Aktuality

Předání nového vozíku zákazníkovi je důležitým momentem nejen pro zákazníka samotného, ale i dodavatele. Obě strany chtějí, aby předávka proběhla hladce a s maximálním přínosem pro provoz. Ivo Kocum, produktový manažer STILL ČR, proto přináší základní rady a praktický přehled toho, co můžete při předání očekávat, jak se na něj připravit a co všechno se během něj dozvíte.

Předání nového vozíku zákazníkovi včetně seznámení s jeho výbavou a kompletním zaškolením obsluhy provádí obvykle odborný manažer prodeje STILL.  Při samotném předání také spolu s vámi pečlivě prochází servisní podmínky a zodpoví všechny vaše dotazy. K předání vozíku proto doporučujeme sezvat co nejvíce kolegů, kteří budou s vozíkem pracovat – na místě tak získají cennou možnost seznámit se s funkcemi přímo v praxi.

Samotné předání začíná kontrolou vozíku, kdy společně se zákazníkem zkontrolujeme, zda je dodávka kompletní. Ukážeme, kde najít výrobní štítky a porovnáme je s dokumentací. Následně přecházíme k baterii – vysvětlíme rozdíly mezi olověnou a Li-Ion variantou, včetně specifik správného nabíjení. U olověných baterií je totiž důležité je nabíjet až při poklesu kapacity na přibližně 20–25 % a nezapomínat na pravidelnou kontrolu hladiny elektrolytu, zatímco Li-Ion baterie je možné dobíjet kdykoliv, a to i několikrát denně, což dokonce doporučujeme. Zákazníci by ale i u těchto baterií měli dbát na to, aby jejich kapacita neklesala pod 25 %.

Další část předávky probíhá v kabině a na místě řidiče. Předvedeme, jak správně nastavit ergonomickou pozici, vysvětlíme všechny ovládací prvky a podrobně projdeme všechny funkce displeje. Součástí je také předvedení ovládání hydrauliky. Bezpečnost je pro nás prioritou, a pokud je vozík vybaven volitelnými bezpečnostními prvky, věnujeme pozornost i předvedení všech těchto funkcí, jejich ovládání i správnému používání v běžném provozu.

Nedílnou součástí předání je také vysvětlení podmínek servisu. Projdeme s vámi, co vše vaše servisní smlouva obsahuje, kdo je za co zodpovědný a jakým způsobem lze servis kontaktovat v případě potřeby. Cílem je, aby každý zákazník měl jistotu, že se na nás může kdykoliv obrátit s důvěrou v rychlé a profesionální řešení.

Ještě předtím, než si zákazník vozík sám vyzkouší, se věnujeme několika praktickým doporučením, jak se o stroj starat. Základem je pravidelná kontrola provozních kapalin a udržování vozíku čistého – to může výrazně pomoci předcházet případným technickým problémům.

Zdroj: STILL ČR