Přeskočit na obsah (stiskněte Enter)
Praktická logistika

Praktická logistika

online logistický magazín

  • Doprava a spedice
  • Skladování
  • Distribuce a zásobování
  • Různé
  • Manipulace a technika
  • Události
  • Nebezpečný náklad
  • Kontakty
  • Napište nám
  • O časopisu

HORNÍ

AKTUALITY

  • DB Schenker rozšiřuje kombinovanou přepravu mezi Evropou a Asií
    4. prosince 2023

    Společnost DB Schenker uvádí do provozu novou variantu intermodální dopravy, která kombinuje výhody leteckých a námořních přeprav mezi Evropou i Asií. Díky koncepci Skybridge dochází ke zkrácení doby transportu v námořní spedici a ke snížení nákladů u té letecké. „Prostřednictvím Skybridge jsme schopni zajistit efektivní importní přepravu zásilek z celého světa do České republiky. Využíváme k tomu dopravní uzly, ke kterým patří Los Angeles, Dubaj, Kolombo, Singapur, Inčchon nebo Osaka. Z nich vedou dvě námořní trasy.  Přes přístavy v Hong Kongu, Jakartě nebo Bangkoku do Evropy to zabere 20 až 21 dní. Trasa z Japonska, Koreje nebo Singapuru do Evropy zabere zhruba 9 až 10 dní,“ uvedl Tomáš Škoch, manažer leteckých přeprav společnost DB Schenker pro Česko a Slovensko. Zdroj: DB Schenker

  • Linde Material Handling rozšiřuje své portfolio vlečných souprav
    4. prosince 2023

    Díky novým přívěsným rámům od společnosti Linde Material Handling (MH) lze nyní realizovat řešení na míru Logistic Train určená především pro vnitřní nebo venkovní použití. Rámové moduly, vybavené funkcemi specifickými pro danou aplikaci, jsou pohodlné a bezpečné pro obsluhu a šetrné k přepravovanému zboží.  V kombinaci s tahači z produktového portfolia Linde tvoří řešení na míru, díky němuž jsou horizontální přeprava a synchronizované výrobní procesy ještě efektivnější. Vlečné vlaky mají v moderní průmyslové výrobě své pevné místo. Přepravují někdy i na velké vzdálenosti velké množství materiálu ze skladů a supermarketů tak, aby byl k dispozici na různých místech montáže. Vlečné soupravy, které se skládají z tahače a několika přívěsů, jsou zvláště časté ve výrobě just-in-time nebo just-in-sequence v automobilovém nebo strojírenském průmyslu. Náklad, který je obvykle umístěn na vozíku nebo pojízdném regálu, je zatlačen do rámu přívěsu a zvednut. Vlečné vlaky snižují objem dopravy v závodě a riziko nehod a zároveň zajišťují plánovatelné a spolehlivé logistické procesy. Svazkové přepravy mohou být ekonomické pro trasy, které přesahují délku 160 metrů. Požadavky se liší v závislosti na oblasti použití. V interiérech je často málo místa, zatímco vlečné vlaky provozované venku se obvykle potýkají s nerovným povrchem. „Z tohoto důvodu jsme nyní kromě osvědčené verze All-Rounder rozšířili naši nabídku o řešení Logistic Train, která byla vyvinuta buď pro převážně vnitřní, nebo venkovní použití,” říká Mal Rexhepi, produktový manažer pro řešení Logistic Train. Nové moduly přívěsů pro různé aplikace Přívěsy Linde LT06-M, LT10-M a LT10-W jsou navrženy speciálně pro vnitřní použití. Tyto rámové moduly, které se obvykle používají v kombinaci s tahačem P60 C, lze libovolně kombinovat. Rámy M jsou k dispozici s nosností 600 kg nebo 1 000 kg a nakládají se z jedné strany v úrovni země. Jsou vhodné pro přepravy s předem definovaným počátečním a koncovým bodem. Oproti tomu rámy W nabízející nosnost 1 000 kg lze nakládat a vykládat z obou stran, což činí jejich použití flexibilnějším. Pokud se později změní trasy nebo se přidají nové zastávky, nezáleží na tom, na které straně se tyto zastávky nacházejí. Centrálně umístěná náprava se dvěma koly poskytuje vlaku Logistic Train skvělou manévrovatelnost. Například šířka uličky 3,9 metru je dostatečná pro otočení tahače se čtyřmi připojenými rámy pro paletové vozíky Euro. K tomu se přidává nízká vlastní hmotnost návěsů, přičemž nejjednodušší verze váží pouhých 158 kilogramů. Díky tomu může souprava dosahovat vyšších cestovních rychlostí, což má pozitivní vliv na manipulační vlastnosti. Naproti tomu venkovní modely LT16-Ch a LT16-BMh, obvykle tažené traktorem Linde P250, jsou optimalizovány pro použití ve venkovních prostorách. Jsou vybaveny superpružnými pneumatikami o průměru 368 mm a šířce 115 mm, které tlumí nárazy a vibrace způsobené nerovnostmi terénu. Robustně konstruované rámy mají dvě nápravy pro nosnost až 1 600 kg, řízení všech kol pro vysokou manévrovatelnost a směrovou stabilitu a hydraulický zvedací systém pro šetrné zvedání vozíku. K dispozici jsou dvě provedení, která lze libovolně kombinovat: C-rám (Ch) a mostový rám s nastavitelnou střední podpěrou (BMh), který lze zatížit z obou stran. V nabídce jsou četné možnosti vybavení, které dodávají logistickému vlaku další robustnost a bezpečnost pro venkovní podmínky. Patří mezi ně ochrana proti povětrnostním vlivům, možnosti pro lepší viditelnost, blatníky na kolech a mechanická nájezdová brzda, která zajišťuje bezpečný provoz při jízdě z kopce i do kopce. Dvě nová řešení Logistic Train doplňují osvědčené a výkonné řady Linde LT10-C až LT16-BM. V kombinaci s tahačem Linde P80 přinášejí své výhody jako “univerzální stroje” pro přepravu uvnitř hal i mezi nimi. Pro přívěsy jsou k dispozici tři verze rámu s maximální nosností 2 000 kg: Rámy typu C (LT-C), mostní rámy, které lze nakládat a vykládat z obou stran (LT-B), a mostní rámy s integrovanými středovými podpěrami (LT-BM). Vysoká bezpečnost a výkon všech modelů Bezpečnou přepravu a nakládku zajišťuje u všech modelů přívěsů Linde standardně mechanický zámek nákladu, který se po zasunutí vozíků automaticky uzavře. Funkce zvedání rámů je centrálně řízena z plošiny obsluhy. Když řidič nastoupí do tahače, náklad se automaticky zvedne; když vystoupí, náklad se spustí. Automatický imobilizér zabraňuje rozjezdu vlaku, když jsou návěsy spuštěny, a deaktivuje funkci spouštění za jízdy. Asistenční systém automaticky přiškrcuje rychlost tahače při průjezdu zatáčkou. Ve spojení se společností Logistic Trains nabízí Linde řadu vozíků různých velikostí, vybavení a pneumatik pro užitečné zatížení 1 000 kg. Jsou vhodné pro přepravu palet a kontejnerů a mohou být vybaveny modulárními regálovými nástavbami pro malé nosiče nákladu. Volitelně dostupný systém navádění vlečných souprav navíc pomáhá řidičům na složitých trasách s proměnlivými koncovými body a navádí je po optimální trase do jednotlivých stanic. Zdroj: Linde Material Handling

  • ČEZ ESCO a CTP vyprodukují desítky megawattů na střechách hal
    30. listopadu 2023

    Firmy ČEZ ESCO a CTP zahájily strategickou spolupráci v oblasti moderní energetiky a obnovitelných zdrojů. CTP chce ve spolupráci s ČEZ ESCO v následujících letech osadit střechy vybraných CTParků fotovoltaickými elektrárnami. První společnou fotovoltaiku o výkonu 2 MW již firmy vybudovaly v CTPark Prague East v Nupakách u Prahy na střechách hal, ve kterém sídlí logistická společnost Raben. V současné době probíhá zkušební provoz této střešní fotovoltaiky. Nové elektrárny se staví také v CTParcích v Chrášťanech u Prahy, Hradci Králové, Brně, Ostravě nebo v Cerhovicích u Hořovic. Společnosti zvažují rozšíření spolupráce i na další oblasti moderní energetiky. V rámci spolupráce začne jako první fungovat fotovoltaická elektrárna o výkonu 2 MW v CTParku Prague East v Nupakách u Prahy, jejíž výstavba je dokončena a nyní probíhá zkušební provoz. Elektrárna v Nupakách vznikla na střechách logistických budov na ploše přes 8 422 metrů čtverečních a ročně vyrobí 1,94 GWh bezemisní elektřiny – to odpovídá spotřebě více než 550 běžných domácností. Za rok ušetří tato fotovoltaika 964 tun emisí CO2. Vyrobená elektrická energie z FVE bude spotřebována lokálně v rámci areálu CTP. Haly, na kterých je fotovoltaická elektrárna umístěna, využívá nadnárodní logistická společnost Raben, která má sama velmi ambiciózní klimatické cíle. Zdroj: CTP

  • Skupina Progresus vstoupila do oblasti industriálního developmentu
    29. listopadu 2023

    Mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří se dnes otevřelo nové logistické a průmyslové centrum za 520 milionů korun. Výstavba projektu GARBE Park Klášterec II o celkové pronajímatelné ploše přes 18 tisíc metrů čtverečních byla dokončena v mimořádně krátkém čase osmi měsíců. Zástupci investiční skupiny Progresus a developera i spoluinvestora GARBE nyní společně předali budovu s certifikací udržitelnosti BREEAM do užívání hlavnímu nájemci. Tím je německý výrobce těsnicích systémů ISOLITE. Zároveň oznámili, že v Česku společně připravují několik dalších obdobných projektů. Pro Progresus, do jejíhož portfolia patří mimo jiné i největší český dodavatel dřevostaveb RD Rýmařov, znamená GARBE Park Klášterec II rozšíření dosavadních aktivit na poli rezidenční výstavby také o oblast průmyslového a logistického developmentu. Zdroj: PR Partners

  • Dachser v Kladně dokončil hrubou stavbu nové překládkové haly
    28. listopadu 2023

    Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic dosáhl významného milníku – dokončení hrubé stavby nového překládkového skladu na své pobočce v Kladně. V České republice tak vznikne nejmodernější a největší Dachser terminál pro zásilky sběrné služby s 23 000 m2 skladových a administrativních ploch a více než 90 nakládacími rampami. Nová logistická hala s dvoupodlažní administrativní vestavbou počítá i s řadou technologií udržitelné výstavby. Dachser získal pro novou překládkovou halu s administrativní vestavbou stavební povolení v květnu tohoto roku, stavba byla zahájena v červnu a její dokončení je naplánované na polovinu příštího roku. Společnost v souladu se svými principy udržitelného rozvoje a globální strategií pro ochranu klimatu instaluje do nové budovy technologie pro ochranu klimatu a zdrojů. Systém úpravy vzduchu Zdrojem tepla a chladu pro zařízení vzduchotechniky budou tepelná čerpadla. Úprava vzduchu provozní části nového objektu bude zajištěna systémem nuceného větrání a klimatizace a vzduchotechnická jednotka bude vybavena rekuperací pro zpětné získávání tepla. Zelená energie Dachser v současné době instaluje na své stávající překládkové hale fotovoltaickou elektrárnu o výkonu 387 kWp. Na nové překládkové hale bude v rámci toho provedena příprava pro osazení druhé fotovoltaické střešní elektrárny s předpokládaným výkonem dalších 280 kWp. Fotovoltaiku společnost plánuje využít převážně pro nabíjení manipulační techniky, nákladních vozidel na elektropohon i služebních osobních elektrovozidel. Kromě toho budou v Dachser Kladno pro každou fotovoltaickou elektrárnu umístěna úložiště pro uskladnění přebytečné energie, každé o kapacitě 300 kWh a výkonu 210 kW. Stejně jako ve všech budovách společnosti budou v interiérech instalována LED svítidla a sklad, kde je kvůli nepřetržitému provozu vysoká spotřeba energie pro svícení, bude mít řízené ovládání osvětlení podle okolních světelných podmínek. Vodní hospodářství Stávající kanalizace a čistička odpadních vod v lokalitě jsou na hranici své kapacity, Dachser tak musel přijít s řešením pro likvidaci dešťových vod. Vybuduje zde rezervoár, do kterého bude „šedá“ voda ze střechy odváděna a následně použita pro sociální zařízení a závlahu zeleně v areálu. Kromě toho Dachser postavil i podzemní retenční nádrž o objemu 150 m3, která zajistí postupné vypouštění přebytečné nevyužité dešťové vody do kanalizace. „Společnost Dachser je postavena na základech udržitelného rozvoje a takto přistupujeme i k výstavbě vlastních nemovitostí,“ uvádí Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic, a dodává, „principy udržitelného rozvoje zahrnujeme již do samotného plánování a promítají se nejen do použitých technologií. V Kladně rozšiřujeme pobočku na brownfieldu, který jsme nákladně revitalizovali a který nyní vytváří dobré podmínky pro logistický provoz. Samozřejmostí je zohlednění potřeb lidí pracujících v logistice, pro které připravujeme moderní a komfortní pracovní prostředí. Jako rodinná společnost také udržitelným způsobem, tedy s vysokým podílem vlastního kapitálu, naše nemovitosti financujeme.“ Nové prostory společnosti Dachser Czech Republic rozšíří stávající pobočku v revitalizovaném areálu bývalé Huti Koněv v průmyslové zóně v Kladně. Překládkový sklad bude mít po dokončení 8000 m² a bude osazen celkem 76 nakládacími branami, významně se zvětší i venkovní logistické plochy. Nová dvoupodlažní administrativní vestavba nabídne 1 340 m2 moderních kanceláří a zázemí. Dachser zde plánuje investovat 12,6 milionů eur (300 milionů korun). Zdroj: Dachser

  • Oddělení sportovní logistiky DB Schenker vyráží do akce
    28. listopadu 2023

    S prvními vločkami začíná sportovnímu oddělení DB Schenker zimní sezóna. Vysílá biatlonový kamion na tour Světového poháru s českými reprezentanty a zásobí zasněžené vrchy nejen Jizerských hor pro seriál SkiTour. Logistický provider je již dlouholetým partnerem těchto sportovních iniciativ a letos je opět přepravně podpoří. Společnost DB Schenker již 6 let provozuje tahač, který vozí návěs Českého biatlonu. Slouží jim jako zázemí i servisní středisko pro stovky párů běžeckých lyží. Český tým spolu s posádkou biatlonového kamionu vyrazili na přípravné tréninky začátkem listopadu. První zastávkou Světového poháru je švédský Östersund, kde budou závodit až do 3. prosince. „Každoročně fandím českým sportovcům na dráze i celému týmu DB Schenker, který pomáhá českým reprezentantům nejen s převozem a plánováním celé trasy, ale i administrativou, která vždycky běží v pozadí celé akce. Ve sportovní logistice jsme už zkušenými profesionály, ale i tak nám držím při letošní zimní sezóně palce,“ říká Tomáš Holomoucký, regionální ředitel společnosti DB Schenker pro Česko a Slovensko. Zdroj: DB Schenker

  • Firma DSV letos přepravila více než 140 000 000 kilogramů zboží
    28. listopadu 2023

    Miliony přepravených kilogramů, tomu odpovídá hmotnost zásilek, které DSV během tohoto roku úspěšně doručila. S bohatými zkušenostmi v oblasti kontinentální i zaoceánské dopravy je společnost nepřehlédnutelným hráčem v logistickém průmyslu. Jako jedna ze tří největších společností v oblasti logistiky a světové přepravy disponuje specializovaným vybavením pro převoz těžkých nákladů všech druhů. Podle interních statistik se v letošním roce oddělení DSV Air & Sea povedlo bezpečně dopravit více jak 140 000 tun zboží. Efektivní plánování a dodržování bezpečnostních předpisů jsou rozhodující faktory pro úspěšnou dopravu. Nejinak to vypadá u DSV, které v letošním roce podle statistik přepravilo více než 140 tisíc tun nákladu. Dodávka zahrnuje námořní a rovněž letecké zásilky, přepravované do nejvzdálenějších míst po celém světě. Také díky lokálnímu příspěvku DSV patří mezi největší přepravní a logistické společnosti na světě. Důkaz, že DSV umí přepravit téměř vše po celém světě, dokládá mimo jiné přeprava 126 nákladových kusů o celkové váze 230 tun. Náklad cestoval na lodi z Abú Dhabí do Irska, kde byl vzápětí přeložen do kamionů a dále putoval do své cílové stanice – elektrárny Tarbert Power Station. Nejtěžší leteckou přepravu s lokálním aspektem letos překvapivě zajistili Pokémoni. Zásilka z USA do České republiky vážila 35 673 kilogramů, byla rozložena na 35 palet a obsahovala téměř 100 000 hracích podložek. Naopak nejlehčí byla knoflíková baterie, vážící pouhé tři gramy. Ta putovala od nás do Dubaje. Zdroj: DSV

  • DHL Express získala již čtvrtým rokem ocenění World´s Best Workplaces™
    28. listopadu 2023

    DHL Express se umístila na 2. místě v žebříčku World´s Best Workplaces™ pro rok 2023 a opět zaujímá první místo na regionálních seznamech v Asii, Latinské Americe a Evropě. Už počtvrté za sebou byla DHL Express oceněna jako World´s Best Workplaces™. Kromě globálního umístění na 2. příčce se DHL Express opět umístila na prvním místě v regionálních žebříčcích v Asii, Latinské Americe a Evropě. V Evropě dosáhla první příčky potřetí v řadě, v Asii popáté a v Latinské Americe již po šesté. Roční přehled publikuje organizace Great Place to Work™ (GPTW) ve spolupráci s časopisem Fortune. John Pearson, generální ředitel společnosti DHL Express k tomto úspěchu řekl: „S velkou hrdostí přijímáme ocenění pro DHL Express jako jednoho z třech nejlepších světových zaměstnavatelů – World’s Best Workplaces™. Je v souladu s naším závazkem ‘Lidé na prvním místě’, díky kterému máme silnou komunitu 120 000 loajálních zaměstnanců ve 220 zemích a teritoriích. U DHL Express spočívá naše síla v týmovém duchu a ve sdílených hodnotách. Našich zaměstnanců si velmi vážíme a oceňujeme jejich úsilí v poskytování vynikající kvality služeb zákazníkům. Je pro nás důležité vytvářet to nejlepší možné pracovní prostředí pro naše týmy po celém světě.“ Zdroj: DHL

  • Expanze v Contera Parku Prešov se týká 11 000 metrů čtverečních
    27. listopadu 2023

    Developerská společnost CONTERA prohlubuje spolupráci s klíčovým hráčem v automobilovém průmyslu – společností Valeo. Ta se týká slovenského Contera Parku Prešov, kde již francouzská globální firma působí dlouhodobě. Contera Park Prešov, jenž se nachází na okraji města Malý Šariš, pouhé dva kilometry od Prešova, je znám svou strategickou polohou. „Valeo rozšiřuje své aktivity ve střední Evropě. Prostory společnosti Contera v Prešově a související rozšíření ideálně kopírují tento růstový trend,“ poznamenává Miroslav Mastilak, TCC Activity Manager ve společnosti Valeo „Velmi si vzájemného partnerství s Valeem ceníme, o čemž svědčí naše dlouhodobá spolupráce, která vždy probíhala ke spokojenosti obou stran,“ doplňuje manažer Contery pro Slovensko Svetozár Rohoň. Aktuální rozšíření v Contera Parku Prešov se konkrétně týká 11 000 metrů čtverečních, jež Valeo přidá k dosavadním přibližně 17 000 metrům čtverečním. „Prostor jsme přesně přizpůsobili potřebám Valea. To si vybíralo z řady lokalit, ale díky kombinaci našich služeb a zázemí, strategické polohy a dostupnosti pracovní síly dalo zelenou našemu Contera Parku Prešov,“ komentuje Svetozár Rohoň s tím, že se z Valea stal okamžitě respektovaný zaměstnavatel. „Věřím, že naše konstruktivní a profesionální spolupráce bude s Valeem pokračovat i v budoucnu a společně se budeme starat o rozvoj regionu,“ uzavírá manažer Contery pro Slovensko Svetozár Rohoň. Zdroj: Contera

  • V lednu budou podávány první výkazy CBAM
    27. listopadu 2023

    Od 1. ledna 2024 budou podávány první výkazy CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) za dovoz definovaných produktů v období od 1. října do 31. prosince letošního roku. Výkazy poté musí být podávány každého čtvrt roku. Jde o evropský mechanismus uhlíkového vyrovnávání na hranicích v rámci „Green dealu“, který vstoupil do přechodné fáze na začátku října. Petr Böhm CBAM je zaměřeno na ocel a vybrané výrobky z oceli a železa, vodík, elektřinu, cement, hnojiva, dále jde o hliník a vybrané výrobky z hliníku. Pro dovozce, kteří do EU dovážejí nařízením vyjmenované nomenklatury zboží s mimoevropským původem, toto „uhlíkové clo“ přináší nové povinnosti. Metodické oddělení společnosti PST CLC Mitsui-Soko se této problematice plně věnuje a firma je připravena na zastupování klientů v tomto režimu. Pro společnost PST CLC Mitsui-Soko je problematika CBAM rozšířením portfolia služeb. „Jedním z hlavních cílů opatření je, aby firmy nepřesouvaly své výroby do zemí s méně přísnými pravidly pro emise skleníkových plynů. Právě probíhá přechodné období CBAM, ve kterém jsou dovozci povinni reportovat vyprodukované množství uhlíku při produkci výrobku, který dovážejí do Evropské unie. Po přechodném období, tedy od roku 2026, se začnou platit částky za uhlíkové vyrovnání na hranicích. Lze předpokládat, že kvůli tomuto poplatku dojde ke zvýšení cen daných produktů,“ konstatuje Petr Böhm, ředitel divize celních služeb společnosti PST CLC Mitsui-Soko. Doplňuje, že klasifikace zboží do celní nomenklatury je základním kamenem pro určení případného budoucího poplatku za uhlíkové vyrovnání. V ČR byla problematika svěřena do gesce Ministerstva životního prostředí Od října mají tedy dovozci povinnost vykazovat evidenci CBAM. V lednu musí do portálu Evropské komise odeslat první výkazy. „V rámci České republiky byla problematika náležitostí zpráv CBAM a jejich vykazování svěřena do gesce Ministerstva životního prostředí. Společnost PST CLC Mitsui-Soko, která v celním řízení přímo či nepřímo zastupuje své zákazníky, bude mít jako nepřímý zástupce dovozce za ně povinnost vykázat tuto evidenci. Legislativa nám však umožňuje se zříci této povinnosti a ta je přenesena na dovozce,“ říká Petr Böhm. „V tuto chvíli jsme tedy zákazníky, kterých se to týká, informovali o tom, že aktuálně nemáme dostatečná data k tomu, abychom mohli plně reportovat hlášení CBAM jejich jménem. Je v zájmu dovozců, aby požadované informace shromažďovali a snadno je sdíleli, abychom v budoucnu mohli za ně tato hlášení podávat.“ Přechodné období je pouze o sběru dat od dovozců Evropská komise vytvořila přechodný registr, přes který se budou hlášení podávat. Přechodné období je pouze o sběru dat od dovozců. „Můžeme se jen domnívat, jak tato data bude Evropská unie analyzovat a jaké budou další kroky,“ podotýká Petr Böhm a dále uvádí, že celá problematika je stále značně nepřehledná, nicméně pro své zákazníky společnost PST CLC Mitsui-Soko připravila již několik seminářů věnovaných CBAM, aby byla usnadněna jejich orientace v této nové oblasti. „Připravuje se také portál, pomocí kterého se zákazníky sdílíme informace nezbytné k řádnému reportingu CBAM,“ doplňuje Petr Böhm. Pro firmy, které v tuto chvíli nemají možnost vykázat skutečné hodnoty emisí, připravuje Evropská unie referenční hodnoty spojené s konkrétními nomenklaturami a zemí produkce. Lze je využít v případě, kdy dovozce nemá k dispozici potřebné údaje od dodavatele nebo výrobce zboží, avšak referenční hodnoty lze použít pouze do 31.7.2024, poté již musí být vykazovány reálné hodnoty poskytnuté dodavatelem nebo výrobcem. Výkazy CBAM pro firmy znamenají velkou administrativní zátěž Petr Böhm uvádí, že výkazy CBAM znamenají velkou administrativní zátěž, která je přenesena na dovozce, potažmo na celní deklaranty. „CBAM se týká velkého množství dovozců i výrobců, včetně firem z automotive segmentu,“ říká závěrem Petr Böhm. Zdroj: PST CLC Mitsui-Soko

  • Evropská komise schválila joint venture Dachser & Fercam Italia S.r.l.
    24. listopadu 2023

    Evropská komise odsouhlasila převzetí 80 % společnosti Fercam v oblasti sběrné služby a kontraktní logistiky v Itálii společností Dachser. Po přezkoumání pravidel hospodářské soutěže schválila navrhované založení joint venture Dachser & Fercam Italia S.r.l. „Nyní máme jistotu. Díky očekávanému a včasnému schválení ze strany evropských orgánů pro hospodářskou soutěž může nyní společnost Fercam vyčlenit své aktivity v oblasti sběrné služby a kontraktní logistiky a převést je do nového společného podniku,” vysvětlil Alexander Tonn, COO Road Logistics skupiny Dachser, a dodal, „Dachser & Fercam Italia zahájí činnost podle plánu v lednu 2024. Kromě toho nyní můžeme podrobněji diskutovat a definovat budoucí procesy a podnikové struktury.” Dachser & Fercam Italia bude zpočátku zaměstnávat 920 lidí na 46 místech v Itálii. Po spuštění a zkušební fázi na jaře příštího roku převezme společnost Dachser v souladu s dohodou o joint venture 80 procent akcií. Zdroj: Dachser

  • Společnost LogEx Logistics očekává 30% růst obratu, plánuje akvizici
    24. listopadu 2023

    Také v letošním roce společnost LogEx Logistics očekává zhruba 30% růst obratu, i když dosažení tohoto plánovaného úspěchu bylo v letošním roce vzhledem k ekonomické situaci náročnější. Od firem poptávajících přepravy je totiž cítit ještě větší tlak na cenu, firmy se více zaměřují na sledování nákladů. Některým segmentům se nedaří, větší pokles přeprav LogEx Logistics zaznamenává například v oblastech stavebnictví a automotive, naopak stále se daří přepravám v oblasti potravin. LogEx Logistics rozšiřuje síť poboček, přijímá nové zaměstnance a plánuje akvizici. „Ve spedici se nám daří díky velkému množství klientů a diverzifikovanému portfoliu. Pokles přeprav, který jsme zaznamenali například ve stavebnictví, je způsoben tím, že developeři v době covidu nezačali projektovat tolik nových staveb, dnes se tedy kvůli tomu nestaví tolik jako dříve. Méně přeprav je i v automotive. Automobilky se přesouvají směrem k elektromobilitě, ale na elektromobily není zatím dostatečný odbyt. Došlo k zásadní změně trhu. Lidé tolik neinvestují. Vyčkávají, co bude, což se projevuje na trhu realit i v dopravě,“ uvádí Marek Botka, strategický ředitel společnosti LogEx Logistics. Marek Botka Dodává, že došlo k většímu ochlazení trhu, je tedy menší poptávka po zboží a tím i po přepravách. „Je to samozřejmě dáno oborově. Lidé si některé věci neodřeknou anebo ani z praktických důvodů nemohou. Snížení objemu přeprav necítíme například v segmentu potravin,“ konstatuje Marek Botka. „Neočekáváme, že příští rok bude z hlediska celkové ekonomiky společnosti výrazně jiný. Nicméně naše firma vyrostla v krizi a v současné době neustále obratově každým rokem roste. Receptem na úspěch v aktuální době je důraz na větší obchodní aktivitu. Již od léta zvyšujeme obchodní aktivitu, zrychlujeme a přicházíme s novými službami a otevíráme nové pobočky. Nabízíme nová IT spojení s klienty. Aktivně tedy vyhledáváme příležitosti, čímž předcházíme dopadům souvisejícím s ochlazením ekonomiky. Firma nepozastavila investice ani nábory nových zaměstnanců.“ Řada zákazníků společnosti LogEx Logistics aktuálně požaduje navyšování doby splatností, což také nesvědčí o růstu ekonomiky. „Když se ekonomice nedaří, je to znát i na trhu práce. Najednou jsou lidé, kteří dlouhodobě chyběli. Plošně se nám začínají hlásit lidé od většího množství dopravních společností, plus další zájemci o práci. Hlásí se nám lidé s praxí dispečerů, ředitelů dopravy, finančních ředitelů a podobně. Tito lidé na trhu ještě nedávno chyběli. Měli práci. Abychom rostli, musíme přijímat i nové zákazníky a u stávajících zákazníků se snažíme navyšovat objemy přeprav,“ konstatuje Marek Botka. LogEx Logistics má aktuálně deset poboček a vybírá další region pro novou pobočku. „V současné době se rozhlížíme po zajímavé akvizici, což je jedna z dalších cest k růstu. Zajímá nás klasická spediční, dopravní logistická firma, ale nebráníme se ani akvizici v jiné oblasti než v dopravě. Rádi ekonomicky vstoupíme tam, kde nám to bude dávat smysl. Nevylučujeme tedy možnost, že se rozšíříme do dalšího segmentu podnikání, tedy mimo dopravu,“ prozrazuje plány Marek Botka. Zdroj: LogEx

  • DPD otevřelo depo, které odbaví 5000 balíků za hodinu
    24. listopadu 2023

    Společnost otevřela v Dolních Ředicích nedaleko Pardubic své rozlohou doposud největší depo v Česku. Nové depo, které se nachází na strategickém místě u dálnice D35, má zastavěnou plochu větší než 5100 m2, dokáže odbavit 5000 balíků za hodinu. Jde již o 23. depo v Česku, díky kterému DPD zefektivnilo a výrazně posílilo svoji kapacitu před Vánoci, a to především v regionu východních Čech. Za plného provozu bude z pardubického depa vyjíždět 139 kurýrů. Balíky jsou zde místo klasických dopravníků přemisťovány pomocí unikátního závěsného teleskopického řešení, díky kterému jsou dopravníky plně flexibilní a je možné pod nimi bez problému procházet. To zefektivní pohyb a manipulaci jak zaměstnanců depa, kurýrů a dodávek, ale i kamionů. Depo bude obsluhovat většinu Pardubického kraje. „Depo Pardubice je pro nás důležitou součástí naší doručovací sítě a jsem rád, že se ho podařilo úspěšně dokončit a plně zapojit už do nadcházející vánoční sezóny, kdy objemy zásilek porostou odhadem o 40-50 % oproti běžným dnům,” řekl Miloš Malaník, generální ředitel DPD. Na depu jsou v současné chvíli v provozu i 4 elektronabíječky, do budoucna je depo již v tuto chvíli připraveno na dalších 30. Budova je vybavena výkonným tepelným čerpadlem a má přípravu pro fotovoltaiku, která bude brzy instalována. Všechny tyto udržitelné kroky jsou součástí strategie snižování emisí, díky které DPD a celý Geopost v roce 2040 dosáhne tzv. net-zero emisí (čisté nulové emise). Stavbu depa realizoval Metrostav. Zdroj: DPD

  • Nový sklad na Pardubicku za půl miliardy korun je řízený pomocí indukce
    23. listopadu 2023

    Společnost MD logistika uvádí do provozu svůj největší sklad pro suché zboží. Hala pro 40 tisíc paletových míst využívá pro naskladňování techniku řízenou pomocí indukce. Vybudování skladu představuje pro firmu investici blížící se půl miliardě korun. Téměř tři čtvrtiny plochy bude využívat společnost JUSDA Europe pro spotřební elektroniku a součástky do automobilového průmyslu. Sklad vybudovala pardubická stavební firma MARHOLD během jednoho roku. Hala vyrostla na ploše 21 350 metrů čtverečních. Přesné a bezpečné vedení s automatickým naváděním manipulační techniky do uliček umožňuje efektivní využití prostor. Kromě standardních prvků je vybavena moderním monitorováním prostředí, včetně monitorů teploty, vlhkosti a prachu. Prostor dále umožňuje implementovat prvky sledování manipulace se zbožím, repaletizace, třídění nebo kompletně uzavřené prostory pro cenné materiály. Strategické umístění skladu s napojením na dálniční síť ČR umožní společnosti JUSDA Europe nabízet kompletní škálu skladových řešení včetně možnosti provozu v režimu 24/7.   Pokročilý skladový řídicí systém a moderní manipulační technika zrychlí interní procesy od příjmu, přes ukládání, kontrolu zásob, výdej až po expedici. Nejmodernější sklad JUSDY využívá pro zakládání zboží systémové vozíky, které jsou naváděné pomocí indukčního vedení. JUSDA nabízí možnost skladování a manipulaci standardních i nestandardních palet, zboží na slipsheetech, ale také kusového zboží a materiálu. Používaná manipulační technika je osazena bateriemi s Li-on technologií, které jsou nejmodernějším typem pohonu na trhu.  Zdroj: MD logistika

  • Gebrüder Weiss přebírá amm logistics v Konradsreuthu
    23. listopadu 2023

    Mezinárodní logistická společnost Gebrüder Weiss upevňuje akvizicí amm logistics svou pozici v Bavorsku a posiluje síť pozemní dopravy v jižním Německu. Ponechává si všech 180 zaměstnanců a nadále budou fungovat také lokace ve Schwarzenbachu a Selbu. Převzetí se uskuteční na začátku roku 2024. „Hustší síť našich poboček přináší značné výhody i našim obchodním partnerům v České republice. Rozšíření sítě nám umožňuje poskytovat ještě vyšší úroveň kvality služeb,” uvádí Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR. Po nedávném převzetí logistické společnosti Wedlich v Bayreuthu nyní Gebrüder Weiss oznamuje svou další akvizici v Horních Frankách v Bavorsku. Začátkem roku 2024 převezme od společnosti amm logistics pobočku v Konradsreuthu, která bude nově působit pod značkou Gebrüder Weiss. Pobočka poblíž Hofu bude i nadále fungovat ve své stávající struktuře v rámci partnerství se společnostmi Cargoline a NG.network a bude napojena na mezinárodní logistickou síť Gebrüder Weiss. Všech 180 zaměstnanců převezme rodinná firma Gebrüder Weiss se sídlem v Lauterachu v rakouském Vorarlbersku. Aktivity firmy amm logistics v oblasti Norimberku zůstávají tímto nákupem nedotčeny. S historií, která sahá více než 500 let zpátky, je Gebrüder Weiss považována za nejstarší dopravní společnost na světě. Kromě pozemní přepravy zajišťuje také leteckou a námořní nákladní dopravu a další logistická řešení, která nabízí na 180 místech po celém světě. „Z této mezinárodní sítě a zkušeností bude těžit zejména průmysl a obchod v okolí Konradsreuthu,“ říká Wolfram Senger-Weiss, předseda představenstva společnosti Gebrüder Weiss. S ročním obratem tři miliardy eur podle jeho slov nepatří Gebrüder Weiss k velkým hráčům v oboru, ale k těm středně velkým. V této pozici chce být Gebrüder Weiss pro zákazníky alternativou k průmyslovým gigantům. „Jsme blíž našim zákazníkům i zaměstnancům, ale stále nabízíme vlastní globální síť. V Německu sledujeme jasnou strategii růstu a Konradsreuth bude hrát ústřední roli v naší národní a mezinárodní síti pozemní dopravy,“ dodává Wolfram Senger-Weiss. Region Horní Franky je důležitým průmyslovým centrem a ideální lokalitou pro překládky v rámci pozemní přepravy mezi Východní Evropou a jižním Německem, Rakouskem a Švýcarskem. Navíc přímo na trase z Hamburku přes Lipsko k Jaderskému moři nachází kontejnerový terminál Hof, který lze využít i pro přepravu zboží po železnici. Werner Dettenthaler, výkonný ředitel Land Transport Germany ve společnosti Gebrüder Weiss, zdůrazňuje důležitost této lokality: „Pobočkou v Konradsreuthu vyplňujeme geografickou mezeru v Bavorsku a nabízíme našim zákazníkům širokou síť poboček od Horního Bavorska po Horní Franky.“ Gebrüder Weiss již vlastní pobočky v Memmingenu, Waldkraiburgu, Pasově, Straubingu, Norimberku a Bayreuthu. Pod oranžovou vlajkou Gebrüder Weiss bude pokračovat spolupráce pobočky v Konradsreuthu s německými logistickými společnostmi Cargoline a NG.network. „Jako akcionáři NG.network jsme rádi, že můžeme do sítě přispět další pobočkou, a nabídnout tak našim partnerům a zákazníkům ještě větší flexibilitu při jejich přepravách,“ dodává Werner Dettenthaler. Spolupráce spočívá v zapojení místních dopravních partnerů, se kterými Gebrüder Weiss provádí společné pozemní přepravy po celém Německu. „V Gebrüder Weiss jsme našli logistickou společnost s udržitelnou firemní kulturou, která hodlá dlouhodobě investovat do lokality i jejích zaměstnanců. Pod oranžovými barvami bude pobočka v Konradsreuth udržovat vysokou kvalitu přeprav pro Cargoline a NG.network,“ říká Ralf Amm, předchozí majitel pobočky, jenž se nyní zaměří na rozvoj skupiny Amm v Norimberku. Vedoucím pobočky v Konradsreuthu pod značkou Gebrüder Weiss zůstane Alexander Prittig. Pro zkušeného odborníka v oblasti logistiky má tato integrace velký potenciál. „Je to dobrá zpráva pro místní obchodní komunitu. Naše lokální know-how doplní zavedená mezinárodní síť, takže můžeme našim zákazníkům v budoucnu nabízet kromě vnitrostátní a mezinárodní pozemní přepravy také leteckou a námořní přepravu i další digitální služby. Pro naše zaměstnance to znamená vynikající kariérní příležitosti v globálně aktivní logistické společnosti, popisuje Alexander Prittig.“ Zdroj: Gebrüder Weiss

© Copyright 2023 Praktická logistika. Poháněno WordPress and created by srne.cz