Distribuce a zásobování
Mléko je jednou z položek, která neodmyslitelně patří do nákupního košíku téměř každého Čecha a není tomu jinak ani v době rekordní inflace. Cesta mléka z výrobního a distribuční centra až na prodejní plochu je však složitý logistický proces, který má svá úskalí. Přesto jej ale lze optimalizovat a zlepšit tak nejen prodejní výsledky, ale také nákupní zkušenost spotřebitelů.

Známá pražská mlékárna Pragolaktos, která dodává své výrobky do tisíců maloobchodních prodejen, je klíčovým hráčem na českém trhu i v zahraničí. Pragolaktos zjednodušuje řízení své logistiky spoluprací s firmou CHEP, která poskytuje takzvaný „paletový pooling“, řešení pro dodavatelské řetězce založené na principech oběhového hospodářství. Jak to funguje v praxi?

„Na paletách CHEP expedujeme přibližně 10 milionu litrů mléka měsíčně. Tyto palety jsou charakteristické nejen svou modrou barvou, ale zejména tím, že si je pronajímáme na předem stanovené období a poté navracíme zpět do oběhu. Správu přibližně 25 % paletového konta tak přenecháváme zkušenému partnerovi s širokou sítí sběrných středisek, ze kterých jsou nám palety vždy dodány v požadovaném množství, včas a v odpovídajícím technickém stavu,“ popisuje výhody poolingu CHEP Jiří Šoljak, vedoucí skladu Pragolaktos.

Na prodejní ploše

Tím však přeprava z výrobních a skladových prostor mlékárny nekončí. Frederic Rotrou, country lead společnosti CHEP v České republice, dodává, že speciální půlpalety lze využít i přímo na prodejní ploše. „Na základě znalosti trhu a zpětné vazby od našich zákazníků si dovolím tvrdit, že zboží vystavené přímo na paletě zvyšuje efektivitu provozu prodejny,“ zmiňuje Frederic Rotrou s tím, že účelem vystavení zboží na paletě je kromě snadnější manipulace také jeho vizuální odlišení od ostatního sortimentu.

Jeho slova potvrzují například zkušenosti řetězce PENNY, který je rovněž dlouholetým odběratelem palet CHEP. „Jejich neodmyslitelnou výhodou je, že vždy víme, co můžeme očekávat – mají standardizované vlastnosti a jsou vhodné do jakýchkoli prostor. Pro kolegy na prodejnách je přesun půlpalet CHEP se zbožím přímo na prodejní místo mnohem jednodušší a komfortnější než rozbalování jednotlivých výrobků do regálů, a čísla navíc jasně ukazují, že i naši zákazníci raději nakupují mléko přímo z palet,“ uzavírá Tomáš Kubík, manažer komunikace řetězce PENNY.

Text a foto: CHEP