Přeskočit na obsah (stiskněte Enter)
Praktická logistika

Praktická logistika

online logistický magazín

  • Doprava a spedice
  • Skladování
  • Distribuce a zásobování
  • Různé
  • Manipulace a technika
  • Události
  • Nebezpečný náklad
  • Kontakty
  • Napište nám
  • O časopisu

HORNÍ

AKTUALITY

  • Výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce
    21. března 2023

    Infor, dodavatel odvětvově-specifických cloudových řešení, oznámil, že téměř polovina výrobních společností dotázaných v rámci jejího průzkumu zaměřeného na problematiku SCM nedávno posílila investice do zvýšení odolnosti svých dodavatelských řetězců. Jak vyplývá z dotazování mezi britským výrobci, které pro Infor realizovala společnost Make UK, jedním z klíčových digitalizačních nástrojů se stává monitoring dodavatelského řetězce. Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je permanentní nejistota na trhu. 71 % výrobních podniků uvedlo, že hlavní výzvou je pro ně růst cen surovin, zatímco pro 69 % jsou to především vyšší náklady na dopravu a pro 68 % vyšší náklady na energie. Více než čtyři pětiny podniků pak diverzifikuje své dodavatelské řetězce, přičemž dvě pětiny dokonce přivedly své dodavatele ze zahraničí zpět na domácí trh. Klíčová zjištění průzkumu: 80 % dotázaných výrobců uvedlo, že monitoring dodavatelského řetězce je pro jejich podnikání životně důležitý.Nicméně čtvrtina dotázaných svůj řetězec nemonitoruje a úroveň využívání digitálních technologií zůstává nízká. 47 % podniků zvýšilo v poslední době investice do posílení odolnosti svého dodavatelského řetězce s využitím digitalizace.V posledním roce 81 % výrobců diverzifikovalo či naopak konsolidovalo své dodavatelské řetězce zvyšováním či snižováním počtu svých dodavatelů.40 % výrobních podniků přivedlo formou reshoringu své dodavatele zpět do Velké Británie. V důsledku nejistoty v oblasti dodávek přikročilo k centralizovanému sledování a analýzám s využitím digitálních nástrojů 46 % podniků. Na druhou stranu jen minimum společností využívá technologií typu umělé inteligence či strojového učení (8 %), robotiky či automatizace (7 %) a rozšířené reality (4 %). Mnoho podniků také nevyužívá žádné technologie ke sledování aktuální situace v řetězci či nemonitoruje svůj řetězec vůbec. „I když z reality nepředvídatelných dodavatelských řetězců nelze zcela uniknout, moderní technologie dokáží dramaticky eliminovat ty nejhorší následky,” řekl Andrew Kinder, senior viceprezident pro oblast výrobních řešení ve společnosti Infor. “Je skvělé, že téměř polovina dotázaných výrobců využívá analytických funkčností ke zvýšení transparentnosti dodavatelského řetězce, avšak skutečná hodnota přichází s nástroji umělé inteligence a strojového učení. Teprve ty dokáží predikovat události, nabídnout nejlepší alternativy a automatizovat reakci, což poskytuje výrobcům zásadní konkurenční výhodu.” Zdroj: Infor

  • DHL Supply Chain je partnerem festivalu Jeden svět v Olomouci
    20. března 2023

    Společnost DHL Supply Chain je partnerem 24. ročníku festivalu Jeden svět v Olomouci. Ve dnech od 27. března do 1. dubna mohou diváci zhlédnout desítky dokumentárních filmů o lidských právech a jejich porušování. Letošním ročníkem se prolíná téma Cena bezpečí. „Téma nejistoty a hledání bezpečí silně rezonuje se zásadami a firemní kulturou DHL Supply Chain. Společnost dlouhodobě prosazuje inkluzivní pracovní prostředí a cení si rozmanitosti zaměstnanců. Zároveň odmítá jakoukoli formu diskriminace na základě pohlaví, etnického a rasového původu, barvy pleti, náboženství, věku, postižení, sexuální orientace a identity,“ vysvětluje Dana Kucejová, PR a marketingová manažerka DHL Supply Chain. „Bereme jako naši povinnost vytvářet prostředí vzájemného respektu, který vylučuje všechny formy obtěžování, vyhrožování nebo zastrašování. Záleží nám na diverzitě a inkluzi jednoduše proto, že je to správná věc a chceme, aby DHL bylo pro všechny skvělým místem pro práci. Jsme rádi, že můžeme podpořit aktivitu, jako je festival Jeden svět, který se touto problematikou zabývá,“ doplňuje Karolina Hudečková, vedoucí oddělení řízení talentů pro střední a východní Evropu v DHL Supply Chain. Díky silně zažité firemní kultuře dokázala společnost DHL Supply Chain po vypuknutí války na Ukrajině rychle nabídnout pomoc. Jako jedna z prvních firem se zapojila do pomoci uprchlíkům, jež zahrnovala finanční dary, poradenství v rodném jazyce nebo například okamžitý převoz více než sto žen a dětí ze všech částí Ukrajiny do České republiky. V distribučních centrech DHL Supply Chain našla řada přistěhovalců práci, jen v chebském distribučním centru bylo bezprostředně po vypuknutí konfliktu zaměstnáno 250 lidí. Zároveň jim byla poskytnuta psychologická podpora, kurzy češtiny nebo pomoc se zajištěním hlídání dětí. Koncern Deutsche Post DHL se umístil na druhém místě mezi 50 nejúspěšnějšími globálními společnostmi v oblasti zaměstnávání uprchlíků. Logistická skupina se umístila na osmém místě a patří také do první desítky, pokud jde o integraci běženců. Vyplývá to ze zprávy, kterou v únoru 2023 zveřejnila společnost Refugee Integration Insights (RII), specializovaný poskytovatel údajů o uprchlících ze soukromého sektoru. Od podzimu 2015 nastoupilo do zaměstnání nebo na stáž v koncernu celkem 19 650 uprchlíků. Zdroj: DHL Supply Chain

  • Element Logic vybuduje automatizovaný sklad pro Sport Vision
    20. března 2023

    Element Logic bude pro společnost Sport Vision, specializující se na maloobchodní prodej sportovního oblečení, implementovat řešení automatizovaných skladů pomocí technologie AutoStore. Tato spolupráce přinese společnosti Sport Vision až 70procentní úsporu skladové plochy a také zvýší rychlost vychystání objednávek a zásobování prodejen. Dokončení projektu je naplánováno na červen 2023. Technologii pro automatizaci centrálního skladu společnosti Sport Vision poskytne česká pobočka norského Element Logic. Sklad s rozlohou 21 000 m2 se nachází ve slovenské Seredi a zabezpečuje zásobování pro zákazníky e-shopu a prodejen Sport Vision. Zdroj: Element Logic

  • Dachser má novou akvizici v Austrálii a na Novém Zélandu
    17. března 2023

    Mezinárodní logistický provider Dachser získal akvizicí společnost ACA International se sídlem v australském Melbourne. Díky této akvizici zahrnuje vlastní síť leteckých a námořních přeprav společnosti Dachser od nynějška také Austrálii a Nový Zéland, země, které jsou nejen ekonomicky silné, ale také úzce propojené s Asií, Evropou a Severní Amerikou. Společnost ACA International zaměstnává 56 lidí a v roce 2021 dosáhla obratu přibližně 75 milionů eur. Společnost poskytující letecké a námořní přepravy byla založena v roce 1982 a je v soukromých rukou. ACA International poskytuje svým zákazníkům v Austrálii a na Novém Zélandu integrované mezinárodní přepravní služby. Klade velký důraz na kvalitu, odborné znalosti, inovace a spolupráci, pro které používá nejmodernější informační technologie Kromě sídla společnosti v Melbourne má společnost v Austrálii také další dvě pobočky – v Sydney a Brisbane. Na Novém Zélandu se pobočky ACA International nacházejí v Aucklandu, Wellingtonu a Hamiltonu. Společnost má kromě toho i pobočku v USA v Kansas City. ACA International působí také v regionu Velké Číny, tyto čínské pobočky však nebyly předmětem akvizice společnosti Dachser. Dachser totiž obsluhuje svoje zákazníky v Číně vlastními pobočkami už od roku 2003. Posledních 14 let stáli v čele ACA International zkušení specialisté na logistiku letecké a námořní dopravy Adam Cruttenden, Glenn Hall, Mark Weeks a Hervey Graham. Adam Cruttenden v budoucnu povede divizi Dachser Oceania na pozici Managing Director ASL Oceania. „Tato akvizice umožňuje Dachser Air & Sea Logistics pokračovat ve své růstové trajektorii a přidáním Austrálie a Nového Zélandu vyplní mezeru v globální síti našich vlastních poboček,“ říká Edoardo Podestà, COO ASL a Managing Director ASL APAC, a dodává, „to znamená, že můžeme našim zákazníkům nabídnout bezproblémový přístup na dynamické ekonomické trhy, které se mohou pochlubit atraktivními místními podmínkami a významnou úrovní investic.” Zdroj: Dachser

  • Jak cestují superpotraviny z celého světa až do Písku?
    17. března 2023

    Pravá vanilka z Madagaskaru, bambucké máslo z Ugandy, lyofilizovaná sušená játra z Nového Zélandu nebo ústřice z Islandu. I takové potraviny se dováží do České republiky, kde poptávka po nich rok od roku roste. Jejich cesta do středu Evropy ale není vždy jednoduchá. Superpotraviny letadlem, lodí, vlakem i po silnici Písecké společnosti Goodie, která se věnuje zpracování přírodních surovin do vlastních výrobků, pomáhá s logistikou od dodavatelů po celém světě již roky firma Geis. Produkty jim dováží po silnici, po moři, železnici, ale i letecky. A že to funguje, potvrzuje Adam Černý, Technical & logistic manager Goodie: „Goodie a Geis jsou perfektní ukázkou obchodních vztahů, které zkrátka fungují.“ Přísné předpisy Transport specifického zboží se často neobejde bez přísného veterinárního nebo rostlinolékařského dohledu, řízené teploty a dalších, ne zcela běžných pravidel. S přepravou tak souvisí mnohá povolení, nekonečné papírování, dokumentace a celní předpisy. Náročnost znásobuje i to, že se jedná o země vzdálené a hůře logisticky dostupné. Geis ale s Goodie často dokáží i nemožné, a tak má český spotřebitel stále širší nabídku exotických a skutečně unikátních potravin. Hovězí nebo tulení? Přeprava mrazem sušených hovězích jater byla obzvláště složitá, a to především z důvodu, že se jedná o surovinu živočišného původu. K té je potřeba obdržet hned několik povolení k dovozu od celé řady institucí jak na Novém Zélandu, tak v České republice. Během vyřizovacího procesu padla dokonce i otázka, zda zásilka neobsahuje živočišné produkty z tuleňů. Na rychlosti záleží Některé potraviny jsou velmi náchylné na znehodnocení teplotou. Když chcete přepravit bambucké máslo z Ugandy do přístavu v jiné africké zemi, je to navíc i příliš riskantní, zejména kvůli krádežím. Také vanilkové lusky a semínka přímo z plantáží na Madagaskaru se nesmí na cestě dlouho zdržovat. Máslo i voňavou vanilku tedy Geis přepravoval pro Goodie letecky, aby zboží dorazilo do Čech v prvotřídní kvalitě. Vlakem z Číny do Evropy Některé zásilky jezdí i dlouhou cestou přes celou kontinentální Čínu, Transsibiřskou magistrálu dále do Evropy. Z Maroka zase cestuje ve velkém množství drahý arganový a opunciový olej – nejdříve lodí z Casablancy do Hamburku a pak po silnici do Písku. Martin Tokič, ředitel pobočky Geis CZ Air+Sea ke spolupráci dodává: „Přeprav a souvisejících celních služeb s Goodie řešíme desítky. Kolikrát je to pro nás premiéra, protože takové zboží se běžně nepřepravuje, i když jsme zvyklí na ledacos. Jsme rádi, že Goodie v nás našlo partnera, na kterého se může spolehnout.“ Zdroj: GEIS

  • Automatizace skladů jako katalyzátor výkonnosti podniku
    17. března 2023

    Automatizace radikálně mění podobu stávajících dodavatelských řetězců a významně zvyšuje efektivitu, bezpečnost a výkonnost logistiky. Je v současné době vůbec možný rozvoj bez investic do nových technologií? Jaké jsou dopady automatizace skladovacích procesů na výkon podniku? Jaké jsou hlavní hnací motory a největší výzvy zrychlování automatizace v oblasti logistiky? Jaké technologie je dobré použít a kdy? A jak takové investice financovat? Společnost FM Logistic, která je globálním poskytovatelem pro dodavatelské řetězce a která nedávno zrealizovala největší projekt v oblasti automatizace ve střední Evropě, nabízí odpovědi na tyto otázky ve své bílé knize nazvané „Automatizace skladů jako katalyzátor výkonnosti podniku“. Optimalizace skladovacích procesů je již standardem, který zvyšuje efektivitu logistických operací, zajišťuje hladké fungování dodavatelského řetězce a konkurenceschopnost na trhu. V posledních letech k ní dochází stále častěji, a to díky využití inovativních technologických řešení. Investice do automatizace skladovacích procesů se nedotýkají jen financí, ale jedná se o strategický proces, který má dopad na provoz a výkon celé společnosti. Společnost FM Logistic, která je prominentním poskytovatelem služeb v oblasti logistiky a expertem na návrhy řešení pro dodavatelské řetězce, se rozhodla těmto otázkám věnovat hlouběji a vydala zprávu o vývoji a trendech v oblasti automatizace v logistice. Studie vychází z průzkumu, kterého se zúčastnily společnosti provozující sklady jak pro tradiční prodejní kanály, tak pro online prodeje ve třech zemích, a to konkrétně ve Francii, Polsku a Indii. Záměrem studie je nalézt odpověď na otázku, jaký dopad mají inovace na firmy, zákazníky a zaměstnance skladů. Plná automatizace do 10 let? Studie dokládá, že v současné době dominuje částečná automatizace logistických procesů – 82 % společností účastnících se průzkumu toto chápe jako standard. Většina respondentů také věří, že v průběhu příštích 5 až 10 let dojde k plné automatizaci téměř všech skladovacích procesů. Mezi nejčastěji zmiňované technologie patří automatizační zařízení, jako jsou vysokozdvižné vozíky, dopravníky, paletové vozíky, doplňování a vyskladňování z regálů apod. Očekává se také, že se rozšíří využití robotizace, umělé inteligence a strojového učení. Většina společností ale také předpokládá, že stále budou existovat oblasti, kde bude nejefektivnější využití manuální práce a lidských zásahů. To se bude týkat v prvé řadě personalizace a manipulace s vráceným zbožím. Je patrné, že zásadní pro rozvoj skladovacích procesů bude v budoucnu synergie automatizovaných řešení a lidských činností. „Zpráva dokládá, že přístup společnosti FM Logistic k automatizaci je správný. Soustředíme se na rozvoj nových technologií, ale nesnažíme se o automatizaci za každou cenu. Zásadní je pro nás identifikovat zákaznické procesy, které vyžadují asistenci, a výběr řešení, která firmě přinesou nejvýznamnější a nejlépe měřitelné výhody. Jsme také přesvědčeni, že jednou z nejdůležitějších výzev dneška je budování efektivních rozhraní mezi lidmi a stroji,“ zdůrazňuje Patrick Bellart, Robotization and Automation Director, FM Logistic. Automatizace pro měřitelné výsledky Tyto úvahy jsou v souladu s investicí do nového skladu polské pobočky firmy IKEA ve městě Wiskitki, kterou FM Logistic nedávno učinila. Ve skladu o rozloze 16 000 m2, kde se zpracovávají online objednávky, byla použita moderní technologická řešení, jako jsou inovativní asistenční roboti od společnosti Locus Robotics, kteří jsou v Polsku nasazeni úplně poprvé, nebo automatická linka Savoye. Jedná se o nejrozsáhlejší implementaci automatizovaných řešení, jakou společnost FM Logistic zatím realizovala v regionu střední Evropy. Výsledkem je vyšší efektivita logistických operací a lepší pracovní podmínky ve skladu. Zároveň budou objednávky zákazníků polské pobočky IKEA zpracovány v kratším čase a s vyšší efektivitou. „V IKEA je naším cílem rozvoj vícekanálového prodeje. Našim zákazníkům nabízíme možnost volby, kde a jak se s námi chtějí potkat. Díky moderní infrastruktuře a automatizaci skladů jsme schopni na jejich požadavky reagovat ještě rychleji. Naši zákazníci mají nyní o 2,5 hodiny času navíc na odeslání objednávky tak, aby byla doručena následující den. Ale co je nejdůležitější, položky, které dodáváme z naší platformy ve městě Wiskitki, představují nejrychleji rostoucí segment našich služeb. Naším cílem je zlepšit každodenní život všem. Chceme, aby vybavení domácnosti bylo dostupné, udržitelné a pohodlné pro všechny,“ říká Sebastian Kaczmarski, Head of Central Distribution Operations at IKEA Distribution Services S.A. „Ve společnosti FM Logistic věříme, že dodavatelské řetězce mají zásadní dopad na podnikání našich klientů, a snažíme se jim proto poskytnout takové logistické služby, které přesně odpovídají jejich potřebám. U našeho nejnovějšího projektu pro polskou pobočku IKEA byla nejlepším řešením automatizace velkého měřítka. Společně jsme vyvinuli provozní model, který vyhoví očekávání našeho klienta i jeho koncových zákazníků a zároveň ulehčí práci našim zaměstnancům ve skladu. Stejných cílů chceme dosáhnout i v našem dalším projektu automatizace v České republice, kde použijeme jinou technologii, která bude lépe vyhovovat provozu a potřebám našeho klienta. Bližší detaily zveřejníme již brzy,“ říká Guilhem Vicaire, Central Europe Business Solutions Director. Pokud srovnáme dynamiku zavádění nových technologií ve skladech, je zřejmé, že u logistických operací a procesů pro online prodeje dochází dnes k nejrychlejší automatizaci. Ve zprávě „Automatizace skladů jako katalyzátor výkonnosti podniku“ představují experti ze společnosti FM Logistic výsledky hloubkových analýz tohoto trendu ve vztahu k různým faktorům, jako je typ trhu (zralý nebo rozvojový), odvětví, prodejní kanály, technologie, financování atd. Tato kombinace nabízí ucelený pohled na současnou úroveň automatizace, potřeby, očekávaní a ještě efektivněji pomáhá při plánování a návrhu automatizace skladů podle potřeb klienta. Zdroj: FM Logistic

  • Skupina VCHD Cargo vloni vyrostla o 23 procent
    15. března 2023

    Přepravní společnost VCHD Cargo má za sebou úspěšný rok 2022. Podle předběžných výsledků její tržby přesáhly jen v České republice jednu miliardu korun, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 17 procent. Společnost výrazně posilovala i na německém trhu. Tržby její dceřiné společnosti VCHD Cargo GmbH se zvýšily o rekordních 93 procent. Vzrostl také počet zaměstnanců skupiny, a to na 428. Přepravní společnost VCHD Cargo v loňském roce oslavila 25 let působení na českém trhu. Bilance celého čtvrtstoletí je více než pozitivní. Společnost za tu dobu stabilně roste jak v šířce poskytovaných služeb, tak i v jejich kvalitě, stabilní růst zaznamenává i v tržbách. Rok 2022 ale přinesl do oboru pozemních přeprav náročné výzvy. „V loňském roce pokračovala série bezprecedentních událostí, které ovlivnily celý svět, a pozemní přepravy se musely vyrovnávat s jejich okamžitými i dlouhodobějšími dopady,“ vysvětluje Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo, a dodává, „s válkou na Ukrajině enormně narostly ceny pohonných hmot, významně se zvýšila inflace a zhoršila situace na trhu práce. Přesto se nám dařilo na obou našich trzích posilovat, a to poměrně výrazně.“ V České republice dosáhly podle předběžných výsledků tržby společnosti VCHD Cargo a.s. 1,002 miliardy korun. Za 17procentním růstem stojí nové akvizice i zakázky od stávajících zákazníků. Kromě toho se VCHD Cargo dařilo i na německém trhu. Na ten vstoupila v roce 2019 založením VCHD Cargo GmbH a v roce 2021 získala akvizicí přepravní firmu Völker Logistik. Nejvyšší růst, a to o rekordních 93 procent, zaznamenala společnost VCHD Cargo GmbH, která se specializuje na dálkové linkové přepravy. O 12 procent potom vyrostly tržby Völker Logistik, odborníka na regionální přepravy v rámci celého Německa. Celkově se tržby celé skupiny zvýšily o 23 procent na 1 247,5 milionů korun. „Jsme velmi hrdí na to, jakým způsobem se nám podařilo zvládnout loňský rok. Vděčíme za to naší dlouhodobé strategii a našim lidem, především řidičům, kteří se neúnavně vydávají každý den na cesty napříč celou Evropou,“ uvádí Petr Kozel. Skupina VCHD Cargo v současně zaměstnává v obou zemích na 428 lidí, přičemž přibližně dvě třetiny z nich tvoří právě profesionální řidiči. Společnost trvale investuje do jejich vzdělávání a snaží se jim jejich náročnou práci co nejvíce usnadnit, ať už digitalizací procesů a komunikace, které snižují administrativní zátěž, či kvalitní bezpečnou technikou. Skupina VCHD Cargo disponuje vlastním vozovým parkem, který čítá více než 220 tažných a 160 přípojných vozidel. Průměrné stáří flotily činí méně jak 3 roky a společnost tak každý rok významně investuje do její obnovy. Jen v loňském roce pořídila ať už na leasing, úvěr nebo za hotovost dopravní techniku v celkové hodnotě kolem 150 milionů korun.  Investice VCHD Cargo plynuly také do poboček. Na centrále v Kladně dokončila vybudování nového parkoviště pro kamiony a v Havlíčkově Brodu zfinalizovala přestavbu kanceláří, interiéru i exteriéru pobočky a vytvořila tak pro svoje zaměstnance příjemné a komfortní zázemí. „Jsme si vědomi toho, jak moc záleží na tom, aby se u nás naši lidé cítili dobře,“ vysvětluje Petr Kozel, a doplňuje, „náš obor už řadu let čelí odlivu pracovních sil a my soustavně pracujeme na tom, abychom si náš tým dobrých lidí udrželi a byli i pro nováčky v oboru atraktivním zaměstnavatelem.“ Společnost VCHD Cargo je kromě dobrého zaměstnavatele především kvalitním poskytovatelem přepravních služeb a spolehlivým obchodním partnerem. Svědčí o tom i certifikát AAA Platinum Excellence od prestižní agentury Dun & Bradstreet, který VCHD Cargo získala s nejvyšším možný hodnocením, jež potvrzuje její finanční stabilitu, zdravé finanční poměry a obchodní chování, a to nepřetržitě po dobu pěti let. VCHD Cargo se tak zařadila mezi nejdůvěryhodnější společnosti v České republice. V loňském roce se VCHD Cargo také umístila na stříbrné příčce ve Středočeském kraji v prestižním žebříčku Ocenění Českých Lídrů. V roce 2023 plánuje společnost VCHD Cargo intenzivně využívat své nové investice a klade si za cíl vyrůst v dopravě i spedici jak v České republice, tak i v Německu. Zdroj: VCHD Cargo

  • Růst společnosti Gebrüder Weiss pokračuje
    15. března 2023

    Mezinárodní přepravní a logistická společnost Gebrüder Weiss dosáhla v uplynulém roce čistého obratu ve výši 3,01 miliardy eur, což představuje 18% nárůst oproti roku 2021. V České republice pak obrat činil 2,6 miliardy korun. Společnost tak úspěšně navázala na pozitivní vývoj předchozích let současně upevnila svou pozici na klíčových trzích. „V roce plném výzev se nám podařilo dál sledovat naše strategické cíle. Rozšířili jsme naše působení na klíčových trzích ve střední a východní Evropě, v USA i Asii. Současně jsme výrazně pokročili také v dalších oblastech, na které se dlouhodobě soustředíme, a to v digitalizaci a krocích k dosažení klimatické neutrality do roku 2030. Dobré výsledky ve všech oblastech naší obchodní činnosti ukazují, že stojíme na pevném základě a jsme připraveni obstát i v budoucnosti,“ uvádí Wolfram Senger-Weiss, předseda představenstva společnosti Gebrüder Weiss. V loňském roce se společnosti Gebrüder Weiss podařilo navýšit i podíl vlastního kapitálu, který nyní opět činí cca 60 procent, což podtrhuje její sílu ustát krize a potvrzuje její pozici stabilního zaměstnavatele. Divize pozemní přepravy dosáhla s 1 479 miliony eur navýšení obratu o 16 procent (v roce 2021 činil celkový obrat 1 277 milionů eur). Na úrovni loňského roku se pohybovala produktová divize Home Delivery, která domácnostem v Rakousku a ve východní Evropě doručila cca 1,53 milionu zásilek. Společnost Gebrüder Weiss tím potvrdila své postavení lídra na trhu v tomto segmentu. Výrazný růst zaznamenala firemní divize letecké a námořní přepravy, která dosáhla obratu 1 272 milionů eur, což představuje 24% navýšení ve srovnání s předchozím rokem. Tomuto nárůstu výrazně přispěly vysoké přepravní sazby rejdařů a leteckých společností. Téměř konstantní zůstaly objemy zásilek u DPD Österreich, jehož společníkem je Gebrüder Weiss Paketdienst – v minulém roce bylo přepraveno 66 milionů balíků, zatímco v roce 2021 to bylo o půl milionu více. Budování mezinárodních sítí I přes ekonomicky složitou situaci v kontextu války na Ukrajině, situace na trhu s energiemi a prudkého růstu inflace pokračovala společnost Gebrüder Weiss i v roce 2022 ve své investiční strategii. Celkem 67 milionů eur plynulo do zahuštění vlastní sítě, ale i do modernizace mezinárodních poboček a vylepšení služeb. Hlavní pozornost přitom firma věnovala pobočkám v Německu, Maďarsku, Rumunsku a USA, ale také v Turecku a Gruzii. Poslední dvě jmenované představují centrální uzel pro přepravu ve středním koridoru, kde společnost rozšířila svá dopravní spojení směrem do Střední Asie a Číny. V Německu, které je významným logistickým trhem, se společnosti Gebrüder Weiss podařilo upevnit pozici nejen v letecké a námořní přepravě, ale i v pozemní přepravě. V jižním Německu dokončila firma proces přejmenování bavorské spedice Lode na Gebrüder Weiss Waldkraiburg. Společnost plánuje další rozvoj jihoněmecké sítě pozemní přepravy, přičemž první kroky byly učiněny již počátkem roku 2023 převzetím spedice Rentschler v Bádensku-Württembersku. Ruku v ruce s rozšiřováním sítě rostl také počet zaměstnanců, ten se zvýšil o šest procent na cca 8 400 zaměstnanců a zaměstnankyň (v roce 2021 jich bylo 7 900). Zaměřeno na digitalizaci a udržitelnost V roce 2022 se společnost soustředila také na vlastní digitalizační strategii „Best of Both Worlds“, pod níž Gebrüder Weiss rozumí kombinaci dokonalého servisu a špičkových digitálních služeb. V souvislosti s tím celosvětově prošel modernizací například digitální zákaznický portál myGW, který zákazníkům nabízí informace o pohybu jejich zboží v reálném čase, a tím zajišťuje maximální transparentnost v rámci celého dodavatelského řetězce. „Naším cílem je poskytovat obchodním partnerům nejlepší logistická řešení, a přitom zanechávat co nejmenší dopad na životní prostředí. Proto nepřetržitě investujeme do našich logistických zařízení a digitálních nástrojů, které pomáhají zefektivnit jednotlivé procesy, a také do vzdělávání našich zaměstnanců i nejrůznějších alternativ ekologické přepravy,“ vysvětluje Wolfram Senger-Weiss. O tom, že se jasně hlásí k udržitelným cílům a chce přispět k celosvětové ochraně klimatu, informoval Gebrüder Weiss ve své Zprávě o udržitelnosti zveřejněné v roce 2022. Do roku 2030 mají být vlastní logistická zařízení provozována klimaticky neutrálně. Kvůli tomu sází firma ve zvýšené míře na energii z obnovitelných zdrojů a v minulém roce instalovala čtyři nová fotovoltaická zařízení na pobočkách v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku. Celkem tak už je v provozu 22 takových zařízení, které ročně ušetří 1 110 tun CO2. V roce 2023 má další rozvoj pokračovat kromě jmenovaných zemí také ve východní Evropě. K instalaci fotovoltaických panelů dojde během prvního pololetí letošního roku v České republice, a to na střechy terminálů v Jenči u Prahy a Syrovicích u Brna. K posunu došlo i v divizi alternativních pohonů. Loni na podzim absolvoval nákladní automobil poháněný vodíkem úspěšný zátěžový test na dlouhé trase mezi Švýcarskem a Českou republikou a osvědčil se také během pilotních jízd v běžném provozu po Praze a okolí. Společnost rovněž plánuje dál zvyšovat počet elektrických nákladních vozidel pro městskou přepravu zboží v Rakousku a východní Evropě. V roce 2023 očekává Gebrüder Weiss ustálení situace v logistickém segmentu. V současné době došlo k mírnému poklesu počtu zásilek a také objemy v divizi letecké a námořní přepravy opět klesly přibližně na úroveň roku 2019. Do té míry lze očekávat rovněž klesající vývoj obratu. Také obecná geopolitická situace může přinést další těžkosti. „Pandemie ukázala, jak výkonná je logistika a jak rychle dokáže zareagovat na měnící se podmínky. Společnosti Gebrüder Weiss se podařilo upevnit finanční základnu a současně dál podporovat inovace. Přitom jsme blíž zákazníkům, nasloucháme jejich požadavkům a potřebám a přizpůsobujeme jim naše služby. Samozřejmě čelíme aktuální ekonomické prognóze, vysoké inflaci a válce na Ukrajině s respektem a obavami, nicméně jsme silná společnost, která navzdory všemu zůstává spolehlivým partnerem,“ uzavírá Wolfram Senger-Weiss. Zdroj: Gebrüder Weiss

  • Nové cenově dostupné a velmi obratné vozíky pro úzké uličky
    15. března 2023

    Společnost Baoli, která je součástí KION Group, uvádí na trh v Evropě, na Středním východě a v Africe zcela novou rodinu elektrických ručně vedených vysokozdvižných vozíků. Nové, velmi kompaktní vozíky KBS 12 jsou určeny pro všechny typy méně náročných aplikací, hodí se do většiny skladů, včetně těch s omezeným prostorem. Díky bezúdržbovým lithium-iontovým bateriím jsou vozíky velmi nenáročné pro svou obsluhu. Tato nová generace vozíků od Baoli je ideální jako základní vstupní řada v oblasti elektrických ručně vedených vysokozdvižných vozíků. „Jsem si jistý, že tyto vozíky se velmi rychle stanou bestsellery. Překonávají vysoká očekávání našich zákazníků, jejichž potřeby jsou u Baoli vždy na prvním místě. Pokud jde o kvalitu a bezpečnost, nastavuje tato řada vysokozdvižných vozíků v našem segmentu trhu zcela nová měřítka. Vozíky nabízejí bezkonkurenční poměr cena/výkon. Právě výkon a vlastnosti strojů z nich činí perfektní volbu pro méně náročné aplikace v malých a středně velkých skladech,” zdůrazňuje Paolo Poscia, vedoucí školení produktů a řešení. Nové vysokozdvižné vozíky se dodávají s nosností 1,2 t a maximální výškou zdvihu až 3 600 mm. Jejich vidlice jsou k dispozici s celkovou šířkou 570 mm nebo 685 mm pro různé standardy nosičů nákladu. Nové ručně vedené vysokozdvižné vozíky jsou pro co nejvyšší stabilitu vybaveny čtyřkolovým podvozkem. Vozíky řady KBS 12 s touto výbavou jsou vhodné zejména pro přepravu zboží ve skladu, stohování palet a pro vychystávání zboží z nízké úrovně. Díky mimořádně kompaktním rozměrům je lze používat i ve velmi úzkých pracovních prostorech nebo ve stísněných prostorách. Ergonomický design Vozíky se ovládají pomocí ergonomicky navržené oje, která umožňuje řídit všechny funkce pojezdu a zdvihu oběma rukama. To umožňuje ovládání vozíku velmi ergonomicky a bez námahy, což výrazně snižuje únavu obsluhy při práci. Prodloužená oj navíc udržuje bezpečnou vzdálenost mezi obsluhou a vozíkem. To také zlepšuje viditelnost obsluhy při manipulaci se zbožím a snižuje riziko zranění. Multifunkční displej na oji poskytuje dokonalý přehled o stavu vozíku. Zobrazuje provozní hodiny, stav nabití baterie a servisní informace. Integrovaný přístup pomocí PIN kódu chrání vozík před neoprávněným použitím a eliminuje tím problémy při používání klíčů, jako například jejich ztrátu. Tři různé modely Vozíky řady KBS 12 jsou nabízeny ve třech variantách, KBS 12, KBSI 12 a KBSM 12. Model KBSI 12 má pro větší světlou výšku a optimalizovanou ovladatelnost na mírně nerovném povrchu funkci iniciálního zdvihu, která pomocí ovládací funkce přizdvihne ramena vidlic. Díky tomuto systému může zakladač převážet i druhou paletu. To výrazně zvyšuje efektivitu skladových operací. KBSM 12 má naproti tomu mono-lift zdvihový sloup, který poskytuje ještě lepší výhled na vidlice a náklad ve srovnání s tradičním řešením u KBS 12. Přeprava zboží nebo stohování palet je pak podstatně snazší díky skvělé viditelnosti. KBSM 12 je vhodný i pro nízkoúrovňové vychystávání, protože při vychystávání nepřekáží profily stožáru. Zdroj napájení Baoli s novou generací vysokozdvižných paletových vozíků také inovuje v oblasti pohonu, KBS 12 je první ručně vedený elektrický vysokozdvižný vozík Baoli, který je standardně vybaven bezúdržbovou lithium-iontovou baterií. Tyto baterie a nabíječka instalovaná ve vozíku umožňují velmi snadné mezidobíjení v jakékoli 230 V zásuvce. To zajišťuje vysokou dostupnost a flexibilitu při každodenním používání. „Touto novou generací vozíků Baoli opět podtrhuje své celosvětové vedoucí postavení v segmentu základních vysokozdvižných vozíků. Tyto vozíky jsou spolehlivé a vysoce kvalitní a nabízejí nepřekonatelný poměr cena/výkon navíc s poprodejní podporou, která v tomto segmentu trhu nemá obdoby,“ uzavírá Paolo Poscia. Zdroj: Baoli

  • Dachser snižuje emise skleníkových plynů v leteckých přepravách
    15. března 2023

    Zákazníci letecké nákladní dopravy společnosti Dachser mohou nově využít rezervaci letů nazvanou „Udržitelné palivo“. S využitím udržitelného leteckého paliva „Sustainable Aviation Fuel – SAF“ lze letecké nákladní zásilky přepravovat s o 30 procent nižšími emisemi skleníkových plynů. Tato nová služba bude dostupná zákazníkům mezinárodní logistické společnosti Dachser na všech letových trasách po celém světě. V rámci své strategie pro ochranu klimatu spustila společnost Dachser opatření pro dosažení vyšší udržitelnosti v odvětví letecké nákladní dopravy. Od 1. března 2023 mohou zákazníci leteckých přeprav společnosti Dachser využít možnost rezervace letů nazvané „Udržitelné palivo“. Přidáním udržitelného leteckého paliva „Sustainable Aviation Fuel“ (zkráceně SAF) lze přepravovat letecké nákladní zásilky s o 30 procent nižšími emisemi skleníkových plynů. SAF je vyrobeno z biologických surovin, např. zbytkových a odpadních materiálů z potravinářského průmyslu, gastronomie, zemědělství a lesnictví nebo ze syntetických surovin. Jelikož se dnešní letecké motory neobejdou bez fosilních paliv, SAF se smíchává s konvenčním leteckým petrolejem. Udržitelná paliva jsou tak důležitým nástrojem pro větší ochranu klimatu a životního prostředí v letecké dopravě. Dachser zajistil pro spuštění nové služby velký kontingent letů nabízející možnost využití SAF, takže tato nová služba bude dostupná zákazníkům na všech letových trasách po celém světě. Možnost rezervace SAF není nabízena zdarma, nicméně bude v dostupném cenovém rozsahu. Současná cena za litr SAF je několikanásobně vyšší než u konvenčního leteckého petroleje a kvůli omezené nabídce pravděpodobně zůstane na podobné úrovni i v následujících letech. Spotřeba závisí na různých faktorech samotného letu, jako jsou typ letadla, vytížení a trasa letu. K prokázání nákupu udržitelného paliva a započítání snížení emisí skleníkových plynů do vlastní uhlíkové stopy si každý zákazník může vyžádat výkaz emisí a v následujícím roce certifikát s uvedením ušetřených emisí, počtem litrů SAF, rokem spotřeby a přesnou surovinovou základnou SAF. Zdroj: Dachser

  • Další fáze testování elektrických vozů Volta Zero
    14. března 2023

    Společnost DB Schenker zahajuje další fázi testování plně elektrických vozů Volta Zero a brzy si převezme první prototyp, na který se zástupci logistického providera jeli podívat do smluvního závodu v rakouském Štýru. Po úspěšném beznákladovém provozu v Paříži, společnost vyzkouší kamiony v reálném distribučním prostředí, a sice v 18 městech západní, jižní a severní Evropy. Letos si DB Schenker převezme 150 vozů Volta Zero, které budou operovat v přibližně sedmi zemích. Prototyp vozu Volta Zero bude součástí jedné z testovacích flotil, které logistický provider uvede na silnice v rámci zkoušek provozu po celé Evropě. DB Schenker nákladní vozidla využije jak v přepravě v rámci logistických terminálů, tak následné dopravě zboží z distribučních center do měst a přilehlých oblastí. Největším přínosem vozu bude nejen kabina, která je vysoce zaměřená na bezpečnost, ale i bezemisní pohon. Zdroj: DB Schenker

  • DKV Mobility spolupracuje s OMV na Slovensku
    14. března 2023

    Společnost DKV Mobility zařadila do své akceptační sítě na Slovensku více než 100 čerpacích stanic mezinárodní ropné a plynárenské společnosti OMV se sídlem v Rakousku. DKV Mobility tak nabízí přístup ke kompletní slovenské síti této značky. Čerpací stanice jsou vhodné nejen pro osobní, ale v naprosté většině i pro nákladní vozidla a jsou umístěny na silně frekventovaných trasách. Zákazníci si je mohou vyhledávat prostřednictvím aplikace DKV Mobility a elektronického plánovače tras v DKV MAPS v rámci digitálního zákaznického portálu DKV COCKPIT. DKV Mobility nabízí přístup k největší nezávislé akceptační síti v Evropě, která čítá přibližně 63 000 čerpacích stanic. Zdroj: DKV Mobility

  • Společnost GLP posiluje svou pozici ve střední Evropě
    14. března 2023

    Již více než tři roky působí ve střední Evropě společnost GLP. Za tu dobu společnost v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku zdvojnásobila své nemovitostní portfolio a nyní dosahuje téměř 2,5 milionu metrů čtverečních. Společnost plánuje v regionu nové projekty, které posílí její pozici mezi předními investory, developery a správci průmyslových nemovitostí. Jedním z nich je i „Obchodní zóna GLP Bratislava“, která nabídne v energeticky úsporných budovách více než 130 000 m2 víceúčelových ploch. Ve středoevropském portfoliu společnosti GLP je nyní 64 realitních projektů.  Služeb v nich využívají přední společnosti z oblasti e-komerce, prodeje rychloobrátkového zboží, logistiky (3PL) a automobilového průmyslu. Ty totiž vyžadují prostory, které splňují ty nejvyšší standardy z hlediska funkčnosti, technického vybavení a udržitelnosti. Od konkurence je odlišuje také jejich umístění, a to v bezprostřední blízkosti metropolí a průmyslových center v regionu. Zdroj: GLP

  • Raben úspěšně čelí výzvám díky silné pozici na patnácti trzích
    13. března 2023

    Přestože rok 2022 stabilitu ekonomiky nepřinesl, do více než devadesátileté historie skupiny Raben se zapsal jako úspěšný. Akvizice rakouské společnosti Bexity a vstup na patnáctý evropský trh, investice do vozového parku a infrastruktury v mnoha zemích, desítky nových mezinárodních spojení plus ambiciózní projekty v oblasti udržitelnosti – není pochyb o tom, že logistická společnost je stále na cestě růstu a nic ji nemůže zastavit. V uplynulém roce rizika ohrožující globální ekonomiku nezmizela, změnila se pouze jejich povaha. Potíže způsobené pandemií covid-19 vystřídal nedostatek surovin, rekordní růst cen a zběsilá inflace, která se dotkla prakticky všech – spotřebitelů, poskytovatelů služeb i výrobců ze všech odvětví. Segment dopravy a logistiky se navíc již delší dobu potýká s nedostatkem řidičů. Především však Evropa čelila velké lidské tragédii způsobené válkou na Ukrajině, která v mnoha ohledech otřásla světem. „Pro skupinu Raben Group to byl přesto bezpochyby velmi dobrý rok. V prvním čtvrtletí se k nám připojilo Rakousko a nyní tak rodina Raben čítá více než 11 tisíc lidí v 15 zemích. To je velmi uspokojivý růst – nejen z hlediska zvyšování dosahu našich aktivit, ale také z hlediska rozvoje a zlepšování našich služeb. Bylo to možné díky našim zákazníkům, obchodním partnerům, dodavatelům a našemu týmu People with Drive. Ti všichni k tomuto úspěchu přispěli. Zároveň jsme hned za našimi hranicemi svědky situace, která by se ve svobodné Evropě neměla dít, a přesto se stala skutečností. Ukrajina je součástí našeho podnikání a my se snažíme podpořit naše zaměstnance tím, že se zapojujeme do různých iniciativ pomoci,“ uvedl Ewald Raben, generální ředitel skupiny Raben. „V této těžké době nám jako společnosti záleží nejen na lidech, ale také na životním prostředí. Proto jsme v loňském roce realizovali různé projekty udržitelnosti s ohledem na budoucí generace, do kterých jsme často zapojovali i naše zákazníky. Věříme, že společně dokážeme víc.“ Zdroj: Raben Group

  • STILL získal dvě ocenění za podporu mladých lidí
    13. března 2023

    Podpora mladých lidí a jejich včasný vstup na trh práce jsou pro dodavatele intralogistických řešení z Hamburku, společnost STILL, velmi důležité. Za kontinuální aktivitu v profesní orientaci žákyň a žáků nyní tradiční společnost získala dvě ocenění: pečeť pro firmy „Vynikající aktivita v profesní orientaci“ od organizace SchuleWirtschaft Hamburg a od celostátní organizace SchuleWirtschaft speciální cenu „MINT-projekty pro dívky a mladé ženy“. Již mnoho let se společnost STILL intenzivně věnuje rozvoji profesní orientace mladých lidí. Zvláštní pozornost věnuje takzvaným „MINT“ oborům – tedy oborům z oblasti matematiky, informatiky, přírodních věd a techniky – a snadnému přístupu k těmto zajímavým oborům. Například v Hamburku spolupracuje společnost STILL se zhruba 30 školami, je aktivním partnerem řady veletrhů týkajících se vzdělávání, nabízí školám program pro volbu profese a interní možnosti dalšího vzdělávání. Navíc asi 120 žákyň a žáků prochází ročně různorodou praxí ve výrobním závodě společnosti STILL v Hamburku. Ve spolupráci s organizací „nordbord – klub MINT pro mládež“ pořádá STILL již mnoho let pravidelné tematické projektové dny. Vedle prezentování různých profesí „MINT“ se zaměřuje na první praktické zkušenosti, navazování osobních kontaktů a motivování mladých lidí, aby věřili svým schopnostem. Za tyto aktivity, které dalece přesahují běžný nábor, a za aktivní spolupráci se školami a dalšími institucemi v praxi, získala společnost STILL od organizace SchuleWirtschaft Hamburg plaketu pro firmy „Vynikající aktivita v profesní orientaci“ – jedná se o ocenění, které lze získat výhradně po nominaci od spolupracující školy a následném podrobném posouzení odbornou porotou. Partnerská podpora nastupující generace „Při kontaktu s mladými lidmi je pro nás důležitá autentičnost, nadšení a partnerské jednání,“ zdůrazňuje Jan Wehlen, vedoucí vzdělávání ve společnosti STILL. „Proto se akcí neúčastní pouze naši vedoucí nebo mistři, ale i naše praktikantky a naši praktikanti, učni a duální studenti informují z vlastní perspektivy o svých zkušenostech a prvních úspěšných projektech. Jsou nejvěrohodnějšími vyslanci, jaké jsme si mohli přát.“ Například minulý rok uskutečnili učni akci na podporu profesní orientace ve své bývalé škole, na které prezentovali mimo jiné vlastní projektové práce – žákyně a žáky to velmi zaujalo a učňům to poskytlo další motivační podněty. Ve společnosti STILL se vzdělává průměrně 60 mladých dospělých v ročníku v šesti učebních oborech a třech duálních studijních obrech, 36 absolventek a absolventů závěrečného ročníku 2022 získalo ve společnosti STILL pracovní pozici. Ocenění pro všechny zaměstnance Podpora mladé generace funguje zejména tehdy, když se jí účastní všichni. Proto patří aktuální ocenění celé společnosti a především zaměstnancům, zdůraznil Jan Wehlen. „Bez našich nadšených mladých zaměstnanců, jejich nasazení a jejich aktivity bychom nezasáhli tolik mladých lidí a neprobudili v nich zájem o učební obory v našem oboru.“ A k tomuto nadšení přispěli i ostatní zaměstnanci tím, že praktikantky a praktikanty, učně a studenty provázeli a podporovali s velkým nasazením, trpělivostí a zdroji. „Bez ohledu na to, z jakého oddělení člověk je – ve společnosti STILL je prostě vidět, že je podpora mladých pracovníků skutečnou přirozeností,“ říká také Paula Hartmann, která ve společnosti STILL absolvovala duální studium podnikové ekonomiky. „STILL nabízí v závislosti na odborném zaměření a zájmu rozmanitou škálu oddělení. Již jsem se mohla seznámit s velkým množstvím oborů – jako je výroba, produktový management až po key-account management – a všude mě fundovaně pomohli zapracovat se a rychle mě zapojili do praktických činností. Navíc bylo v nabídce mnoho příležitostí dalšího vzdělávání a webových akcí pro Young Professionals.“ Zvláštní cena „MINT-projekty pro dívky a mladé ženy“ Společnost STILL byla za aktivitu v profesní orientaci oceněna i na celostátní úrovni. Zvláštní cenou „MINT-projekty pro dívky a mladé ženy“ oceňuje celostátní grémium organizace SchuleWirtschaft speciálně takové projekty, kterými STILL cíleně motivuje a podporuje žákyně a absolventky, aby se věnovaly oborům „MINT“, věřily si v technických oborech a objevovaly své silné stránky a talent v technických a přírodovědných oblastech. Také zde společnost STILL úzce spolupracuje s organizací „nordbord“ a organizuje ve školách například „Semináře silných stránek“ pro dívky. Dívky na nich mohou zažít první pozitivní kontakt s obory „MINT“, sdílet své zkušenosti a získat přímou zpětnou vazbu o svých silných stránkách a talentech od zástupců společnosti. Celostátní odborná porota organizace SchuleWirtschaft ocenila tento projekt zejména vzhledem k nedostatku kvalifikovaných pracovníků v průmyslu a k nadále přetrvávajícímu nízkému podílu žen v technických oborech jako cennou a perspektivní iniciativu pro celou ekonomiku. Zdroj: STILL

© Copyright 2023 Praktická logistika. Poháněno WordPress and created by srne.cz