Aktuality

DB Schenker je prvním z logistických poskytovatelů, který využívá nákladní vozidlo s palivovými články (FCEV) ve třídě 40 tun na přeshraniční přepravy. Tahač s návěsem na vodíkový pohon denně jezdí z Kolína nad Rýnem do belgického Eupenu.

Dojezd vozidla společnosti Hyzone je zhruba 400 kilometrů, navíc jeho maximální užitečné zatížení je o 100 % vyšší než u elektricky poháněných nákladních vozů. Velkou výhodou vodíkové technologie v každodenním provozu je i rychlý proces doplňování paliva, který trvá přibližně 15 minut. Společnost DB Schenker používá nákladní vozidlo Hyzon v rámci modelu pay-per-use, který nabízí společnost hylane, půjčovna specializující se na užitková vozidla s neutrálními emisemi CO2.

Paletu nákladních vozidel s alternativním pohonem rozšíří v evropském portfoliu DB Schenker také eActros LongHaul. Inovativní využití bateriově-elektrického tahače umožní přepravy na delší vzdálenosti, dojezd se předpokládá přibližně 500 km. Jejich sériovou výrobu by měl Mercedes Benz Truck zahájit v příštím roce a celkem jich logistické společnosti předá 100.

Zdroj: DB Schenker