Aktuality

Formule E a DHL oznámili víceleté prodloužení partnerství. Největší důraz je i nadále kladen na udržitelnost, proto jsou pro novou sezónu připravena vozidla Gen3, splňující přísné požadavky na výkon a udržitelnost. 

DHL je oficiálním zakládajícím partnerem Formule E a od září 2013 také oficiálním logistickým partnerem prvního mistrovství světa v motoristickém sportu s čistě elektrickým pohonem. Díky 40 letům mezinárodních zkušeností v motoristickém sportu se DHL zasloužila o převedení konceptu čistě elektrických závodů do praxe s prvním závodem v Pekingu. Loňská sezóna byla zakončená 100. závodem v Jižní Koreji, konkrétně v Soulu, který byl také 26. světovým městem, kde se konal závod Formule E.

9. sezóna odstartovala 14. 1. 2023 v Hankook Mexico City E-Prix. Závod byl zároveň soutěžním debutem Gen3 – nejrychlejšího, nejlehčího, nejvýkonnějšího a nejefektivnějšího elektrického závodního vozu, jaký byl kdy vyroben. Sezóna 9 zahrnuje 16 závodů v 11 ikonických světových městech včetně míst, která budou tyto závody hostit poprvé – Hyderabad, Kapské Město, São Paulo, Portland v Oregonu.

DHL zajišťuje nejmodernější udržitelnou logistiku v podobě silniční a námořní přepravy tak, aby zajistila maximální efektivitu a snižování emisí CO2, toho chce také docílit použitím biopaliv. V nadcházející sezóně se očekává najetých 89 100 kilometrů. Převážet se budou závodní vozy, baterie, nabíjecí jednotky, vysílací zařízení marketingové vybavení a občerstvení.

„DHL pomohla přivést Formuli E k životu a od té doby je naším váženým partnerem,“ říká Matt Scammell, obchodní ředitel Formule E. „Vážíme si pokračování spolupráce, společně vstupujeme do éry Gen3, ve které se dotýkáme limitu možných inovací, posouvající hranice vývoje v technologii EV a definující budoucnost motorsportu. DHL hraje klíčovou roli při zajišťování všech závodů po celém světě a je průkopníkem špičkových řešení v oblasti efektivity a udržitelnosti, díky čemuž je volbou číslo jedna pro šampionát a naši misi.”

DHL a Formule E budou i nadále sdílet své společné hodnoty prostřednictvím platformy „Together Green“. Žlutá barva DHL a modrá barva Formule E se prolínají ve vizi zelenější budoucnosti. Směřovat budou mimo jiné k zefektivnění udržitelnosti na nových i starých závodních plochách.

„Formule E není jen sport, ale také vize budoucnosti, které můžeme být všichni součástí. Sdílíme stejnou myšlenku na zelenější budoucnost a jsme hrdí na to, že jsme zakládajícím a logistickým partnerem Formule E od jejího založení,“ říká Arjan Sissing, vedoucí globálního marketingu značky ve skupině Deutsche Post DHL. „Celé ty roky partnerství, kdy jsme společně propagovali udržitelnost po celém světě, byly povznášející. Těšíme se na další pokračování naší zelené cesty.“

Jako průkopník zelené logistiky se DHL v roce 2008 stala první logistickou společností, která se zavázala k měřitelnému cíli, že do roku 2021 sníží uhlíkovou stopu o 30 % (oproti roku 2007). Tohoto cíle bylo dosaženo čtyři roky před plánovaným termínem, v roce 2016, zatímco v březnu 2017 oznámila závazek dosáhnout do roku 2050 nulových emisí. V roce 2021 se skupina DPDHL zavázala investovat 7 miliard eur do klimaticky neutrální logistiky do roku 2030. Prostředky budou využity např. na elektrifikaci 60 % vozového parku poslední míle do roku 2030, do provozu tak půjde více než 80 000 elektrických vozidel.

Zdroj: DHL