Doprava a spedice
Kdy řešit přepravu přes spedici a kdy přímo přes přepravce? To je otázka individuální nabídky flotily přepravce a finanční kalkulace. Co je opravdu výhodné? Na čem můžete v rámci přeprav ušetřit? A jak funguje spolupráce s několika tisíci přepravci najednou? Právě o tom jsme v následujícím rozhovoru mluvili s Markem Botkou, strategickým ředitelem společnosti LogEx Logistics.
LogEx Logistics poskytuje spediční služby. V čem jsou hlavní výhody spedice?

Zásadní výhodou spedice je čas. Spolupracujeme zhruba s osmnácti tisíci dopravci, takže dokážeme velmi rychle flexibilně reagovat na potřeby našich zákazníků, ať už potřebují rychle zajistit přepravy kdekoliv na světě. Dopravce, i kdyby měl ve flotile 300 vozů, nemůže mít flotilu po celém světě. Spedice tedy vždy najde zákazníkovi toho nejvhodnějšího přepravce. Vybereme dopravce, který nemusí zajíždět daleko k tomu, aby přepravu zajistil. Spedice je tedy obvykle levnější, rychlejší a flexibilnější.

Zajímavé je, jak jste uvedl, že spolupracujete zhruba s osmnácti tisíci dopravci. To je hodně velký počet…

Ano, je. A je to výhoda pro naše zákazníky, ať už potřebují importní nebo exportní přepravy. Může jít o zajištění přepravy jen jedné palety nebo nadrozměrného nákladu. Pružně reagujeme na všechny požadavky zákazníků a díky takovému počtu dopravců, se kterými spolupracujeme, jsme schopni nabídnout skutečně to nejvýhodnější řešení. Zajišťujeme také ADR přepravy. Naše firma své závazky hradí vždy před splatností, proto nám dodavatelé neodcházejí. Spolupracují s námi dlouhodobě. Ví, že i když nám náš zákazník zaplatí později, tak my skutečně hradíme ještě před dobou splatnosti.

Nákladní vůz firmy LogEx na rampě skladu
Všechny přepravy prostřednictvím vlastního systému tendrujete. Je to tak?

Je. Soutěžíme veškeré přepravy. Denně zajišťujeme zhruba 550 – 600 přeprav. Denně vysoutěžíme každou nakládku. Díky tomu zákazníkům můžeme nabídnout tu nejlepší cenu – a to ve dvou variantách. První je úsporná verze, kdy čas nemá prioritu. Druhou je varianta expresní, kde je naopak vysoký tlak na čas dodání, ale ne až tak na cenu. To se týká například přeprav, které jsou důležité třeba z důvodu nezastavení výroby.

Jaké minimální množství palet je možné prostřednictvím spedice přepravit?

Zajišťujeme přepravy od jedné palety. Velmi silní jsme tedy v paletových přepravách v rámci importu i exportu. Umíme skládat náklady dohromady v rámci trasy, čímž zákazníkům přepravy zlevníme. K přepravám dopravci, s nimiž spolupracujeme, využívají nejrůznější typy vozidel – od malých aut až po velkoobjemové soupravy. Co zákazník potřebuje, to mu zajistíme.

Marek Botka
Co patří mezi další výhody spedice, respektive spolupráce s vaší společností?

Výhodou spolupráce s naší společností LogEx Logistics je také to, že zákazník při poptávkách nemusí volat například šesti různým specialistům na Německo, Španělsko a podobně. U nás má zákazník určeny vždy pouze dva dispečery, kteří spolu úzce spolupracují. Ve dvojici jsou pro zastupitelnost. Konkrétnímu zákazníkovi vyhoví v rámci všech jeho požadavků týkajících se importu, exportu, navíc v jakýchkoliv zemích. U nás tedy opravdu nedochází k odkazování na různé specialisty na jednotlivé země. Jakmile nás zákazník kontaktuje s poptávkou, vysoutěžíme ji a zašleme mu vytendrovanou cenovou nabídku. Další naší výhodou je informování zákazníků o tom, že vůz byl naložen, zákazník má informace i o tom, kde se vůz pohybuje během jízdy. Zákazník si může vyžádat, že chce tuto informaci dostávat prostřednictvím SMS zprávy nebo e-mailem. Pokud má o tuto službu zájem, nastavíme to jednoduše do systému, který mu informace automaticky zasílá. Někteří tuto službu vyžadují, někteří ji nechtějí.

Co byste vzkázal všem, kteří přemýšlejí o tom, jestli využít dopravce nebo spedici?

Doporučoval bych všem, aby vyzkoušeli výhody, které jim spedice může přinést. Už jsem o nich mluvil. Za zákazníky vysoutěžíme ceny. Kromě toho je zásadním argumentem rychlost, jakou jsme schopni přepravy kamkoliv a odkudkoliv zajistit. A rád bych zmínil i servis, který zákazníkům poskytujeme. Zákazníci s námi spolupracují rádi, protože o výhodách spolupráce s námi se již přesvědčili. A vědí, že servis je jim k dispozici ve dne i v noci. Vyhovíme jim rádi a kdykoliv.