Aktuality

7. května 2021 představila společnost Jungheinrich na své virtuální tiskové konferenci INNOVATIONS & HIGHLIGHTS 2021 svůj nejnovější automatický vozík. Nový vozík EKS 215a může samostatně zakládat břemena vážící 1500 kilogramů do výšky až šest metrů (zbytková nosnost v 6-ti metrech 700 kg) a je proto ideálním řešením pro nasazování automatických vysokozdvižných vozíků.

Vozík je postaven na zcela novém, a zvláště kompaktním podvozku pro automatické vozíky. Díky tomu má nový vozík EKS 215a tak malé rozměry. Společnosti Jungheinrich se také díky novému konceptu ochranného pole u vozíku EKS 215a podařilo výrazně snížit jeho virtuální stopu. Tento koncept umožňuje dynamickou integraci vozíku do stávajícího uspořádání skladu. Pomocí nového vozíku EKS 215a lze automatizovat manuální operace, které se v současné době stále provádí převážně pomocí čelních vysokozdvižných vozíků a retraků. Zcela nové rozhraní člověk-stroj zajišťuje intuitivní ovládání vozíku.

Odpověď na požadavky zákazníků

„Nový vozík EKS 215a je reakcí společnosti Jungheinrich na četné požadavky zákazníků, které se týkají prostorových požadavků a možného využití. Vozík je kompaktnější, výkonnější a uživatelsky přívětivější než všechny předchozí vozíky,“ vysvětluje Manuela Schmidbauer, produktová manažerka ve společnosti Jungheinrich odpovědná za nový vozík EKS 215a. „Se zbytkovou kapacitou, která je o 40 procent vyšší než u předchozího vozíku, se jedná o ideální vozík pro automatizaci vnitropodnikové přepravy a skladování palet v širokých uličkách.“

Kompaktní a všestranný

Zvláštní inovací v novém vozíku EKS 215a je nový podvozek pro automatické vozíky s mimořádně kompaktními rozměry. Bezpečnostní skenery jsou nainstalovány pod podlahou vozíku, aby byly chráněny před poškozením a nezabíraly místo. Společnosti Jungheinrich se u vozíku EKS 215a podařilo zmenšit fyzickou podlahovou plochu – nyní má délku 131 milimetrů a šířku 85 milimetrů. Díky této konstrukci má automatický vozík o 10 procent menší obalovou křivku. To vede k nižším prostorovým nárokům vozíku a jejich snazší integraci do stávajícího uspořádání skladů. Devět typů sloupů umožňuje tvorbu individuálního řešení pro každé použití a samonosné vidle zvyšují všestrannost při manipulaci.

Nové rozhraní člověk-stroj

Nový vozík EKS 215a nyní místo 48voltové využívá 24voltovou technologii. Výsledkem je až 30% úspora nákladů souvisejících s energetickým systémem. Nabíjecí operace jsou automatizované. Nové rozhraní člověk-stroj s dotykovým displejem nabízí další možnosti interakce mezi obsluhou a automatickým vozíkem. Stav nového vozíku EKS 215a lze okamžitě zjistit jediným pohledem. Když dojde k poruše, zobrazí vozík textový popis problému a konkrétní doporučení k jeho nápravě. Díky tomu je také možné snadno odstraňovat chyby, které dříve mohl vyřešit pouze servisní technik. Rozhraní člověk-stroj lze také používat k definování nebo zahajování manuálních příkazů k jízdě, což bylo dříve možné pouze centrálně přes řídicí stanici.

Přizpůsobené řešení pro automatizovanou intralogistiku

Nový model dokonale zapadá do produktové řady automatických vozíků společnosti Jungheinrich. Každý z vozíků EREa, ERCa, EZSa a EKSa a všechny automatické vozíky do úzkých uliček vynikají svými individuálními silnými stránkami a výhodami.

„Společnost Jungheinrich nabízí svým zákazníkům rozsáhlé a přizpůsobené řešení s dlouholetými zkušenostmi v oboru automatizované intralogistiky,“ vysvětluje Manuela Schmidbauer. I přes všechny nové funkce, a přestože byl tento automatický vozík vyvinut speciálně na základě požadavků zákazníků, jsou v novém vozíku EKS 215a z více než 90 % použity ověřené standardní komponenty Jungheinrich.

Zdroj: Jungheinrich

Similar Posts