Aktuality

GEFCO přepravilo 500 tun dílů pro segment automobilového průmyslu z čínského Wu-chanu do Francie. Pro přepravu vypravilo GEFCO z Wu-chanu jeden z prvních ucelených vlaků, který opustil město od vypuknutí pandemie COVID-19 a uvalení karantény.

Poptávka po železničních přepravách z Číny od uvolnění restriktivních opatření opět roste, cílovou destinací většiny vlaků vypravených z Číny je ale Německo. GEFCO na schválení a koordinaci přepravy uceleného vlaku přímo do Francie spolupracovalo s provozovateli železničních tratí i s majiteli terminálů. Přepravu zajistilo v režimu door-to-door od nakládky kontejnerů ve výrobních závodech dodavatele dílů v Šanghaji a Čcheng-tu, celních náležitostí až po uskladnění zásilky ve Francii. Celkem 41 kontejnerů dorazilo do terminálu Lille Dourges na severu Francie za 19 dní. Zásilka během té doby urazila po železnici 10 000 km z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko a Německo do Francie.

V průběhu přepravy zajistilo GEFCO v terminálech bezkontaktní postupy v rámci přísných bezpečnostních opatření proti šíření COVID-19. Stejně tak přepravované díly byly ošetřeny speciálním roztokem, aby nehrozilo žádné riziko přenosu viru. Železniční přepravy hrají v portfoliu služeb společnosti GEFCO důležitou roli, železnice je oblíbeným způsobem dopravy díky nižším nákladům oproti letecké dopravě, významnou roli hraje i ekologie. Vypravený ucelený vlak z Číny do Evropy vyprodukoval ve srovnání s leteckou přepravou o 4 500 tun CO2 méně.

Zdroj: GEFCO