Přeskočit na obsah (stiskněte Enter)
Praktická logistika

Praktická logistika

online logistický magazín

  • Doprava a spedice
  • Skladování
  • Distribuce a zásobování
  • Různé
  • Manipulace a technika
  • Události
  • Nebezpečný náklad
  • Kontakty
  • Napište nám
  • O časopisu

AKTUALITY

  • PST CLC Mitsui-Soko a ANSEK clo oznámily vytvoření partnerské sítě
    6. června 2023

    PST CLC Mitsui-Soko, přední poskytovatel celních a logistických řešení, a ANSEK clo, poskytovatel celních služeb v EU, oznamují vytvoření strategické partnerské sítě, která přinese výhody pro zákazníky a rozšíří dosah obou společností na českém trhu a na celém trhu Evropské unie. Propracovaná infrastruktura a rozšířené kapacity společnosti PST CLC Mitsui-Soko umožní zpracovávat větší objemy zásilek a nabízet ještě konkurenceschopnější služby. Zákazníci budou mít přístup k nejmodernějším a nejefektivnějším řešením na trhu. Petr Böhm Toto nové partnerství představuje důležitý krok vpřed v rozvoji celních a logistických služeb a zároveň zefektivní spolupráci mezi ANSEK clo a PST CLC Mitsui-Soko. Partnerství zvýší rozsah a kvalitu poskytovaných služeb, což přinese zákazníkům mnoho výhod. „Díky této partnerské síti bude společnost ANSEK clo schopna poskytovat komplexní celní řešení na vyšší úrovni po celé republice. Kombinací odborných znalostí a zkušeností obou společností budou zákazníci mít přístup k širokému spektru celních služeb, které budou přizpůsobeny jejich individuálním potřebám,“ konstatuje Petr Böhm, ředitel celní divize společnosti PST CLC Mitsui-Soko. PST CLC Mitsui-Soko získá prostřednictvím této partnerské sítě větší působnost na českém trhu. Společnost bude moci efektivněji reagovat na potřeby zákazníků a nabídnout širší škálu logistických a celních služeb. Partnerství umožní PST CLC Mitsui-Soko posílit svou přítomnost na trhu a vytvořit pevné základy pro další růst. „Věříme, že tato spolupráce bude mít pozitivní přínos pro naše zákazníky, kteří se mohou těšit na propracovanější logistické a celní služby s výrazným důrazem na efektivitu, která je zákazníky vyžadována ve stále častější míře,“ doplňuje Petr Böhm. Partnerská síť mezi ANSEK clo a PST CLC Mitsui-Soko představuje důležitý krok směrem k posílení celních služeb v České republice. Obě společnosti jsou odhodlány poskytovat kvalitní a inovativní řešení, která budou zákazníkům přinášet maximální spokojenost. Zdroj: PST CLC Mitsui-Soko

  • Nova Post otevřela svou první pobočku v Praze
    6. června 2023

    Česká republika se stala čtvrtou zemí EU, ve které Nova Post otevřela své pobočky. Před vstupem na český trh společnost zahájila činnost také v Polsku, Litvě a Moldavsku. Od nynějška mohou Ukrajinci žijící v České republice snadno posílat zásilky domů na Ukrajinu a stejně tak snadno a rychle přijímat balíky, dokumenty a dokonce i cargo náklad od svých příbuzných. Pobočka Nova Post otevřela své dveře zákazníkům v Praze na adrese: Pod Višňovkou 1664/29, Praha 4 – Krč a denně přijímá zásilky, balíky a cargo náklad o hmotnosti až 1000 kg. „Máme odborné znalosti v oblasti rychlosti dodání, dlouholeté zkušenosti v oblasti přeshraničních zásilkových služeb a nejnovější vybavení, které naším zákazníkům nabízíme. Do České republiky vám doručíme jakékoli zboží z celého světa v nejkratším možném čase a usnadníme také vstup českým firmám na ukrajinský spotřebitelský trh, kde na ně čeká více než 30 milionů zákazníků. V letošním roce otevřeme další pobočky Nova Post v Praze a v Brně a investujeme 3 miliony Kč do rozvoje společnosti v České republice,” říká Vyacheslav Klymov, spolumajitel skupiny Nova Post. Čestným hostem na slavnostním otevření pražské pobočky byl i Vedoucí úřadu Velvyslanectví Ukrajiny v České republice, Vitaliy Usatyi, který jako první poslal pohlednici na Ukrajinu. „Od 24. února 2022 jsme svědky událostí, které vnímáme jako největší krizi v dějinách Evropy 21. století. Invaze způsobila mimořádné hospodářské změny a navzdory každodenním výzvám vykazuje ukrajinský obchod pozoruhodnou přizpůsobivost, odolnost a nezdolnost. Příkladem úspěšného soukromého podnikání je Nova Post. Společnost pokračuje v dodávkách jak do okupovaných oblastí Ukrajiny a na frontovou linii, tak i do zahraničí. Jsem přesvědčen, že profesionální práce specialistů Nova Post pomůže navázat oboustranně výhodnou spolupráci mezi ukrajinskými a českými firmami a přiláká tak investice na rychlou obnovu Ukrajiny. Rozšíření pole působnosti Nova Post v EU potvrdilo konkurenceschopnost ukrajinského obchodu v poskytování kvalitních služeb na úrovni světových standardů,“ je přesvědčen Vitaliy Usatyi, Vedoucí úřadu Velvyslanectví Ukrajiny v České republice. Pobočka je pro zákazníky otevřena denně. Doba dodání je od 5 pracovních dnů. Zdroj: Nova Post

  • KION Group postupuje podle jasného plánu
    2. června 2023

    Po třech letech přivítala KION GROUP AG akcionáře na fyzicky konané výroční valné hromadě dne 17. května v Palmengartenu ve Frankfurtu. Generální ředitel Rob Smith zrekapituloval finanční rok 2022, který pro skupinu byl plný vnějších i vnitřních výzev. Před přibližně 130 akcionáři a zástupci akcionářů Rob Smith také prezentoval vyhlídky KION Group. „Jsme přesvědčeni, že klíčové faktory růstu pro naše dva segmenty budou i nadále posilovat, včetně megatrendů, jako je urbanizace, automatizace a alternativní energetické systémy,“ řekl Smith. Byla posílena odolnost a agilita skupiny Generální ředitel ve svém shrnutí uplynulého finančního roku prezentoval závěry skupiny učiněné v posledních měsících z náročného globálního makroekonomického a politického prostředí. „Vytyčili jsme jasný plán s opatřeními pro oblast obchodní a provozní agility, abychom zajistili úspěšný ziskový růst i v nestabilních časech.” Společnost například zavedla dynamičtější tvorbu cen, aby se lépe chránila před současnými a budoucími inflačními tlaky. KION také zavedl do svých smluv se zákazníky v obou segmentech skupiny doložky o úpravě cen. Jak dále informoval Smith přítomné akcionáře, další oblastí zájmu byla oblast nákupu – skupina KION posílila svou globální síť dodavatelů a je nyní mnohem odolnější než před rokem. “Proto s důvěrou hledíme do budoucna,” zdůraznil generální ředitel. KION zajišťuje efektivní intralogistiku KION začal dobře finanční rok 2023, zejména díky vlastnímu úsilí, v prvním čtvrtletí se ziskovost skupiny výrazně zvýšila díky silným výsledkům segmentu Industrial Trucks & Services. „To ukazuje, že naše opatření již fungují,” řekl Smith. Společnost očekává pro běžný finanční rok nárůst tržeb, upravený EBIT a návratnost vloženého kapitálu. Smith zaujal pozitivní dlouhodobý pohled na skupinu, zdůraznil silnou a globální pozici KION jako předního poskytovatele komplexních služeb v oboru.  „S našimi inteligentními vysokozdvižnými vozíky, naším managementem propojených dat a našimi systémy pro automatizaci skladů podporujeme naše zákazníky a zajišťujeme efektivní intralogistiku,“ uvedl k tomu generální ředitel. Rozloučení s Michaelem Machtem, novým předsedou je Hans Peter Ring Během a po výroční valné hromadě byly ze strany KION GROUP AG položeny důležité základy pro dlouhodobé obsazení výkonných orgánů. Dozorčí rada následně zvolila za předsedu dozorčí rady Hanse Petera Ringa, dřívějšího předsedu výboru pro audit. Nahradí Dr. Michaela Machta, který na jaře oznámil svůj odchod z dozorčí rady a naposledy tak předsedal výroční valné hromadě KION GROUP AG. „Nová jmenování do výkonné rady byla provedena a byly položeny pevné základy do budoucna. Společnost má robustní růstovou strategii, která se i v současném období geopolitické a ekonomické nejistoty osvědčila,” řekl Macht. „Po více než čtyřech letech extrémně intenzivní práce pro KION Group nyní mohu věnovat větší pozornost svým různým dalším mandátům –z nich některé jsou ve společnostech souvisejících s automobilovým průmyslem.” Generální ředitel Rob Smith ocenil práci Michaela Machta pro KION Group a provedl krátké ohlédnutí za produktivní spoluprací. Po nástupu Hanse Petera Ringa do funkce předsedy dozorčí rady dále akcionáři zvolili Dr. Nicolase Petera do dozorčí rady jako nezávislého zástupce akcionářů. Peter působil jako finanční ředitel BMW AG až do svého odchodu do důchodu 11. května 2023. Od nynějška bude předsedat výboru pro audit. Návrhy dozorčí rady a představenstva schváleny většinou Na výroční valné hromadě většina akcionářů schválila všechny návrhy dozorčí rady a představenstva, včetně výplaty dividendy ve výši 0,19 eur na akcii, což odpovídá výplatnímu poměru kolem 25 procent. Zdroj: KION

  • Outsourcing logistiky pomáhá vykrýt sezónní výkyvy
    1. června 2023

    V aktuálně zhoršené hospodářské situaci se mnoho firem zaměřuje na optimalizaci svých logistických procesů a hledá nové způsoby, jak snížit náklady a zlepšit kvalitu poskytovaných služeb. Jedním z řešení může být outsourcing logistických služeb, který nabízí mnoho výhod. Například snížení provozních nákladů, zlepšení kvality služeb díky odbornosti a zkušenostem partnerů, zvýšení flexibility a efektivity distribuce zboží a mnoho dalších. Průzkum provedený společností Capgemini v roce 2017[1] se zaměřoval na využívání outsourcingu logistických služeb a jeho dopad na výkonnost jejich logistického řetězce. Podle výsledků tohoto průzkumu drtivá většina oslovených firem, které se rozhodly logistické operace outsourcovat, zaznamenala pozitivní změny. U 91 % společností šlo o přínosy v oblastech efektivity, 75 % pozorovalo pokles nákladů a nadpoloviční většina zaznamenala zvýšení flexibility a rychlosti reakce na tržní podmínky. V oblasti přepravy čerstvých potravin jsou tyto výhody neoddiskutovatelné. Outsourcing logistických služeb může potravinářským firmám pomoci snížit náklady zahrnující nákup a údržbu logistických zařízení, školení a platy pro logistický personál a podobně. Potravinářské firmy také nemusejí po celý rok udržovat vlastní sklady, které kvůli sezónním výkyvům nebývají zcela zaplněné. Místo toho mohou podniky využít služeb skladování zboží v logistických centrech, kde jsou skladovací prostory optimalizovány pro obsluhu různých sortimentních skupin, jejichž prodejní špičky se dostavují v různých obdobích roku. To umožňuje potravinářským firmám využívat své zdroje efektivněji a soustředit se na svou hlavní činnost – výrobu a prodej potravin. S tím souvisí i vyšší flexibilita. Externí logistický partner je pružnější než interní logistické oddělení firmy a lépe se přizpůsobuje měnícím se podmínkám na trhu. Logistický operátor má k dispozici rozsáhlou síť poboček a sběrných spojů, což mu umožňuje konsolidovat zboží od několika výrobců a doručovat ho častěji do různých míst. Tím se zjednodušuje proces skladování a vykládky zboží, snižuje byrokracie a umožňuje lepší koordinace práce zaměstnanců skladu. Outsourcing logistických služeb může potravinářským firmám pomoci zlepšit také efektivitu jejich podnikání a zvýšit konkurenceschopnost na trhu. „Segment Fresh Logistics disponuje rozsáhlou sítí poboček po celém Česku a je členem European Food Network, což mu umožňuje dodávat zboží na jakékoli místo v Evropě s optimálními náklady. Využitím našich vnitrostátních nebo mezinárodních distribučních služeb mohou výrobci zvýšit svou konkurenční výhodu a doručit zboží zákazníkům i v nejvzdálenějších místech,“ popisuje ředitelka segmentu Fresh Logistics společnosti Raben pro Česko a Slovensko Michaela Dražanová. Outsourcing přepravy a skladování zboží je pro potravinářské firmy výhodný. Logistické společnosti mohou v této oblasti nabídnout své zkušenosti a specializaci, což snižuje riziko chyb a špatné manipulace s potravinami. Díky tomu se mohou potravinářské firmy soustředit na hlavní činnost, tedy výrobu a prodej produktů. Logistická firma zajišťuje vhodné podmínky pro přepravované a skladované zboží, což pomáhá mírnit riziko poškození a znehodnocení potravin. Potravinářské normy v Česku i ve zbytku EU vyžadují, aby tepelné podmínky potravinářských výrobků byly kontrolovány po celou dobu jejich cesty od výrobce až ke spotřebiteli. Logistické společnosti s tím musejí počítat. „Aby byla zajištěna kvalita a bezpečnost produktů, musí být teplota zboží neustále monitorována v celém procesu: od převzetí od zákazníka přes skladování až po doručení na místo určení. Zvláště u produktů z čerstvého masa a ryb s omezenou dobou trvanlivosti je klíčové udržovat nepřerušený chladicí řetězec, aby nedošlo ke znehodnocení produktů,“ vysvětluje Michaela Dražanová. Outsourcing logistických služeb je nejen v oblasti potravinářství výrazným trendem, který bude v budoucnu dále růst. Potvrzuje to například i předloňský průzkum společnosti Gartner, podle kterého zvýšilo v roce 2021 svůj rozpočet na outsourcing logistiky 66 % vedoucích pracovníků v logistice a 74 % očekává zvýšení i v následujících dvou letech. Zdroj: Raben

  • Kuehne+Nagel je světovým lídrem v segmentu 3PL za rok 2023
    1. června 2023

    Americká výzkumná společnost Gartner ocenila strategii a pevnou pozici Kuehne+Nagel na globálním trhu. Skupina svým lokálním i nadnárodním zákazníkům poskytuje jednu z nejvíce diferencovaných a specializovaných nabídek v segmentu logistiky třetích stran. Gartner za silnou stránku Kuehne+Nagel považuje schopnost realizovat a naplňovat marketingové strategie. Uznání se dostalo i meziročnímu růstu prodejů a tržeb skupiny v důsledku nových akvizic, organického růstu i působení ve 14 průmyslových segmentech. V neposlední řadě hodnotitelé vyzdvihli celkovou odolnost Kuehne+Nagel a ocenili nové investice, akvizice a podporu inovací, s jejichž pomocí nalezla řešení v oblastech, kde byl dříve identifikován prostor pro vylepšení. Díky tomu skupina obsadila v kvadrantu ještě lepší pozici. Zdroj: Kuehne+Nagel

  • DPD vstupuje na argentinský trh, chce se stát jedničkou poslední míle
    31. května 2023

    Geopost, mateřská společnost české DPD ve spolupráci s TASA Logística, otevřel nové zastoupení DPD v Argentině. Reaguje tak na lokální raketově rostoucí sektor e-commerce a do pěti let se chce stát jedničkou v logistice poslední míle v Argentině. DPD Argentina si už také stanovila cíle v oblasti udržitelného doručování a bude tak následovat ostatní pobočky v síti po celém světě. Skupina Geopost vstupem na trh navazuje na úspěšnou latinskoamerickou cestu, kterou zahájila v Brazílii, kde úspěšně působí již od roku 2017 pod značkou Jadlog. TASA Logistica, se kterou Geopost spolupráci uzavřel, je rodinná firma, která vznikla již v roce 1936 a specializuje se na komplexní logistická řešení. Firma operuje i v dalších okolních zemích jako je Chile, Paraguay nebo Uruguay. Trh e-commerce v Argentině nastartovala pandemie a meziročně (2021 vs. 2022) vzrostl o 73 %. Výhoda přítomnosti DPD na místním trhu je pro české i evropské odesílatele, ať už se jedná o firmy (B2B) nebo koncové zákazníky (B2C), zásadní – balík je přepravován po celou jeho cestu v rámci jedné sítě. Zákazníci tak mohou využívat všechny služby na které jsou zvyklí a mohou si být jisti, že zboží dorazí bezpečně a profesionálně na místo určení. Zdroj: DPD

  • DKV Mobility vstupuje do aliance ChargeUp Europe
    30. května 2023

    Společnost DKV Mobility, přední evropská platforma B2B pro platby a řešení na cestách, vstoupila do aliance ChargeUp Europe. Aliance sídlí v Bruselu a reprezentuje odvětví infrastruktury pro nabíjení elektrických vozidel. Celkem 27 členů z tohoto oboru spolupracuje na rychlém a efektivním zavádění nabíjecí infrastruktury v Evropě. Členové organizace ChargeUp Europe jsou aktivní ve 27 členských státech EU a spravují akceptační síť s celkem 500 000 dobíjecími body. „Ze vstupu do aliance ChargeUp Europe máme radost. Těší nás, že můžeme přispět našimi odbornými znalostmi a nejlepšími možnými, zákaznicky orientovanými dodavatelskými řešeními k úspěšnému přechodu na elektromobilitu v Evropě,“ řekl Christopher Schäckermann, ředitel divize eMobility ve společnosti DKV Mobility. Zdroj: DKV Mobility

  • DACHSER Evropský festival přivítal tisíce návštěvníků
    29. května 2023

    Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic o víkendu uspořádal 4. ročník DACHSER Evropského festivalu. V kladenské pobočce společnosti se sešli zákazníci, obchodní partneři a zaměstnanci, aby společně strávili odpoledne plné dobré hudby, kulinářských specialit a zábavy pro malé i velké. Do Kladna se také sjeli zástupci 15 poboček společnosti Dachser z 9 zemí, aby zde prezentovali svoje regiony a tamější lahůdky. Společně tak potěšili chuťové pohárky téměř dvou tisíc návštěvníků, kteří v sobotní odpoledne na festival zavítali. „Náš festival byl oslavou rodinných hodnot společnosti Dachser a netradiční ukázkou naší evropské logistické sítě, kterou tvoří skvělí lidé, odborníci v logistice, pracující na zajímavých místech po celé Evropě,“ říká Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic, a dodává, „velmi nás těší, že letošní ročník po pětileté pauze úspěšně navázal na tradici festivalu a že jsme mohli na naší největší pobočce v České republice společně s kolegy z celé Evropy přivítat rekordní počet návštěvníků.“ Ti si na festivalu mohli vychutnat regionální speciality z Dachser poboček z Německa, Dánska, Polska, Francie, Itálie, Nizozemí, Maďarska, Slovenska a samozřejmě z České republiky. Velký úspěch slavily třeba italské sýry, německé klobásky, maďarské sladkosti, nizozemská piva, francouzská vína a různé speciality ze všech koutů Česka. Na programu byly také vybrané hudební lahůdky – festivalové hosty roztančila regionální hudební uskupení Panda Banda a Černý brejle i populární Pokáč a MIG 21. O dostatečný přísun adrenalinu se pak postarala jízda na motokárách a pro děti byla připravena další zábavná stanoviště – skákací hrady, maximikádo, vietnamský badminton, malování na obličej nebo LEGO koutek spolehlivě vykouzlily malým návštěvníkům úsměv na rtech. Na festivalu nechyběl ani fotokoutek, který stejně jako bubenický workshop skupiny Panda Banda sklidil velký úspěch. Akce přinesla i charitativní aspekt – návštěvníci měli během celého festivalu možnost přispět na zdravotní klauny iniciativy Dr. Klaun (Chance4Children). Rozesmáté tváře se tak díky nim jistě objeví i tam, kde zdravotní klauni působí. Zdroj: Dachser Czech Republic

  • Sídlo společnosti Raben v Nupakách slaví pět let
    29. května 2023

    Před pěti lety bylo v Nupakách postaveno moderní logistické centrum společnosti Raben, které se od té doby etablovalo jako přední zařízení svého druhu ve střední a východní Evropě. S jeho využitím se otevřely nové možnosti pro efektivní a ekologicky šetrnou logistiku, včetně přepravy a skladování čerstvých potravin, což umožňuje chlazený sklad o velikosti 4 700 m2. Jednou z hlavních předností tohoto logistického centra je jeho technologické vybavení, které minimalizuje negativní dopad na životní prostředí. Logistické centrum společnosti Raben v Nupakách u Prahy je příkladem moderního a efektivního zařízení, které splňuje všechny důležité požadavky na moderní sklady a překladiště a zároveň udává směr v inovacích v logistickém sektoru. Základem je jeho flexibilita. Bylo vybudováno na základě přístupu nazývaného „shell & core“, při němž se nejprve postaví plášť haly bez podlah a zázemí. Tímto způsobem vznikne flexibilní prostor, který se může přizpůsobit potřebám konkrétního klienta. „Logistické centrum v Nupakách je pro nás velkým krokem vpřed v oblasti efektivní a ekologicky šetrné logistiky. Skladovací prostory pro chlazené potraviny umožňují bezpečné a spolehlivé skladování a přepravu, což je pro naše zákazníky klíčové. Technologické vybavení centra minimalizuje negativní dopad na životní prostředí a umožňuje nám nabízet zákazníkům nejmodernější řešení v oblasti logistiky,“ popisuje Michaela Dražanová, Fresh Logistics Director společnosti Raben pro Českou republiku a Slovensko. Prostory pro chlazené potraviny Logistické centrum rozkládající se na ploše více než 27 000 m2 nabízí moderní skladové prostory o výměře přes 20 000 m2, z nichž část o rozloze 4 700 m2 umožňuje temperované skladování a přepravu pro segment fresh (teploty od 2 do 6 °C). Sklady jsou vybaveny úsporným LED osvětlením, detektory pohybu, nouzovými evakuačními světly, inteligentním systémem HVAC a sprinklerovým systémem dle normy NFPA. Aby se minimalizovalo riziko pro životní prostředí, investovala společnost do vysoce účinného a nízkoenergetického chladicího systému založeného na minimálním množství čpavku a glykolu. Kromě toho se z chladicího systému získává tepelná energie pro proces odmrazování chladicích věží. Zařízení monitoruje provoz a stav pomocí IT systémů, čímž je zaručena správná teplota, a především bezpečnost skladovaných potravin. Tyto prostory jsou propojeny se samostatně stojícím cross-dockem o velikosti přesahující 5 000 m2, kde se zboží vykládá, konsoliduje, třídí a opět nakládá k další distribuci. Kromě toho disponuje moderní logistický areál nově vybavenými kancelářemi o velikosti více než 650 m2 a vlastním parkovacím domem o rozloze 4 830 m2. V době svého otevření se logistické centrum Raben v Nupakách stalo nejlepším skladovým projektem v České republice a získalo ocenění Best Warehouse Development v rámci CIJ Awards Czech Republic 2018. Toto ocenění potvrzuje kvalitu a inovativnost tohoto logistického centra a jeho význam na trhu. Zelené technologie Sídlo společnosti Raben v Nupakách je rovněž šetrné k životnímu prostředí. Například je vybaveno energeticky úsporným osvětlením s využitím LED technologie, které snižuje spotřebu energie a zároveň prodlužuje životnost světelných zdrojů. V okolí bylo vysazeno více než 500 stromů a 8 000 keřů. Centrum tak přispívá k ochraně životního prostředí a vytváří příjemné pracovní prostředí pro zaměstnance. Další zelenou iniciativou logistického centra v Nupakách je instalace solárních panelů na střechách budov. Tyto panely slouží k výrobě elektrické energie ze slunečního záření, čímž snižují závislost na fosilních palivech a snižují emise skleníkových plynů. Administrativní budova umí sama vyhodnotit, jak moc je potřeba v zimě topit nebo v létě chladit, protože teploměry sledují venkovní teplotu a přizpůsobují vnitřní teplotu povětrnostním podmínkám. Díky těmto opatřením se logistické centrum stává energeticky efektivnějším a přispívá ke snižování negativního dopadu na životní prostředí. Dopravní dostupnost Dopravní dostupnost je dalším klíčovým prvkem logistického centra v Nupakách. Nachází se v CTPark Prague East, který disponuje přímým napojením na dálnici D1. Tato strategická poloha umožňuje efektivní distribuci zboží do různých destinací. V okolí se nachází čerpací stanice, opravna a myčka nákladních vozidel, restaurace či nově vybudovaná autobusová zastávka v areálu s přímým spojením do Prahy. Velký důraz je kladen také na bezpečnost. Díky použití IT systémů pro plné monitorování provozu a stavu chladicího zařízení, které je moderní a ekologicky šetrné, jsou skladované produkty v bezpečí díky udržování správné teploty. Skladovací prostory jsou vybavené nejmodernějším systémem protipožární ochrany v podobě automatických kouřových klapek, sprinklerových systémů a protipožárních vrat. Logistické centrum v Nupakách je tak příkladem moderního a ekologicky šetrného přístupu k logistice. Díky své flexibilitě, inovativnímu designu a zeleným iniciativám se stává vzorem pro další logistická centra a přispívá k udržitelnému rozvoji tohoto odvětví. Více informací se dozvíte zde: Chlazený sklad Nupaky – Raben Group (raben-group.com). Zdroj: Raben

  • Tři minuty nabíjení, pět hodin provozu
    25. května 2023

    Společnost Linde Material Handling, světový výrobce vysokozdvižných vozíků a dodavatel komplexních služeb v oblasti intralogistiky, představila svoji vizi inovativního bezemisního řešení pro manipulaci s materiálem. Technologie, kterou Linde MH vyvíjí, využívá pohon na bázi vodíku. Technologie vodíkových palivových článků má podle Linde Material Handling (dále jen Linde MH) v oblasti intralogistiky obrovský potenciál. Tzv. zelený vodík totiž představuje naprosto bezemisní zdroj energie – na rozdíl od baterií nabíjených ze sítě a využívajících energetický mix České republiky. Hlavní výhoda vodíku však tkví v provozní efektivitě. Vysokozdvižný vozík poháněný palivovým článkem je připravený k pětihodinovému provozu po pouhých třech minutách nabíjení. Vodík přináší rychlé nabíjení i dlouhou životnost Technologie palivových článků od Linde MH je proto zajímavá pro firmy s náročným vícesměnným provozem. Vodík jim nabízí možnost bezemisního provozu 24/7. Na rozdíl od bateriově poháněných vozíků navíc odpadá nutnost každodenního několikahodinového nabíjení baterií a jejich skladování, které klade vysoké nároky na prostor. „V porovnání s bateriovým řešením, jež v současnosti využívá mnoho firem ve snaze snížit svoji uhlíkovou stopu, má vodík i další výhody. Palivový článek má průměrnou životnost 10 tisíc hodin, což je podstatně více než u klasické Li-Ion baterie. Vede si proto lépe i v posuzování životního cyklu,“ popisuje Jáchym Jarník, technický specialista produktové podpory Linde MH. Společně s Jiřím Ulbrichem z mateřské společnosti KION GROUP představili technologii palivových článků od Linde MH na pražském Sustainability Summitu. Technologie bez emisí Pohon na bázi vodíku je vhodný nejen pro firmy vyžadující provoz 24/7, ale i pro společnosti, které se snaží minimalizovat své emise. Přechod na technologii palivových článků by mohl zvýšit jejich atraktivitu u investorů, kteří věnují udržitelnosti a hodnocení ESG čím dál větší pozornost. Z hlediska obsluhy vozíků je změna pohonu na vodík naprosto nenáročná a bezproblémová. Palivový článek Linde MH je stejně velký jako trakční baterie, stejný je i způsob jeho výměny. Vozík má díky tomu identické ovládání, kapacitu nákladu i stabilitu, na něž jsou řidiči zvyklí z bateriově poháněných modelů. „Vodíkový pohon je ve svém principu elektrický pohon, jediným rozdílem je způsob získávání elektrické energie,“ upřesňuje Jiří Ulbrich. Intralogistika jako součást vodíkového ekosystému Linde MH letos začala vyrábět svůj vlastní palivový článek s napětím 24 V a spustila také nový pilotní projekt. V bavorském Aschaffenburgu společně s partnery vytvořila kompletní vodíkové řešení pro intralogistiku – palivové články zde pohání 21 vysokozdvižných vozíků. „Samozřejmě nestačí pouze dodat vodíkové vozíky, ale je potřeba vytvořit kompletní infrastrukturu – ta zahrnuje elektrolyzér, kompresor, zásobník vodíku a další články systému,“ vysvětluje Jiří Ulbrich s tím, že vodík lze získat dvěma způsoby – nakoupit jej od externího dodavatele, nebo jej na místě vyrobit pomocí čisté energie ze slunce nebo z větru. Právě nutnost vybudování infrastruktury představuje pro masové využívání vodíkových technologií úzké hrdlo. „Z hlediska návratnosti investice do vodíku je samozřejmě ekonomičtější, aby vybudovaná infrastruktura napájela vodíkem nejen manipulační techniku, ale také další vozidla, například kamiony nebo autobusy,“ zmiňuje Jáchym Jarník. I v Česku vzniká vodíkové údolí Řešením by mohla být tzv. vodíková údolí. Jedná se o lokality, v nichž se technologie vodíku rozvíjí v rámci komplexního hodnotového řetězce. To znamená, že se zde koncentruje výroba vodíku, jeho skladování, distribuce, efektivní využití, ale i věda a výzkum. V České republice se vodíkové údolí rodí v Ústeckém kraji. Je to vůbec první český region, který do technologie investuje a je součástí evropského partnerství vodíkových údolí. „Vývoj v Evropě nám ukazuje, že se vodík pravděpodobně stane jedním ze základních prvků diverzifikace zdrojů energie. V Linde MH jsme na tuto technologii připraveni a společně s našimi partnery dokážeme firmám s jeho implementací na poli intralogistiky pomoci. Přestože chybějící infrastruktura je v současné době jistou překážkou, z hlediska budoucnosti mají palivové články všechna esa v rukávu: nulové emise, vysokou provozní efektivitu, snadnou obsluhu a dlouhou životnost,“ zakončuje Jiří Ulbrich. Zdroj: Linde MH

  • Logport zahajuje revitalizaci bývalých hutí Poldi Kladno
    23. května 2023

    Česká developerská společnost Logport Development navazuje na svůj úspěšně zahájený projekt v pražských Jinočanech a jako první developer v oblasti bývalých hutí Poldi Kladno zahajuje výstavbu moderní budovy na jednom z největších brownfieldů v České republice. Logport Kladno Poldi je pionýrským projektem v oblasti a navazuje na ztracenou slávu bývalé Poldovky. V první fázi developer zrevitalizuje brownfield o celkové rozloze 15 000 m2. Na něm následně vybuduje 6 000 m2 moderních a udržitelných prostor, z čehož 1 000 m2 budou tvořit kanceláře, které vzniknou kompletní rekonstrukcí existující budovy přímo na pozemku. Zbývající plocha bude využita pro lehkou výrobu, distribuci a skladování. Dokončení výstavby je plánováno na první čtvrtletí roku 2024. Zdroj: Logport

  • Dohoda DB Schenker a MSC pomůže snížit emise v lodních přepravách
    22. května 2023

    Společnost DB Schenker uzavřela dohodu s MSC (Mediterranean Shipping Company), největší rejdařskou společností na světě, o zakoupení 12 000 tun biopaliv druhé generace. Logistický provider využije tyto kapacity ve svém širokém portfoliu produktů námořních přeprav v režimu FCL, LCL nebo kontejnerů s řízenou teplotou. Smlouva uzavřená mezi spediční firmou a rejdařskou společností je první svého druhu. DB Schenker tímto krokem výrazně posílí svou nabídku udržitelných přeprav a již letos bude moci přepravit přibližně 30 000 standardních kontejnerů (TEU) s výrazně sníženými emisemi. Zmiňovaná dohoda o využití biopaliv druhé generace získaných z použitého kuchyňského oleje namísto konvenčních pohonných hmot používaných v námořních přepravách představuje jeden z největších obchodů mezi spediční a rejdařskou společností. 12 000 tun biopalivových složek se smíchá ve 20 až 30procentním poměru s konvenčním fosilním palivem pro námořní lodě, což ve výsledku umožní vytvořit přibližně 50 000 tun smíšených biopaliv pro kontejnerové lodě společnosti MSC. Díky této dohodě může DB Schenker nabídnout svým zákazníkům námořní přepravy se snížením emisí CO2 až o 84 % v porovnání s fosilními palivy. Zdroj: DB Schenker

  • FM Logistic má nové a větší prostory pro cross-dock v Olomouci
    22. května 2023

    Distribučních aktivit společnosti FM Logistic přibývá i v letošním roce. Počátkem března oficiálně spustila provoz moravského cross-docku na nové adrese v Olomouci. Tato služba umožňuje konsolidovat veškeré činnosti spojené s nakládkou a vykládkou transportního zboží na jedno místo a současně zvyšuje skladovací kapacity. Změnou umístění cross-docku navíc došlo k nárůstu užitné plochy, která je nyní až pětkrát větší oproti původní. Strategie systému cross-dock představuje unikátní možnost pro aktéry v oblasti logistiky, kteří potřebují zrychlit veškeré dodavatelské a distribuční řetězce a současně snížit celkové náklady vynaložené na distribuci zboží. Podobně, jako se logistické společnosti snaží využít prostory svých skladů na maximum, i v případě cross-docku hraje velikost plochy významnou roli. Tato technologie implementovaná v olomoucké pobočce FM Logistic nabízí svým stávajícím i potenciálním klientům nové a až pětkrát větší skladovací prostory o rozloze 5 000 m2 (původně 1 000 m2). Rozšířením stávajících kapacit na Moravě má logistická společnost daleko větší šanci oslovovat větší množství klientů. „Společnost FM Logistic provozovala cross-dock v Olomouci již 11 let. Rychle rostoucí portfolium klientů, rychle se rozvíjející služby a s tím související potřeby zákazníků i distributorů nás přiměly k rozhodnutí přestěhovat se do většího a modernějšího objektu. Stejně jako v případě našeho nedávno otevřeného překladiště v Tuchoměřicích i nově rozšířený olomoucký cross-dock umožňuje výrazně efektivnější přepravu zboží. Největším přínosem nejen pro řidiče zůstává sjednocená nakládka a vykládka transportovaných zásilek. Veškeré zboží je tedy plynule přerozděleno do konkrétních maloobchodních provozoven, a to bez nutnosti skladování,“ vysvětluje Pavel Ruda, International& Domestic Distribution Manager pro Česko a Slovensko. V nových prostorách zaměstnanci moravské platformy FM Logistic společně s obchodním týmem vyřizují řadu objednávek. V současné době zpracovávají například objednávky pro rychloobrátkové zboží, ale i pro klienty z oblasti stavebnictví či automotive. Cílem FM Logistic je být konkurenceschopnější pro oblast České republiky. I proto chtějí svým klientům nabídnout kromě klasických aktivit spojených s překládkou zboží také možnost skladování, pro které mají vyhrazenou speciální část tamní skladové haly. Zdroj: FM Logistic

  • Česká expozice na veletrhu Transport Logistic byla historicky největší
    22. května 2023

    Světový veletrh dopravy a logistiky Transport Logistic 2023 se konal v Mnichově. Velmi výrazná na něm byla i česká expozice, která byla uspořádána za finančního přispění Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Jejími organizátory byly Svaz spedice a logistiky České republiky a Česká logistická asociace. V této expozici nechyběla ani společnost PST CLC Mitsui-Soko, která prezentovala mimo jiné nově otevřenou pobočku v Rotterdamu a kontejnerové námořní a vlakové sběrné linky z Číny. V české expozici bylo zastoupeno 15 firem a dvě asociace. Další české společnosti však byly na veletrhu ve svých vlastních expozicích nebo v expozicích svých partnerů. „Jednalo se o historicky největší českou expozici ze všech veletrhů, na nichž se Svaz spedice a logistiky České republiky a Česká logistická asociace organizačně podílely. Účast v Mnichově vnímám jako obrovský úspěch. Zaznamenal jsem výborné ohlasy i od vystavovatelů,“ konstatuje Petr Rožek, výkonný ředitel Svazu spedice a logistiky České republiky. Dále dodává: „Mám radost z toho, že se obchod neodehrává jen na internetu, ale i v reálném světě. Potkat se a podat si ruku, to má stále svůj nezastupitelný význam.“ Petr Rožek kladně hodnotí i to, že česká expozice v Mnichově prezentovala ucelenou nabídku logistických služeb: od balení, přes dopravu až po skladování, celní služby a IT řešení. Zástupci PST CLC Mitsui-Soko na veletrhu v Mnichově Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko, účast na veletrhu v Mnichově hodnotí také velmi pozitivně. Říká: „Prezentovali jsme naše komplexní služby, tedy přepravy, skladování i celní služby. Veletrh byl skvělou příležitostí potkat se s partnery nejen z celé Evropy, ale z celého světa. Diskutovali jsme s nimi o novinkách a změnách, které se v našem oboru dějí. Díky účasti na veletrhu jsme byli ještě blíže našim klientům.“ Veletrh se konal po delší pauze způsobené covidem. Jeho návštěvnost byla vysoká. „Se zákazníky jsme v Mnichově mluvili o možnostech rozšíření spolupráce. Jednali jsme také s řadou potenciálních klientů,“ uvádí Jiří Bradna, obchodní ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko. Petr Kotora, ředitel logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko, k tomu dodává: „Na veletrhu jsme byli po boku světových konkurentů, sdíleli jsme s nimi novinky a poznatky z trhu a rozvíjeli stávající spolupráce. Tím, že se zaměřujeme na celý svět, jsme v Mnichově byli na správném místě.“ Zdroj: PST CLC Mitsui-Soko

  • Tým studentů získal cenu za inovaci v soutěži Hyperloop
    18. května 2023

    Začátkem dubna získal studentský tým Swissloop Tunneling, sponzorovaný společností Gebrüder Weiss, cenu za inovativní design v soutěži „Not-A-Boring-Competition“ za high-tech vrtného robota. 40členný tým ze Švýcarského federálního technologického institutu (ETH) v Curychu obstál před konkurencí z celého světa a převzal ocenění v soutěži pořádané společností The Boring Company. Gebrüder Weiss s dostatečným předstihem před samotnou soutěží zajistil profesionální a bezpečnou přepravu speciální vrtné soupravy do USA. „Projekt Hyperloop navazuje na jednu z našich čtyř firemních hodnot, a tou je lepší a udržitelnější mobilita,“ vysvětluje Lothar Thoma, výkonný ředitel divize Air & Sea ve společnosti Gebrüder Weiss. V soutěži ve vrtání tunelů „Not-A-Boring Competition” 2023 v texaském Bastropu získal tým „Swissloop Tunneling” ze Švýcarského federálního technologického institutu (ETH) v Curychu na začátku dubna hlavní cenu za inovativní design. Tým 40 studentů, sponzorovaný společností Gebrüder Weiss, se prosadil v celosvětové konkurenci. „Investice do budoucnosti mobility a způsobů, jak zlepšit udržitelnost, jsou pro nás i pro průmysl zcela zásadní. Proto se podílíme na projektech, jako jsou Hyperloop, mise na Mars nebo mise SubOrbital Express. Zároveň pracujeme na vývoji alternativních pohonů, protože právě tyto projekty odráží hodnoty Gebrüder Weiss a pomáhají nám na cestě k ochraně zdrojů a uhlíkové neutralitě,” uvádí Lothar Thoma. V závěrečné fázi soutěže se proti sobě postavilo pět nejinovativnějších a nejambicióznějších studentských týmů světa, které se kromě hlavní soutěže mohly umístit také ve čtyřech dílčích kategoriích: (1) nejrychlejší dokončení tunelu, (2) inovativní návrh, stavba a/nebo testování, (3) nejpřesnější tunel a (4) tunel s nejužším obloukem. Kromě celkového druhého umístění v soutěži získal tým Swissloop Tunneling prvenství v kategorii inovací. „Hledání inovativních řešení a testování moderních technologií patří k naší každodenní práci. Podpora podobných projektů u nás i v zahraničí je pro nás důležitá, protože nám pomáhají zlepšovat naše služby a posouvat logistický obor kupředu,“ vysvětluje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR. Cílem plánované technologie Hyperloop je rychlejší přeprava zboží a případně i osob na delších vzdálenostech pomocí systému tunelů. „Náš tým měl velké štěstí, že se mohl v posledních dvou soutěžích spolehnout na svého logistického partnera Gebrüder Weiss. Vědomí, že vyznáváme společné hodnoty a snažíme se uvést v život vize budoucí mobility, posiluje naši důvěru v tuto spolupráci,“ řekl Stefan Kaspar, zakladatel a spoluprezident společnosti Swissloop Tunneling. „V letech 2021 a 2023 jsme plně ocenili neobyčejné nasazení a kvalitu služeb Gebrüder Weiss. Bez podpory této logistické společnosti bychom neměli účast na projektu vůbec jistou.“ Zdroj: Gebrüder Weiss

© Copyright 2023 Praktická logistika. Poháněno WordPress and created by srne.cz