Mezinárodní logistický provider Dachser pokračuje v praktických testech nákladních vozidel s nulovými emisemi. V roce 2023 plánuje společnost nasadit do provozu v Německu dva kamiony na vodíkové palivové články (FCEV).
Dachser uvede příští rok na silnice v německém Magdeburgu 27tunové nákladní vozidlo Hyundai Xcient. Toto bezemisní vozidlo bude používáno pro regionální distribuci i pro pravidelné noční přepravy do Berlína. Další nákladní vozidlo na vodíkové palivové články – 19tunový Enginius Bluepower – začne realizovat dodávky pro Dachser do centra Hamburku v polovině roku 2023.
V Magdeburgu naplánoval Dachser zahájení provozu kamionu Hyundai Xcient na vodíkové palivové články na začátek roku 2023. Vozidlo, které má celkovou povolenou hmotnost 27 tun a nabízí kapacitu 18 paletových míst, má dojezd až 400 kilometrů, takže může být použito ve dvousměnném provozu. Kamion budou řídit profesionální řidiči, kteří v letošním roce absolvují v Dachseru svoje zaškolení. Přes den bude tento FCEV kamion testovaný pro regionální rozvozy v okolí Magdeburgu, v noci bude nasazen do systémových přeprav a bude jezdit na Dachser pobočku v Berlíně-Schönefeldu. Pro noční provoz bude toto vozidlo s nulovými emisemi vybaveno tandemovým nosičem pro výměnné nástavby. Zařízení pro tankování vodíku budou k dispozici poblíž obou poboček společnosti Dachser v Magdeburgu a Berlíně v době dodání vozidla.
Smluvním partnerem tohoto projektu je společnost H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG z Magdeburgu. Tato obchodní společnost je součástí společnosti H2 Green Power & Logistics GmbH, která představila logistiku užitkových vozidel na vodíkový pohon s nákladním vozidlem Hyundai Xcient FCEV na své roadshow, během které na konci roku 2021 navštívila jedenáct německých měst.
Od poloviny roku 2023 nasadí společnost Dachser nákladní vozidlo Bluepower 1938 FCEV od společnosti Enginus se sídlem v Brémách, která je dceřinnou společností skupiny Faun Group, a to pro dodávky do centra Hamburku. Kamion doplní koncept DACHSER Emission-Free Delivery, který se vyznačuje nulovými emisemi, a jeho spuštění je naplánováno v Hamburku již na podzim roku 2022. Bluepower 1938 má celkovou povolenou hmotnost 19 tun a přepraví ve skříňovém návěsu až 18 palet zboží. Jeho odhadovaný dojezd činí 250 kilometrů plus rezerva a je tak ideální pro dodávky do center měst. Kromě toho nabízí i vysoký potenciál rekuperace.
„V rámci studie prováděné s Kemptenskou univerzitou aplikovaných věd jsme již zjistili, že v evropské síti sběrné služby společnosti Dachser existuje pro vodíková nákladní vozidla značný potenciál,“ uvádí Stefan Hohm, Chief Development Officer a člen představenstva skupiny Dachser, a dodává, „těšíme se na uvedení těchto dvou prvních kamionů na vodík do Dachser sítě, protože to znamená, že s nimi budeme moci sbírat cenné praktické zkušenosti.“
Zdroj: Dachser