Aktuality

Prostředí české e-commerce je extrémně konkurenční a možnosti růstu omezené. Není proto překvapením, že se téměř polovina českých prodejců věnuje také prodejům do zahraničí, a to nejvyšší měrou ze všech v regionu střední a východní Evropy. S expanzí jim stále častěji pomáhá tzv. fulfillment, tedy kompletní outsourcing logistiky. Dle společnosti Skladon obchodníci na fulfillmentu oceňují především záruku kvalitní dopravy po celém světě i možnost snadno škálovat své objemy bez velkých investic do skladových prostor či zaměstnanců.

V současné době funguje v České republice více než 54 000 e-shopů, přičemž jen v prvním kvartále roku 2022 se jejich počet zvýšil o 20 %. Neustálý nárůst nových internetových obchodů značí silně konkurenční prostředí, na počet obyvatel se ČR pyšní jejich nejvyšším počtem v Evropě. E-shopům se i přes množství konkurentů daří a často hledají způsoby, kam a jak dále růst. Logickým krokem ze strany obchodníků je tak expanze na zahraniční trhy. Data Accenture a AliResearch navíc ukazují, že právě za přeshraniční nákupy bylo v roce 2021 utraceno v přepočtu více než 22 bilionů korun, přičemž dle dat Statista alespoň jeden online nákup absolvovaly více než 2 miliardy lidí.

Rozšíření prodeje na další světové trhy je sice dostupnější než dřív, stále s sebou však nese řadu těžkostí a vyžaduje důkladnou a trpělivou přípravu. Alfou a omegou zahraničního úspěchu je zajištění kvalitní a spolehlivé logistiky. Právě ta totiž určuje spokojenost koncového zákazníka a rozhoduje tak o budoucím úspěchu firmy za hranicemi. Data společnosti Perfect Crowd ukazují, že 84 % nakupujících upřednostňuje při objednávce takový obchod, který je schopen doručit zboží co nejrychleji, přičemž 61 % zákazníků opouští nákupní košík ve chvíli, kdy nenajdou dostatečně rychlý způsob dopravy. Celá polovina nakupujících si tak pro své online nákupy vybírá zahraniční e-shopy a množství z nich zároveň upřednostňuje rychlost doručení před samotnou cenou zboží.

Zdroj: Skladon