Aktuality

V logistickém skladu v Pardubicích zahájil DB Schenker provoz prvního autonomního mobilního robota (AMR).  Robot s označením MiR Hook 200 pomáhá přepravovat zboží ze skladu do balící části na druhém konci haly. Za technologií robota stojí dánská společnost Mobile Industrial Robots (MiR) a na jejím uvedení v České republice spolupracovala s firmou DREAMland. DB Schenker už autonomní roboty využívá v různých zemích světa – spuštění technologie v Pardubicích pro společnost znamená první využití robotů v České republice.

„Nesmírně mě těší, že jsme úspěšně zavedli další autonomní řešení do běžných operací. Inovace, jako je právě náš první robot v České republice, nám umožňují optimalizovat logistické procesy a uvolnit kapacity personálu svěřením jednoduchých skladových operací robotovi. Jsme pyšní na to, že můžeme zákazníkům takto představit sklady budoucnosti,“ uvedlů Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker v České republice.

„Jsme moc rádi, že jsme mohli společnosti DB Schenker pomoci s automatizací terminálu v Pardubicích a těšíme se na další spolupráci v budoucnu,“ dodal František Kysela, CEO českého distributora autonomních a kolaborativních robotů DREAMland.

MiR Hook 200 je vybaven 3D kamerou a laserovým skenerem, díky kterým může automaticky vyhledávat vozíky skenováním QR kódu, nebo přejít na další úkol na základě pokynu z mobilního zařízení. Dvojitá baterie robotovi umožňuje provoz až po dobu 16 hodin. Pak je automaticky odeslán do nabíjecí stanice, kde se za tři hodiny opět nabije na plnou kapacitu. V pardubickém terminálu robot automaticky převáží vozíky naložené KLT přepravkami se zbožím po předem stanovené trase mezi skladem a balicí stanicí, a následně prázdné vozíky vrací zpět do skladu. Vzhledem k jednoduché použitelnosti této technologie DB Schenker v současnosti zvažuje zavedení AMR i na dalších logistických terminálech.

„Kvůli nedostatku pracovní síly na českém trhu neustále hledáme různá inovativní řešení, která by nám pomohla zrychlit a modernizovat naše logistické procesy. Jsme rádi, že se nám tato inovace vyplatila,“ poznamenal Tomáš Holomoucký.

S maximální nosností až 500 kg se robot vyhýbá jak pevným, tak pohyblivým překážkám a podle toho nezávisle přizpůsobit svou trasu. Technologie nevyžadovala výrazné zásahy anebo investice do infrastruktury, a proto mohla být spuštěna prakticky okamžitě. MiR se navíc může prostřednictvím vyměnitelných modulů přizpůsobit různému využití. Programování robota probíhá přes intuitivní uživatelské rozhraní, které po rychlé instalaci může obsluhovat přímo personál DB Schenker, díky čemuž odpadá potřeba mít k dispozici specializované techniky.

DB Schenker v Pardubicích zaměstnává více než 100 lidí v logistickém centru zaměřeném na služby pro zákazníky ze sektorů strojírenství a leteckého průmyslu. Logistické centrum se skládá z pěti hal o celkové rozloze 70 000 m2 a má kromě dálničního napojení směrem na Prahu také vlastní železniční rampu, ze které se dá naložit nebo vyložit až šest 6 nákladních vagonů najednou. Video je k dispozici na adrese https://www.youtube.com/watch?v=4n2YeyxsO2I

Zdroj: DB Schenker

Další aktuality

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *