Přeskočit na obsah (stiskněte Enter)
Praktická logistika

Praktická logistika

online logistický magazín

  • Doprava a spedice
  • Skladování
  • Distribuce a zásobování
  • Různé
  • Manipulace a technika
  • Události
  • Nebezpečný náklad
  • Kontakty
  • Napište nám
  • O časopisu

HORNÍ

AKTUALITY

  • cargo-partner rozšiřuje portfolio služeb v Číně
    4. července 2022

    V první polovině roku 2022 rozšířila společnost cargo-partner svou síť kanceláří a skladů v Číně a zavedla nové služby železniční a silniční přepravy z Číny do Evropy a střední Asie. Týmy společnosti cargo-partner v Číně dále uskutečnily řadu zajímavých projektů – od přepravy nadrozměrných obráběcích strojů přes Kazachstán až po úspěšné zpracování velkých objemů e-shopových zásilek pro jeden z největších čínských nákupních festivalů. Zastoupení společnosti cargo-partner v Číně setrvale roste již od otevření první zdejší pobočky v roce 2004. V lednu 2022 společnost rozšířila svou pobočku v Pekingu a otevřela nový sklad v Kchun-šanu v těsném sousedství Šanghaje, deset minut jízdy od rychlostní silnice Peking-Šanghaj. Pronájmem 5 300 m² skladových prostor směřuje společnost cargo-partner k dalšímu rozšíření své sítě smluvní logistiky a lepší obslužnosti kchun-šanského trhu s jeho silným elektronickým průmyslem, slibujícím značný potenciál. Další sklad společnosti cargo-partner, tentokrát na jihu Číny, byl uveden do provozu v březnu. Skladiště v městském obvodu Jen-tchien v Šen-čenu nabízí kromě 3 400 m² skladovacích prostor také širokou škálu služeb s přidanou hodnotou a slouží také jako regionální distribuční centrum.Na počátku června otevřela společnost cargo-partner také obchodní zastoupení v Macau, čímž doplnila svou síť v oblasti „širšího okolí zálivu“ (Greater Bay Area, GBA) a využila možností tohoto důležitého obchodního centra a překladiště. Zdroj: cargo-partner

  • GEFCO ve Francii testuje nákladní vozy na elektrický pohon
    1. července 2022

    Společnost GEFCO zahájila v polovině června, ve spolupráci s dlouholetým partnerem Thomas Bertou Transports, testování kamionů na elektrický pohon. Vozy značky Volvo, vybrané společností GEFCO, najedou denně cca 150 km při distribuci zásilek zákazníkům v metropolitní oblasti normandského města Rouen. Cílem testu je posoudit životaschopnost řešení distribuce pomocí plně elektrického nákladního vozidla ve smíšeném městském a příměstském provozu. Baterie vozu se každý večer nabíjejí v pobočce GEFCO v Rouenu. Vyhodnocení na základě telematických dat shromážděných během testovacího provozu bude provedeno po ukončení testů v průběhu letních měsíců. Již více než dva roky testuje GEFCO vozidla s alternativními pohony s cílem nabídnout klientům nízkoemisní řešení pro jejich dodavatelské řetězce a učinit tak logistiku udržitelnější. Testovalo zkapalněný zemní plyn a stlačený zemní plyn a nedávno testovalo i bionaftu v severní Francii. Pro metropolitní oblast kolem francouzského Lille již dnes využívá dodávky na bioplyn. V České republice a na Slovensku GEFCO testovalo již v roce 2021 kamiony na LNG pohon, testy potvrdily kromě ekologického přínosu i provozní schopnosti. Vozidla byly zkoušena na třech pravidelných mezinárodních trasách, celkově LNG kamion ujel během tří týdnů 8 460 km. Spotřeba byla v průměru o 15 % nižší, než současná spotřeba dieselových kamionů, což znamená méně produkovaných emisí a nižší náklady. Tyto iniciativy jsou součástí kontinuálního úsilí GEFCO o zlepšení environmentálního přístupu a jsou v souladu s ambiciózní ESG strategií, založenou na udržitelných řešeních dodavatelského řetězce. Zdroj: GEFCO

  • Accolade chystá investice v karlovarském regionu
    30. června 2022

    Skupina Accolade, která se zaměřuje na investice do moderních průmyslových nemovitostí, aktuálně v Karlovarském kraji investuje do jejich výstavby přes 6 miliard korun. Do portfolia Accolade patří nyní v regionu dva průmyslové parky u Chebu s celkem pěti budovami a třinácti nájemci. Další tři jsou v Chebu v přípravě nebo již ve výstavbě. Skupina v lokalitě dosud financovala vznik zhruba 250 tisíc metrů čtverečních průmyslových a logistických prostor, jejichž hodnota je více než 5 miliard korun. Accolade byla prvním velkým investorem do výstavby průmyslových a logistických prostor, který do kraje přišel. To přilákalo řadu firem, které zde najednou měly potřebnou infrastrukturu a s pronájmem budov začaly vytvářet i nová pracovní místa. „Region se v posledních letech změnil k nepoznání. Zvedla se životní úroveň, zvýšily se platy. Místní obyvatelé mají příležitosti uplatnit se i ve vysokém managementu a nemusejí hledat pozice odpovídající jejich kvalifikaci v jiných regionech,“ konstatovala Martina Životová, zástupkyně ředitele oddělení developmentu, která právě z karlovarského regionu pochází. Zdroj: Accolade

  • GXO rozšiřuje své působení v Německu
    29. června 2022

    Firma GXO Logistics oznámila strategický záměr výrazně zvýšit svůj podíl na trhu logistiky související se sklady v Německu v průběhu příštích pěti let. Německý trh smluvní logistiky se odhaduje na 20 miliard USD v ročním obratu a očekává se, že do roku 2023 poroste tempem téměř 3,5 %, což pro GXO představuje výjimečnou příležitost růstu. „Vidíme obrovský potenciál k růstu v Německu a sestavili jsme zkušený tým, který by měl dodat výsledky,“ řekl Richard Cawston, GXO Prezident pro Evropu. „Vzhledem k tomu, že makroprostředí a narušení dodavatelského řetězce vytvářejí nové složitosti, vidíme zvýšenou poptávku po řešeních a automatizaci, které zvyšují efektivitu a produktivitu a zároveň rychle přispívají ke konečnému výsledku našich zákazníků.“ Zdroj: GXO

  • cargo-partner dále navyšuje skladovou kapacitu v Chorvatsku
    29. června 2022

    Firma cargo-partner otevřela v Záhřebu nový sklad s 12 900 m² skladových prostor. Nově vybudovaný sklad se nachází 10 minut od letiště a je ideálně vybaven pro rychlou a efektivní distribuci do okolního regionu. Moderní zařízení poskytuje krátkodobé a dlouhodobé skladování, jakož i služby s přidanou hodnotou pro široké spektrum průmyslových odvětví. Společnost cargo-partner pokračuje v dalším rozšiřování skladových prostor ve střední a východní Evropě a nedávno otevřel své zcela nové logistické centrum v Chorvatsku. Sklad se nachází v obchodní zóně Meridian 16 ve Velika Gorica, hned vedle dálnice A11 a 10 minut od letiště Franja Tuđmana. Moderní logistické prostory disponují kapacitou 13 500 palet na skladové ploše 12 000 m² a 900 m² v mezipatře, kde místní tým cargo-partner poskytuje služby s přidanou hodnotou a e-fulfillment pro módní průmysl a další odvětví. Tento prostor je nyní k dispozici zákazníkům vedle stávajícího skladu v záhřebské čtvrti Jankomir o rozloze 4 000 m². Nový sklad slouží jako skladové a distribuční centrum pro různé druhy zboží včetně potravin, rychle se kazícího zboží, nápojů, zboží živočišného původu a léčiv. Zdroj: cargo-partner

  • Zelená síla: 1,5 milionu km najetých s elektromobily
    28. června 2022

    DB Schenker přispívá k udržitelnosti dodavatelských řetězců a v evropské přepravní síti už jeho vozidla na elektrický pohon najela více než 1,5 milionu kilometrů. Do roku 2030 společnost plánuje zajišťovat svozy a doručování ve městech výhradně elektromobily.   DB Schenker v červnu v Berlíně uspořádal Sustainable Logistic Forum, na kterém vystoupil i spolkový ministr pro dopravu a digitalizaci Volker Wissing: „Abychom dosáhli cílů spojených se změnou klimatu, musíme dekarbonizovat sektor nákladní dopravy. Elektrické pohony již dokázaly svou sílu ve městech a při logistice „poslední míle“. Významně přispívají k udržitelnému snižování emisí z dopravy.“ DB Schenker již ve všech klíčových oblastech činnosti dosáhl znatelného pokroku směrem k lepší ochraně klimatu. „Chceme, aby naše společnost, stejně jako DB Group, byla uhlíkově neutrální do roku 2040. Čeká nás ještě dlouhá cesta, na kterou se musíme připravit už nyní,“ řekl předseda dozorčí rady Schenker AG Levin Holle. Na společném cíli posouvat bezemisní pozemní přepravy kupředu spolupracuje DB Schenker s řadou zasilatelů a spedičních společností. „Investujeme do ekologických dodavatelských řetězců, ačkoliv náklady na ochranu klimatu jsou velmi vysoké. Náš apel směřuje k zákazníkům: Naše nabídka ekologických přeprav je zde, nyní nadešel čas, aby se zvýšila poptávka a také ochota za čisté přepravy zaplatit,“ prohlásil generální ředitel DB Schenker Jochen Thewes.   První elektricky poháněné nákladní vozidlo nasadil DB Schenker v Berlíně v roce 2017. Dnes čítá e-flotila v evropské přepravní síti 79 vozidel. Díky sériově vyráběným nákladním automobilům s elektrickým pohonem od všech významných výrobců je firma ve své sběrné síti schopen zajistit doručení bez emisí CO2 ve více než 60 lokalitách po celé Evropě. Ve 24 evropských městech se pro městskou logistiku používá také na 60 nákladních elektrokol. Diskusní platformu Sustainable Logistic Forum zorganizoval DB Schenker u příležitosti 150. výročí od založení společnosti. Trhu tak opět vysílá signál, aby dále zintenzivnil společné úsilí o ekologická přepravní a logistická řešení. Zdroj: DB Schenker

  • Červení obři při práci jenom šeptají
    28. června 2022

    Linde Material Handling (Linde MH) nyní představuje novou řadu elektrických vysokozdvižných vozíků s nosností 10 až 18 tun. Celkem dvanáct modelů zapůsobí vynikající viditelností z kabiny do všech stran a maximální provozní flexibilitou s výběrem mezi olověnými nebo lithium-iontovými trakčními bateriemi. Vysokozdvižné elektrické vozíky Linde E100 až E180 nabízejí nosnosti 10, 12, 14, 15, 16 nebo až 18 tun a různá nominální těžiště nákladu. Představují zvláště zajímavou variantu pro firmy působící v dřevařském, ocelářském a kamenickém průmyslu a též v nápojovém průmyslu. Mezi jedny z prvních zákazníků patří také významná nábytkářská firma. „Nulové emise, tichý provoz, vysoká obslužnost, flexibilita při používání a přesné a agilní jízdní vlastnosti – tyto přednosti jednoznačně hovoří ve prospěch použití elektrického pohonu i u těžkých vozíků,“ říká Christopher Reis, Product Managerz oddělení Heavy Trucks. „S elektrickým vysokozdvižným vozíkem pro těžký provoz získají naši zákazníci pracovní nástroj, který se vyplatí jak pro lehké nasazení, tak pro nepřetržité používání 24/7.“ Provozovatelé mají na výběr mezi olověnými a lithium-iontovými trakčními bateriemi. „Speciální předností však je, že mohou dokonce kdykoli změnit technologii baterie, aniž by museli měnit vozíkový hardware. Jedná se o skutečně unikátní prodejní pozici těchto vozíků, které nabízí řadu významných výhod nejen z hlediska následného využití,“ zdůrazňuje Christopher Reis. Při vývoji se zúročily bohaté zkušenosti Linde MH Speciální koncepce pohonu se čtyřmi elektromotory – dvěma pro levé a dvěma pro pravé přední kolo – poskytuje potřebnou sílu pro přepravu pozoruhodně těžkých nákladů. To umožňuje nejvýkonnějšímu modelu Linde E180/900 s nosností 18 tun a těžištěm nákladu 900 milimetrů dosáhnout rychlosti jízdy až 20 km/h během pouhých 10 sekund i při plném zatížení. Šeptající obr v barvách Linde MH Elektrifikace největší řady vysokozdvižných vozíků Linde znamená, že celé portfolio protizátěžových vozíků Linde MH v rozsahu nosnosti od 1,4 do 18 tun je nyní k dispozicis nejběžnějšími typy energetických technologií. Specialisté na intralogistiku z oddělení obchodu jsou tak schopni nabídnout svým zákazníkům možnost výběru vhodného pohonu pro konkrétní aplikaci, a to i v té nejvyšší třídě užitečného zatížení. Vývoji velkých elektrických vysokozdvižných vozíků Linde napomohly více než padesátileté zkušenosti s tímto konceptem pohonu. „Použití osvědčené technologie zajišťuje vysokou provozní spolehlivost – což je zvláště důležitá vlastnost pro naše zákazníky,“ zdůrazňuje Christopher Reis. Konstrukce nové řady těžkých vysokozdvižných vozíků je založena na menší osmitunové řadě s využitím zdvojeného pohonu, zdvojené hydrauliky zdvihu, použitím dvou trakčních baterií najednou a zvětšenými čerpadly. Oddělená konstrukce kabiny s pružným uložením je také vypůjčena z menších vysokozdvižných vozíků, ale byla výrazně vylepšena, pokud jde o výhled do všech stran: Panoramatická střecha z pancéřového skla a velké skleněné plochy v kabinových dveřích, v předním a zadním okně v kombinaci se speciálně tvarovaným protizávažím vzadu poskytují řidiči nejlepší možný výhled a tím i velkou bezpečnost při provozu. Sedačka řidiče je volitelně otočná o 17° vpravo a nabízí integrovanou loketní opěrku, což poskytuje úlevu při couvání. Oranžový bezpečnostní pás s funkcí sledování zapnutí spony pásu pomáhá s dodržováním legislativní povinnosti pro řidiče používat bezpečnostní pás. Aby bylo možné přizpůsobit energetický systém vozíku různým aplikačním požadavkům zákazníků, jsou k dispozici různé kapacity a technologie baterií a výkony nabíječek. Zdroj: Linde MH

  • Český Mailstep expanduje do Itálie
    27. června 2022

    Již 1. září 2022 otevře svou první italskou pobočku společnost Mailstep. Cílem je do tří let vybudovat celoevropskou síť distribučních center pod názvem Mailship. Společnost Mailstep v letošním roce dává své úspěchy jasně najevo. V minulém měsíci oznámila investici ve výši 110 milionů korun do rozšíření svých skladů v pražských Horních Počernicích a poté investovala 50 milionů korun na vývoj vlastního softwaru. Teď napne své síly k expanzi do dalších evropských zemí. A začíná v Itálii. Mailstep chce v Itálii vybudovat lokální tým, při vstupu na trh a jeho začátcích ho ale povede Radek Musil, manažer pro mezinárodní expanzi a mimo jiné držitel ocenění Forbes 30 pod 30. Po určité době pak má firma v plánu ponechat veškerou exekutivu a statutární řízení trhu místnímu managementu. Zdroj: Mailstep

  • Problémy kontejnerové dopravy pomůže vyřešit český software
    27. června 2022

    Uhlídat kontejner naplněný zbožím, aby doputoval lodí nepoškozený na určené místo, je v současné době náročný úkol. Důvodem je, mimo jiné, i používání rozdílných satelitních, navigačních a komunikačních systémů. Experti z Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně a společnosti GINA Software vyvíjejí jednotnou platformu pro monitoring a datovou analýzu přepravních kontejnerů. Systém pomůže například předcházet ztrátám nebo krádežím. Technologická agentura České republiky (TA ČR) podpořila tento výzkum částkou přesahující 7,7 milionů korun z Programu ZÉTA. Problém s bezpečnou přepravou kontejnerů je typický například pro dopravu mezi státy Afriky. Právě zde je zvýšená poptávka po zajištění lepšího monitoringu aktuální polohy a stavu kontejneru. Příkladem mohou být léky, které musí na místo určení dorazit včas a pro jejich transport musí být splněny vhodné teplotní podmínky. „Nová platforma umožní monitoring a lokalizaci kontejneru po celém světě, dále pak jeho efektivní dopravu, předcházení ztrátám, krádežím, nevhodnému zacházení nebo neoprávněné manipulaci,“ upozornil Petr Konvalinka, předseda TA ČR. Uvažovaná jednotná platforma se skládá z komunikační jednotky (brány) a z vlastního softwaru pro monitoring kontejnerů. Komunikační jednotka sdružuje v rámci kontejneru dvě funkce: monitoring vnitřního prostředí kontejneru (teplota, vlhkost, snímání otřesů, detekce vniknutí do kontejneru) a bezdrátovou komunikaci s nadřazeným dohledovým systémem, který sdružuje data o monitorovaných kontejnerech. Samotnou výzvou pro autory projektu byl výběr vhodné komunikační technologie, která by zajišťovala celosvětové pokrytí a současně splňovala požadavky na nízký odběr proudu. Vyvíjený škálovatelný software je primárně aplikací pro vyhodnocování a analýzu dat z chytrých senzorů umístěných v přepravních jednotkách (například kontejnery s léky). „Náš projekt cílí na využití pro obchodování a zámořskou přepravu zejména cenného zboží a poskytování humanitární pomoci,“ zdůraznil Boris Procházka, jednatel společnosti GINA Software. Jednotná aplikace pro sledování přepravy kontejneru dosud chybí. V praxi se používá kombinace satelitního navigačního a komunikačního systému. Ten má však své mezery, jako je například omezené pokrytí, vysoká energetická spotřeba a provozní náklady na přenos polohových dat nebo nedostatečná informace o stavu převáženého nákladu. „Použití této inovativní platformy by otevřelo i širší možnosti lokalizace za ztížených podmínek. Příkladem může být datový přenos či lokalizace kontejneru, který je zcela obklopený ostatními kontejnery nebo umístěný v překladišti,“ vysvětlil Petr Musil, vědecký pracovník Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Součástí připravovaného řešení je i vývoj pokročilého systému napájení se zaměřením na optimalizaci spotřeby a bezúdržbovost. Návrh samotného zařízení počítá s nasazením ve specifických podmínkách námořní dopravy, kde jsou typické značné výkyvy teplot, vysoká vzdušná vlhkost, korozivní působení soli apod. Zdroj: Technologická agentura ČR

  • ESA logistika posiluje v reverzní logistice
    24. června 2022

    ESA logistika převzala s účinností od 1. června aktivity společnosti Vlková Partners sídlící ve Stříbře. Jedná se zejména o služby přidané hodnoty (VAS) jako součásti reverzní logistiky poskytované firmám z oblasti online prodeje. Vlková Partners postupně expandovala díky poskytování podpůrných služeb v oblasti e-commerce, zejména pro jednoho z předních evropských internetových obchodníků. ESA logistika již pro firmu Vlková Partners zajišťovala část těchto činností a vzniklé partnerství nakonec vyústilo v dohodu o převzetí aktivit této firmy s ohledem na jejich budoucí růstový potenciál. Uskutečněný krok je plně v souladu s rozvojovou strategií skupiny Hitachi Transport System jakožto vlastníka společnosti ESA logistika. Potvrdil také společný záměr Hitachi Transport System a ESA logistika rozšiřovat svoji působnost v nových oblastech, a to i prostřednictvím akvizic. V důsledku změn životního stylu během pandemie onemocnění COVID-19 a díky vysokému oblibě internetových nákupů se evropský trh e-commerce stal třetím největším trhem hned za Čínou a USA a je očekáván jeho další růst. Pro Evropu a USA je v elektronickém obchodě typická vysoká míra vracení zboží, a proto se jeho objem s růstem trhu stále zvyšuje. To s sebou nese i vyšší nároky na reverzní logistiku a s ní spojené služby. Řízení procesu vracení výrobků a jejich opětovné zařazení do nabídky je přitom považováno za jeden z klíčových faktorů pro úspěšnost elektronického obchodu. Zdroj: ESA logistika

  • Dvanáctý ročník projektu Do práce na kole
    24. června 2022

    Na kole, koloběžce, pěšky či během se v květnu dopravovalo do práce přes 24 tisíc lidí z celé republiky. V rámci 12. ročníku projektu Do práce na kole se tak podařilo ušetřit 811 tun emisí CO2. Účastníci dohromady překonali 6,3 milionu kilometrů. Projektu se opět jako generální partner zúčastnil balíkový přepravce GLS, který o snižování emisí dlouhodobě usiluje. Letošní výzvy se zúčastnilo i 30 % zaměstnanců centrály GLS CZ. Cílem projektu Do práce na kole je motivovat veřejnost k pravidelnému využívání bezmotorové dopravy, například kola nebo koloběžky, a pomoct tak nejen své psychické a fyzické kondici, ale také životnímu prostředí a zdravějšímu městu. Květnové výzvy se letos zúčastnilo rekordních 24 699 lidí, kteří do systému nahráli celkem 723 tisíc bezmotorových cest. 60 % těchto cest bylo absolvováno na kole, 40 % pěšky či poklusem. Společně tak najezdili, nachodili a naběhali 6,3 milionu kilometrů a ušetřili 811 tun oxidu uhličitého. Vedle projektu Do práce na kole podporuje přepravní společnost GLS také nadační fond cyklisty Josefa Zimovčáka Na kole dětem a jeho tradiční celorepublikovou cyklojízdu na podporu léčby onkologicky nemocných dětí. 13. ročník celorepublikové akce s názvem Cyklotour odstartoval 1. června v Praze a po ujetí 1 226 kilometrů skončil 11. června ve Vrbicích. Zdroj: GLS

  • Kuehne+Nagel obhájil nejvyšší hodnocení
    24. června 2022

    Společnost Kuehne+Nagel nedávno prošla procesem obnovy certifikace Cargo iQ realizovaným nezávislým auditorem SGS s nejvyšším, tříhvězdičkovým, výsledným hodnocením. V rámci rozsáhlého auditu, který se zaměřuje na úspěšnost implementace a uplatňování standardů a procesů managementu kvality, si společnost odnesla zvláštní uznání v kategoriích „Firemní společenská odpovědnost“, „Inovativní duch“ a „Přispění komunitě Cargo iQ“. V souladu s kritérii nastavenými pro svoje odvětví poskytuje Kuehne+Nagel v segmentu leteckých přeprav služby nejvyšší úrovně zákazníkům po celém světě. Cargo iQ je multioborová organizace orientovaná na vytváření, zavádění a zlepšování standardů kvality zákaznických služeb v celosvětovém odvětví letecké nákladní dopravy. Její členové, fungující jako nezávislá nezisková skupina, spolupracují na vývoji systému plánování zásilek a sledování výkonnosti v oblasti leteckého nákladu na základě společných obchodních procesů a klíčových cílů. Zdroj: Kuehne+Nagel

  • GEFCO pomáhá firmám prodloužit užitnou dobu aut ve flotilách
    21. června 2022

    Společnost GEFCO odbavila z kolínské pobočky další fleetovou zakázku. Postprodukčně upravila víc než dvě stě lehkých užitkových vozů pro největšího poskytovatele poštovních a balíkových služeb v České republice. Instalace zlepší komfort užívání, zároveň prodlouží užitnou dobu nových kvalitních vozidel ve firemní flotile. Kolínská pobočka společnosti GEFCO realizovala další zakázku pro největšího poskytovatele poštovních a balíkových služeb v České republice. Celkem 213 lehkých užitkových vozů bylo transportováno do kolínské pobočky GEFCO, postprodukčně upraveno v průběhu května a června a následně distribuováno dle schváleného harmonogramu přímo na požadovaná místa předání u klienta. „Na jednom místě jsme schopni realizovat úpravy nových vozidel od poměrně jednoduchých polepů až po složité instalace v interiéru i exteriéru vozů. To vše ve stejné kvalitě, jako by tyto úkony byly provedeny přímo na výrobní lince. Klient tak šetří čas i náklady a co je důležité, vše se odehrává na jednom místě. Auta tedy není třeba několikrát převážet za různými službami, což v praxi prodlužuje dobu dodání upravených vozů, ale také generuje zbytečnou uhlíkovou stopu,“ popisuje benefity personalizace vozidel v kolínské pobočce Miloš Mrázek, obchodní ředitel divize LMP (Logistics for Mobility Players) pro region North-East Europe společnosti GEFCO a doplňuje, že instalace realizované v interiérech lehkých užitkových vozů nejen zvyšují komfort jejich užívání, ale současně prodlužují užitnou dobu aut: „Jde o nové, kvalitní vozy, jejichž životní cyklus je možné díky instalaci ochranných prvků významně prodloužit. V momentu sekundárního prodeje jsou díky ochranným prvkům v dobrém stavu, což zároveň zvyšuje jejich hodnotu.“ V rámci zakázky bylo upraveno: 60 ks vozů typu Transit Van L3H240 ks vozů typu Peugeot Partner Furgon L1113 ks vozů typu Peugeot Partner Polocombi L2 Úpravy pro klienta realizoval tým expertů z kolínské pobočky společnosti. Postprodukční úpravy na míru byly provedeny jak v interiéru, tak i na exteriéru vozidel, konkrétně šlo o: instalaci 12V zásuvky v dosahu řidiče pod trvalým napětímmontáž protiskluzové podlahy v nákladovém prostoruzabezpečení ochrany nákladového prostoru pomocí kompletního vnitřního obloženímontáž přídavného osvětlení nákladového prostoru umožňujícího čtení textů na zásilkách uvnitř nákladového prostorumontáž zadní parkovací kamery včetně displeje v interiéru vozupolep brandingem poštovního distributoraPre Delivery Inspectionnatankování 10 litrů PHM, náplň do ostřikovačů, mytí, doplnění povinné výbavy vozu dle legislativy ČR vč. reflexních vestkontrola baterií před expedicí a dodání sad návodů k použití Do vozů typu Peugeot Partner Furgeon byly dodány též sady gumových koberců, u vozů Peugeot Partner Polocombi proběhla instalace zakrytí horní poloviny přepážky druhé řady posuvným plexisklem a přezutí sezónních pnemumatik. Pro přepravu vozů GEFCO využilo nejen silniční, ale také ekologickou železniční dopravu.  Zakázka je součástí širší spolupráce se zákazníkem, který úpravy rozsáhlých flotil u společnosti GEFCO objednává opakovaně. Ve finální fázi tendru je aktuálně zakázka na úpravy flotily čítající několik set aut s předpokládaným datem realizace od července do října 2022. Zdroj: GEFCO

  • Siemens Electric Machines otevřel v Drásově novou výrobní halu
    21. června 2022

    V pátek 17. června 2022 proběhlo v prostorách výrobního závodu Siemens Electric Machines Drásov slavnostní otevření nově postavené výrobní haly těžké navijárny. Hala o rozloze 2 100 m2 umožní vyrábět velké statory a rotory o hmotnosti až 70 tun. Celková výrobní plocha závodu se tak zvýšila na 19 135 m2. Se svými jednadvaceti metry je nová hala nejvyšší budovou městyse Drásov. V hale je umístěn provoz vakuové impregnace, moderní technologie Vacuum Pressure Impregnation, která je často označovaná jako proces VPI. Impregnací ve vakuu vinutí získává lepší vlastnosti, například vyšší dielektrickou pevnost, zvýšenou mechanickou pevnost, vynikající ochranu proti vniknutí vody a chemikálií, které zajistí delší a bezúdržbovou životnost stroje. Zdroj: Siemens

  • DHL v Německu otevírá automatizované distribuční centrum pro IKEA
    20. června 2022

    Společnost DHL Supply Chain otevírá v německém Bergkamenu nové, vysoce automatizované distribuční centrum pro svého zákazníka IKEA. Provoz DHL s nejmodernějšími technologiemi zajistí nábytkářskému koncernu vyřizování objednávek z jeho rychle rostoucího online obchodu pro koncové zákazníky v Německu. Růst e-commerce urychlila pandemie onemocnění covid-19 a pro společnost IKEA tato skutečnost znamenala rychle rozšířit své kapacity. Multiklientský sklad v Bergkamenu s celkovou skladovací plochou 40 000 m2 je součástí nedalekého areálu DHL Supply Chain Unna, který je vzdálen necelých 10 km. IKEA bude mít k dispozici skladovací plochu 20 000 m2. Ve skladu Bergkamen bude pro tohoto zákazníka pracovat 350 zaměstnanců ve třísměnném provozu šest dnů v týdnu. Systém vyřizování objednávek pro společnost IKEA bude kompletně zprovozněn na konci června. Centrum bude zpracovávat v průměru 8000 SKU (Stock Keeping Unit = skladová jednotka, zahrnující všechny identické výrobky určité produktové varianty). Celkovou kapacitu lze zvýšit až na 11 000 SKU. Některé zboží je choulostivé a vyžaduje speciální obal. K tomuto účelu disponuje centrum speciálními balicími stroji. Úroveň a sofistikovanost automatizace používané v provozovně Bergkamen nemá v Německu obdoby. Pro mimořádně efektivní vychystávání zásilek se používá kombinace komplexně automatizované přepravní techniky a robotických řešení firmy Locus, doplněná stroji Packsize. Systém vypočte pomocí speciálního algoritmu ideální velikost obalu. Díky tomu lze výrazně snížit spotřebu obalového a výplňového materiálu i objemovou hmotnost. Zdroj: DHL

© Copyright 2022 Praktická logistika. Poháněno WordPress and created by srne.cz