Aktuality

Česká e-commerce je mimořádně konkurenční a tisíce e-shopů spolu proto o zákazníky musí tvrdě bojovat, a to nejen cenou a marketingem, ale také kvalitou návazných služeb, včetně těch doručovacích. Jak totiž ukazuje průzkum zpracovaný pro DODO agenturou Behavio, 37 % nakupujících opouští nákupní košík, není-li jim nabídnuto dostatečně rychlé dodání, a 29 % nakupujících již u daného obchodníka znovu nenakoupí, pokud na zboží čekali příliš dlouho.

Největší potřeba doručení v expresním či same-day režimu zákazníci vyjadřují ve spojení se situacemi, kdy něco zapomněli koupit a potřebují to doobjednat (72 %), kdy jim něco došlo a potřebují nedostatek rychle vyřešit (71 %), nebo že se jim něco rozbilo a potřebují to nahradit (69 %). Více než polovina nakupujících s preferencí same-day dodání vyžaduje tento způsob doručení i u svých plánovaných a opakovaných nákupů.

„Necelá třetina nakupujících chce zboží doručit ještě v den objednání, případně dokonce expresně do 90 minut. Jen 15 % respondentů přitom deklaruje, že takovou možnost má. Ukazuje se tak, že valná většina e-shopů ve své nabídce opomíjí službu, která jim může přinést zásadní konkurenční výhodu a možnost se mezi 50 tisíci českými e-shopy odlišit,“ popisuje Peter Menky, komerční ředitel DODO.

Do preferencí v oblasti online nákupů i nároků na návazné služby silně promlouvají i generační rozdíly. Nejnáročnější na rychlost je Generace Z, tedy mladí mezi 18 a 26 lety. Ti preferují rychlé doručení v den objednání v 35 % případů. Naopak Generace X (44-60 let věku) je z hlediska rychlosti doručení náročná podprůměrně.

Zdroj: DODO