují na havarijních plánech, aby udrželi přepravu balíků i v případě, že se situace v České republice nebo v jiných evropských zemích nadále zhorší a některé oblasti budou muset být dočasně uzavřeny,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.
Zdroj: GLS